nieuwe Pc met Vista fabrieksinstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinky

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2004
Berichten
114
Hallo,:)

Ik heb een neiuwe pc gekocht Vista 500GB.
Ik ben er wat mee aan het hanessen :confused: geweest en al wat partities aangemaakt.
Is niet goed verlopen.

Nu wil ik de pc weer terugbrengen in de staat zoals ik hem gekocht heb.
Systeemherstel heeft niet veel uitgehaald.

Hoe krijg ik het voor elkaar om de situatie voordat ik ging partitioneren weer terug te krijgen?:rolleyes:

Groetjes,
Ineke
 
Ik heb inmiddels met Medion gebeld en de helpdesk was erg terughoudend om me te helpen met het partitioneren van de harde schijf. Ze ondersteunen het niet.
Maar ik ben er wel achter gekomen dat je de Recovery cd nodig hebt om te kunnen partitioneren.
Hoe precies dat precies werkt weet ik nog niet, maar ga het zo meteen wel proberen.

Is er misschien iemand die daar ervaring mee heeft en me wat op weg kan helpen?:p

Alvast bedankt.
Groetjes,
Ineke
 
Bij aankoop van een Medion-pc ontvangt u steeds de CD-ROM "Application&Support" waarmee u de zogenaamde RETTEN-procedure
kunt toepassen.
Deze procedure herstelt de pc naar fabrieksinstellingen bij steeds voorkomende problemen met het toestel.

Dit is de te volgen procedure:

-U steekt de CD-ROM in de drive en laat de pc heropstarten (Uitschakelen->Heropstarten)
-Na het opstarten kiest u "Boot from CD-ROM"
-U kiest optie 1: Start Recovery
-Vervolgens selecteert u het land en de taal en komt u op het scherm met de gebruikersovereenkomst
-Hier drukt u op de ESC-toets en kiest u vervolgens "JA" om te aanvaarden
-In het laatste keuzemenu selecteert u optie 3: Herstellen naar fabrieksinstellingen

Let wel! Vóór het uitvoeren van een RETTEN-procedure moet u de gegevens van de C-schijf die niet verloren mogen gaan,
opslaan op de D-schijf of op CD/DVD, want door deze procedure worden Windows en de bijgeleverde programma's geherinstalleerd.
 
bij acer help de recovery dvd allessinds niet voor aangemaakte parities terug te zetten :S
Maar misschien is dat dan wel zo bij Medion, zoveel te beter hé.

Zoniet kan je het programma partition magic gebruiken of op het topic van partities gaan zien hé :thumb:
 
Ik heb vanmiddag Medion gebeld, maar daar ben in niet veel mee opgeschoten. Ze ondersteunen partitioneren niet. Wel met de recovery cd gestoeid, maar heeft niet veel geholpen.

Uiteindelijk is het me gelukt onder Vista zelf - rechtsklikken op C onder schijfbeheer en de niet toegewezen partitie kon ik op die manier aan C toevoegen.

En nu weer overnieuw beginnen met indelen en gebruiksklaar maken ( pc is nu nog leeg)

Hoe ik het graag wil hebben :) is dat ik op
C: Vista ( minimale grootte?/?)
D: XP ( minnimale grootte???)
en dan nog extra partities voor Muziek/film/documenten/foto's

Maar hoe ik dat voor elkaar moet krijgen weet ik echt nog niet.:confused:

Iemand een idee?
Alvast bedankt,
groetjes,
ineke
 
Laatst bewerkt:
wel probeer het eens met partition magic :thumb:
Over het programma weet ik niet echt zoveel buiten dat het daarvoor dient maar ga eens op het topic over partities kijken. Ik ben er zeker van dat ze je daar perfect zullen kunnen helpen.
Ik weet alleen niet of je je documenten kan delen tussen Xp en Vista zoals je wilt denk ik :confused:
 
Partion Magic werkt niet onder Vista volgens de sites die ik gelezen heb.
Maar toch bedankt voor het meedenken:thumb:
Ik hoop wel dat ik met Vista en XP alle bestanden kan benaderen.
groetjes,
Ineke
 
Gparted schijnt prima te werken met Vista partities. Ik heb het zelf nog niet gebruikt.

Ron
 
ik weet dat gparted standaart op linux staat maar werkt dat ook voor windows???
 
partities

Als je vista instaleerd maak je tijdens de instalatie 1 partitie aan van 20 gig (normale grootte voor Vista). na instaltie ga je via configuratiescherm/systeembeheer/computerbeheer/schijfbeheer. meerdere partiesmaken voor je computer. je kunt c hier niet veranderen maar voor de rest kun je er mee spelen zoals je wilt. ik adviseer om een partitie D aan te maken voor je software. hou altijd je besturingspartitie zo schoon mogelijk dit garandeerd een zolang mogelijk lopende machine.:D

als je zowel Vista als XP op 1 schijf wilt hebben kijk dan eers even bij de helpfiles in vista over dualboot.

globox:thumb:
 
even een aanvulling Ineke. heb een foutje gemaakt. 20 gig is normaal voor XP voor Vista is 40 Gig normaal.

Globoxx:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan