Nieuwe pc of is het nog up te graden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickei

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
Ik heb in 2008 onderstaand systeem aangeschaft en verwachtte hier weer een ruime tijd de nieuwste games mee te kunnen spelen (wat met BF 2 bad company, MW2, Medal of Honor ook het geval was). Ik bemerk nu echter bij BF3 en MOH Warfigter, met name in de multiplayer, dat mijn systeem het laat afweten .
Wat is nu de beste oplossing (qua kosten-baten). Waarbij de eis wel is dat ik genoemde spellen straks weer soepel en goed kan spelen op relatieve hoge resoluties.

Intel Core 2 duo
Sapphire Radeon HD4870
MSI P45 Neo-F
G.Skill F2-6400CL5D-4GBPQ, 4GB 800MZ, DDR2, PC6400
Samsung Spinpoint F1, 750 gb
Antec three hunderd, zwart
coller master real power M520, 520 watt
artic freezer 7 pro
lie on lh 20a1s
Windows Vista 32

Er zal iig een nieuwe CPU in moeten en dus moederbord. Het liefst kost het niet meer dan 300 a 400 euro, is dit haalbaar?

NB. Liefst koop ik weer bij azerty is mij tot op heden goed bevallen.

alvast bedankt voor het meedenken.

een nieuwe CPU dat word dan ook nieuw werkgeheugen het huidige geheugen is ddr2 en de nieuwe cpu's werken alle maal met DDR3
ook raad ik je aan om een ander OS te nemen het huidige os wat je nu hebt is 32BITS en die kan niet meer dan 3.2GB aan werkgeheugen aan spreken en dat is niet genoeg voor games zoals BF3
je videokaart zou het spel nog prima op medium aan moeten kunnen wil je echter alsnog op high 1080P willen gamen zul je ook een nieuwe videokaart moeten aanschaffen maar dat past niet in je huidige budget

EDIT: het past wel in je budget als je voor een i3 gaat en daar mee kun je prima gamen ook op ultra/high zie link
klikerdeklik

die 8GB werkgeheugen kun je alleen volledig benutten als je dus een 64BIT os aanschaft

Laatst bewerkt:
helemaal met firest0rm eens en ja je moet egt een andere windows erop zetten zoiezo 64 bit en dan geen vista want die gebruikt vaak dubbel zoveel ram als windows 7 en ook qua cpu en videokaart meer.

Bedankt voor de tips en adviezen!
Het setje van firestorm klinkt wel goed. Moet dus nog wel windows 7 (of 8 wat raden jullie aan?) bij begrijp ik, maar dan zouden de genoemde spellen weer goed moeten werken?
(Ik ga ervanuit dat genoemde mobo in de door mij genoemde kast past, klopt dat?)

Tot slot toch de vraag, wat zouden jullie doen....? Zie op het forum dat je voor +/-400 euro meer een nieuwe pc hebt. Zouden jullie de mijne upgraden en dan over jaar of 2 weer nieuwe kopen of toch nu investeren in een pc van 800 euro die dan weer 4 jaar meegaat?

Laatst bewerkt:
ja moederbord past er prima in je huidige kast

upgraden en over 2 jaar een nieuwe (maar je zou over twee jaar de huidige upgrade set nog kunnen upgraden met een i5 3550)
je budget voor een nieuwe pc zal het gamen niet veel doen verbeteren tenzij je zelf pc in elkaar zet

Laatst bewerkt:
dankjewel firestorm, ik ga het door jou genoemde setje bestellen!
zou je mij aub nog willen adviseren over windows 7 of 8 kosten nagenoeg hetzelfde en neig dan naar de nieuwste. Is dat wijsheid?
En tot slot...
Heb nog klein beetje geld gevonden, loont het om de door jou genoemde i3 processor te vervangen door deze:
http://azerty.nl/8-2532-551199/intel-core-i5-3330-3-ghz-4.html ?

Laatst bewerkt:
dat is persoonlijke voorkeur wat betreft snelheids verschil in gaming zul je dat niet merken ik ben persoonlijk niet zo van dat metro touchscreen gebeuren en heb liever een leeg desktop

wat betreft processor niet echt als je alleen gaat gamen zal het prestatie verschil nul zijn tenzij je games speelt die meerdere cpu's aan kan spreken maar das vooralsnog niet echt van toepassing
in de toekomst zal dat veranderen

Laatst bewerkt:
Firestorm Bedankt voor de tips, bestelling is geplaatst!
Kan via mijn werk goedkoop aan win 7 komen dus die zal het wel worden als besturingssysteem!

let erop dat dit wel een 64BITS windows 7 versie word anders kom je weer tegen die ram limiet te zitten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan