Nieuwe pc met Windows 8 en na 3 dagen werkt het 2e scherm niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans290875

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2013
Nieuwe Dell XPS 12 laptop (windows 8)met dockingstation gekocht.
2e monitor (merk AOC, 27") op het dockingstation aangesloten en het heeft 3 dagen gewerkt.
Nadat het programma Mallware Anti mallware een scan had gemaakt van de Dell stopte het 2e scherm.
Ondanks herhaalde malen opstarten van de Dell en het aan- en uitzetten van het scherm bleef de melding 'no signal'.
De HDMI kabel in de 2e aansluiting op de scherm en een andere HDMI kabel gaf niet het gewenst resultaat.

In verband met mijn technisch beperkte kennis van computers svp reageren in zo simpel mogelijk Hollands.

Het scherm van mijn Dell laptop.
Onderstaand de specificatie van de Dell.

Een kijkhoek van 160 graden betekent dat uw 31,75 cm (12,5-inch) Full-HD (1080p) beeldscherm met een helderheid van 400 nit een heldere en scherpe weergave geeft vanaf vrijwel elke zitplek.

Een Full HD-beeldscherm bevat bijna twee keer zo veel pixels als een standaardbeeldscherm (720p), zodat u fijnere details, lijnen en randen kunt weergeven. En een helderheid van 400 nit maakt het eenvoudig uw scherm te zien in helder verlichte ruimtes en als u buiten bent.

Hoi Hans 290875,

Ik heb jouw vraag in een nieuwe topic geplaatst aangezien je mee lifte op een andere vraag.

Modag

Ha Modag

IK ben vrij nieuw op deze site en kon daarom niet vinden hoe ik ook alweer een nieuwe vraag op de site kon zetten.
Kan jij me dat uitleggen?

Je moet ik je laptop aanzetten dat je op de interne en de externe scherm beeld wil hebben. Hoe dat gaat staat in de handleiding.

Ha Modag

Ha Modag,

Bedankt voor je antwoord.
Heb het op een veilige plaats opgeslagen.

Hallo Lutz,

In de handleiding van Dell staat dat je middels de F1 toets kunt schakelen tussen schermen.
Als ik F1 gebruik, verschijnt er aan de rechterzijde van het laptopscherm een aantal mogelijkheden voor 1e en 2e scherm.
Als ik kies 'alleen 2e scherm', dat gaat het scherm van mijn Dell op zwart en gebeurt er op mijn 2e scherm niets. Met uitzondering van de melding 'No signal'.

Kunnen zowel de interne als de externe scherm fullHD aan? Het lijkt mij alsof de externe scherm 1080p niet redt. Oplossing: zet eens tijdelijk de beeldscherm resolutie bewust laag, b.v. 1024x iets.
Kan je dan op alle twee schermen iets zien?

Heb de resolutie laag gezet,
In het configuratiescherm heb ik bij beeldscherm '1|2 schermen ingegeven'.
Daarna bij de optie meerdere schermen heb ik aangegeven 'beeldschermen dupliceren'
Bij de resolutie heb ik ingegeven 1024 x 768
Maar helaas geen beeld.

Kan je de scherm aan een ander computer testen, of eventueel aan je DVD speler?

Probleem is al opgelost.
Bleek een slechte verbinding tussen dockingstation en 2e beeldscherm.
Bedankt voor je inbreng.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan