nieuwe pc met een cpu melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarfvz

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
HAllo,

Mijn neefje heeft een pc met daar in een Abit moederboard (AS- 3rd-eye Socket 775) en hij heeft daarop een Intel pentium4 (3.0 Ghz) maar iedere keer met opstarten komt er een melding dat de cpu has been changed of zoiets, en dan heb je de keuze tussen F1 door te gaan en Del om de bios in te gaan.

In de Bios staat alles op automatisch

Weet iemand een oplossing hiervoor, op de site van Abit kan ik niks vinden op het gebied van biosupdate die zo'n soort probleem zou kunnen oplossen.

Het zal misschien wel een heel klein instellinkje in de bios zijn, maar wij kunnen het niet vinden.

Alvast bedankt

Zet em niet op Auto in het BIOS maar voer de juiste instellingen handmatig in en save deze instellingen dan.

Zo weet je zeker dat het BIOS niet automatisch iets kan aanpassen.

Geplaatst door Muurhond
Zet em niet op Auto in het BIOS maar voer de juiste instellingen handmatig in en save deze instellingen dan.

Zo weet je zeker dat het BIOS niet automatisch iets kan aanpassen.

Ik heb het doorgegeven aan mijn neefje, die heeft de FSB veranderd (op 400 Mhz gezet) en het probleem blijft, nou het eigenlijk geen probleem maar de pc start niet eerder op dan dat je op F1 hebt gedrukt

Zou een bios update helpen

deze informatie vind ik bij de nieuwste update staan

Added adjustable MAX & MIN multiplier item for retail Intel CPUs.
Updated CPU micro code.
Changed the default setting of "ACPI Suspend Type" to "S3".
Changed the default setting of "Resume by USB from S3" to "Enable".
Enhanced compatibility with certain SATA DVD-ROMs.
BIOS compile date: 10/12/2004

Zou dit eventueel het probleem kunnen oplossen

Gezien wat er vernieuwd is met die Bios update, denk ik niet dat het je probleem oplost.:(

Handleiding nagelopen of je niet ergens een jumper op het moederbord moet verzetten?

Geplaatst door crash
Gezien wat er vernieuwd is met die Bios update, denk ik niet dat het je probleem oplost.:(

Handleiding nagelopen of je niet ergens een jumper op het moederbord moet verzetten?

Ik zal mijn neefje even de handleiding nog een keer laten doorlezen, ik zal hem ook even downloaden.

Op wat voor iets moet ik letten?

niet vergeten op(f10) te klikken
voor verandering in bios te saven?

Wat ik vergeten ben te vertellen is dat tijdens de opstart wel de juiste cpu gezien wordt Pentium 4 3000 mhz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan