Nieuwe PC (o.a. gamen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tharob

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2009
Berichten
48
Hallo heren (en dames?) van het Helpmij forum,

Ik ben, zoals wel meer mensen hier, van plan binnenkort een nieuwe computer te kopen en ik zou hier graag uw expert opinion over vragen.

Het budget is een (flexibele) €850;
de pc is bedoelt voor gamen maar ook af en toe wat filmpjes render-en.

Het plan is om de pc bij mijn plaatselijke pc-boer te kopen dus tenzij mij verteld word dat de prijzen daar echt veel te duur zijn zal ik het met de dingen die daar te koop zijn moeten doen.

EDIT - link werkt niet echt goed, de voorbeelden kunnen gevonden worden door links in het menu op systeem samenstellen te klikken, dan is het de 2e pc.

dit zijn de specificaties waar ik aan dacht:
processor: intel i7 - 2600 quad, sandybridge 3.40ghz ... (staat bovenaan in de link hierboven)
moederboord: heb ik geen verstand van is er iets mis met die, die in de link staat?
ram: 6 of 8 gb DDR3 kingston 1333 ghz
videokaart: nvidia gtx580 1534 mb (ik heb graag nvidia kaartjes, misschien een betere?)
behuizing: ook niet echt een idee. misschien die in de link geselecteerde?
voeding: hoeveel watt moet die zijn?
koeling: ik wil graag een goede maar ook stille koeling (het word vrij warm op mijn kamer), heb ik ook geen verstand van

dan had ik nog een paar specifieke vragen:
Ik heb een macbook pro met SSD en die snelheid van o.a. opstarten bevalt me echt heel goed, het is alleen te duur om een hele pc met alleen SSD te bouwen. Is het mogelijk er een kleine (64gb) SSD in te zetten waar dan windows op staat en een paar andere veel gebruikte programma's? leid dat tot betere opstart tijden e.d.?

windows 32 of 64 bit? Ik neem aan dat i.v.m. de hoeveelheid ram alleen 64 kan? maar 64 schijnt nog wel wat compatibiliteit problemen te hebben met oudere programma's. is het misschien slimmer om 32 bit te nemen en dan te patchen zodat die meer ram kan gebruiken?

monitor: ik heb nu een redelijke monitor van 22'' (merk octigen?) met een max. resolutie van 2048 bij 1536 (volgens mij) maar ik gebruik het altijd met een resolutie van 1680 bij 1050. zijn er misschien betere monitoren (onder €200) (deze hapert soms een beetje).

als laatste mijn huidige pc:
intel core 2 duo e4500 @ 2,20Ghz
nvidia geforce 9800 gt 1024 mb
2 gb ram (DDR2)
ongeveer 1 tb HD's
windows xp (i know :p)
moederboord: asus p5vd2-mx se
volgens mij is dat het wel. is het slim om deze pc te verkopen (wat zou ik er voor kunnen krijgen) of nog gebruiken voor onderdelen o.i.d.?

Alvast bedankt voor de hulp
-Rob

wow dat is een lang bericht, mijn excuses! ;)
 
Laatst bewerkt:
Een i7 - 2600 met gtx580 kosten samen al zeker 600 euro...
Een redelijk moederbord kost rond de 150 euro.
Een goede voeding voor de videokaart is ook 70 euro.
4 Gb geheugen is 35 euro. 8 Gb dus rond de 70 euro.
Een goede kast is zeker 50 euro.
Goede koeling (fans in de kast + CPU fan) is zeker 50 euro.
Windows 64 bits ± 100 euro.
Een SSD van ±60 Gb(OCZ vertex 2 -> Goede snelle SSD) kost 100 euro.

Wat jij wilt, gaat dus niet lukken met 850 euro.




En nog even over Windows 32 en 64 bits. 32 Bits kan maar 3,25 Gb gebruiken. Dit is NIET om te patchen naar meer ram. Wil je meer dan 3,25 Gb ram gebruiken dan heb je dus 64 Bits Windows nodig.
 
dan zou ik eens kijken naar de 2500k
net iets goedkoper maar bijna net zo snel.
en wat betreft windows gaat het hier om windows 7?
 
bedankt voor de reacties!

zoals ik al zij is de 850 euro flexibel; het is meer een richtlijn dan een vast bedrag.

ok het word dus 64 bit windows (inderdaad windows 7).

verlies je veel performance met de 2500k? en hoeveel scheelt het in de prijs?
 
