Nieuwe pc met win 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bodin

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2007
Hallo,

Ik heb net een nieuwe laptop gekocht, een ASUS R704V i3 Core, met windows 8.
Ik zou er graag windows 7 ultimate terug opzetten, maar weet niet hoe ik de instelling kan veranderen om vanaf dvd op te starten.
Heb al eens in het bios rondgeneusd, maar de instelling is niet gemarkeerd om te selecteren om vanaf dvd op te starten.
Het is vrij gecompliceerd vind ik...

Iemand een idee?

Bedankt alvast!

Peter

Meestal als je F12 indrukt (op het moment dat je de toets in drukt om het BIOS in te gaan) tijdens het booten, krijg je een keuze menu met boot-opties.

Probleempjes, Ik ga het direkt uitproberen. Ik hou je op de hoogte.

Neen, lukt niet...

Laatst bewerkt door een moderator:
Pimnl,

s uitproberen, het is raar dat je geen bootmenu meer krijgt als de laptop opstart...
Tot zo.

Ik kom idd in het bios via esc toets, maar wanneer ik de tab Boot selecteer, is er nergens een selectie waar ik het kan aanpassen naar bvb. dvd of usb... Heb je graag een foto hiervan? Misschien geraak je er wijzer van...ik weet het niet, ik probeer maar...

Hoi Bodin,

In het BOOT menu heb je ook dvd/cd device bbs priority, zelfde voor hdd.
Als je daar de dvd rom kiest zal je de boot device wel kunnen veranderen.

Dus het noemt bbs priority? Zelfs voor de hdd is niks te vinden...raar.
Ik heb ook zonet met iemand gebeld en die beweerde dat het NIET verstandig is om te downgraden naar Win 7!!!
Nu sta ik natuurlijk voor een dilemma...

Maar ik ga nogmaals eens in het bios kijken, Rickvi68. ;-)

Hoi,

Wat ik wel zou doen even kijken of er drivers voorradig zijn voor win 7.;)

Hoi,

Oke moet geen probleem zijn:thumb:
Ps misschien even kijken in de bios bij security en dan secure boot control op disabeld zetten ik had ook dit probleeem en volgens mij had ik het zo opgelost maar hang me er niet aan op:D
en eventueel bi save and exit dvd speler selecteren bij boot override

Laatst bewerkt:
Txs

Nu nog uit zoeken hoe ik hem kan laten opstarten vanaf dvd of usb...

Wat Modag zei over dat secure boot, had ik niet aan gedacht:o
Wat ook nog aan de hand is, als er maar 1 boot device is geselecteerd in het bios, dan helpt F8 ook niet omdat er maar 1 actief is.
Dus de dvd rom moet je toevoegen als bootdevice, daarna pas kan je m selecteren in bv F8.

Hoi Bodin,

Er was iemand anders die zat ook met dat bios te pielen van Asus en die had iets gevonden, dat heet Launch CSM oid, en als je die op Enabled zet zou het moeten lukken.
Fast boot komt dan wel te vervallen omdat er naar meerdere boot apparaten gezocht wordt.

Bedankt allemaal voor jullie reuzehulp!!
Alles in orde!! You guys are the best!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan