Dag mensen,
Mijn excuses voor de onduidelijke titel.
Om bij het begin te beginnen
Ik heb een nieuwe PC gekocht, ik heb via de best buy guide van tweakers een budget PC samengesteld en deze door een bedrijf ook laten assembleren. Voor de volledigheid heb ik helemaal onderaan deze post mijn setup geplaatst.
Ik wil morgen Windows (waarschijnlijk XP) gaan installeren.
Omdat mijn vorige PC kapot is gegaan heb ik mijn bestanden niet kunnen backuppen en wil ik mijn oude IDE harde schijf in deze nieuwe PC inbouwen.
- kan ik deze IDE schijf (met windows geinstalled) zonder problemen als slave laten fungeren naast een SATAII Master schijf (waar ik windows op wil installeren)?
- Zou het zelfs mogelijk zijn de IDE schijf (met windows geinstalled) als Master te gebruiken en niet opnieuwe Windows te hoeven installeren?
Verder nog tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Bij voorbaat dank voor jullie wijsheid.
mijn setup
AMD Athlon II X2 245 | ADX245OCGQBOX
Aopen ES45F, Black | 91.97G20.F020
Asus M4A78-VM | 90-MIB9G0-G0ECY0GZ
Kingston 4GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (Kit Of 2) | KVR800D2N5K2/4G
Seagate Barracuda7200.12 320GB | ST3320418AS
Sony Optiarc AD-7240S-0B
Mijn excuses voor de onduidelijke titel.
Om bij het begin te beginnen
Ik heb een nieuwe PC gekocht, ik heb via de best buy guide van tweakers een budget PC samengesteld en deze door een bedrijf ook laten assembleren. Voor de volledigheid heb ik helemaal onderaan deze post mijn setup geplaatst.
Ik wil morgen Windows (waarschijnlijk XP) gaan installeren.
Omdat mijn vorige PC kapot is gegaan heb ik mijn bestanden niet kunnen backuppen en wil ik mijn oude IDE harde schijf in deze nieuwe PC inbouwen.
- kan ik deze IDE schijf (met windows geinstalled) zonder problemen als slave laten fungeren naast een SATAII Master schijf (waar ik windows op wil installeren)?
- Zou het zelfs mogelijk zijn de IDE schijf (met windows geinstalled) als Master te gebruiken en niet opnieuwe Windows te hoeven installeren?
Verder nog tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Bij voorbaat dank voor jullie wijsheid.
mijn setup
AMD Athlon II X2 245 | ADX245OCGQBOX
Aopen ES45F, Black | 91.97G20.F020
Asus M4A78-VM | 90-MIB9G0-G0ECY0GZ
Kingston 4GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (Kit Of 2) | KVR800D2N5K2/4G
Seagate Barracuda7200.12 320GB | ST3320418AS
Sony Optiarc AD-7240S-0B