Misschien handig om te vermelden wat dan je max. bedrag is... Voor wat jij nu wilt ga je nu eerder naar de 1200 ~ 1300 euro...
de 2500 is ietsje langzamer. Prima voor games. Een i7 is voor games over kill, maar voor renderen wel wat beter...
Het verschil is ongeveer 80 euro...
 
Ik heb niet echt een harde max maar meer dan 1000-1100 wil ik er niet aan besteden. i7 2500 lijkt me prima dan.
 
Ja dat verschil is het verschil in prijs niet waard :p de 2500k it is!

en de rest?

bedankt voor de hulp btw!
 
Laatst bewerkt:
Dit is wat ik nu heb: Azerty (toch i7 gedaan :p)
is dat een beetje een redelijk systeem?

hoeveel zou ik voor mijn oude PC kunnen krijgen?
alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
je bent assemblage kosten vergeten

en dit kost 1.334 euro je had aan gegeven dat je budget 850 euro was
wij kunnen je niet helpen als jou budget zo drastisch veranderd
wil je dat wij jou goed kunnen helpen dan moet je een budget vast houden anders verdoe je ook onze tijd

en als je wilt gaan overklocken dan heb je een betere cpu koeler nog dan die Coolermaster TX3


ook al is het een richtlijn
als jij een pc van 1.300 kan kopen of een pc van 850 euro dan is dat een wereld van verschil je komt dan letterlijk aan zetten met verschillende systemen
 
Laatst bewerkt:
Mijn excuses, er zijn wat omstandigheden veranderd waardoor het budget ruimer is geworden (origineel moest het wel degelijk rond de 850 zitten). Het zit nu rond de 1300 euro.

ik ben niet van plan te gaan overclocken, is het verder een goede samenstelling? waar kan ik de assemblage kosten vinden op Azerty.nl?
 
hmm okey
je systeem is gebaseerd op overklocking je kan heel wat kosten besparen *of ergens anders op investeren*
door de gewone I7 2600 te nemen en een iets goedkoper moederbord te kiezen

weet je zeker dat je zon kast wilt hebben je kijkt er 1 x naar en dan vergeet je hem

klikerdeklik

en je had ook dure ram gekozen ik heb er nu kingston value ram van gemaakt is veel goedkoper
en verschil in snelheid is niet merkbaar

ga je in de verre toekomst nog SLI draaien (zo nee kan het moederbord nog veel goedkoper)
 
Laatst bewerkt:
fantastisch dat scheelt alweer heel wat!

SLI in de toekomst is mogelijk (beetje future proven).

Die kast leek me nuttig i.v.m. koeling, is iets goedkopers ook prima? (b.v. Zoiets?)

Is de koeling verder voldoende? en is deze koeling een beetje stil? mischien nuttig om Zoiets erbij te doen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een offerte gekregen van mijn lokale pc boer. is dit wat?
IMGbucket
ongeveer zelfde prijs en ook ongeveer zelfde onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
de offerte is goed alleen 1 ding
de Recom voeding is geen geschikte voeding voor dit systeem dit is een C-merk voeding

ik raad je wel aan om de voeding van Corsair, OCZ, Coolermaster of antec te nemen
dit zijn A-merk voedingen
een slechte voeding kan letterlijk je pc omzeep helpen en Recom behoort niet tot de betere

Azerty is trouwens een stukje goedkoper
 
Laatst bewerkt:
ah ok bedankt voor de tip! ik zal daar een andere voeding uitkiezen dan (waarschijnlijk Antec TruePower Trio TP3-650 Watt voeding).

het klopt dat azerty iets goedkoper is maar als ik voor 50 euro meer het bij een lokale winkel kan kopen heb ik dat er voor over, het is een stuk makkelijker met service e.d.

-Rob
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het systeem vanmiddag besteld (het is er waarschijnlijk vrijdag/zaterdag, kan niet wachten :p). Hartelijk bedankt voor de hulp!

nu maar even uitvogelen hoe ik itunes e.d. intact over kan zetten; dat is altijd gezeik bij apple producten XD

nogmaals super bedankt voor de assistentie (vooral firest0rm)!
Topic op opgelost gezet!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan