Nieuwe pc of nieuwe harddisk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

moon31

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2014
Beste allen, als digibeet zou ik graag jullie advies willen weten over wat te doen.

Mijn laptop is nu bijna 7jr. (Compaq Presario A900. Intel Pentium Dual Core T2370 processor. 2GB intern geheugen. 160GB harde schijf.) Het laatste jaar wordt hij steeds trager en loopt ie om de haverklap zo'n 5-15minuten vast terwijl ik dan hooguit een paar internet- en Excelpagina's open heb staan.
Ik gebruik 'm alleen voor opslag van wat documenten en administratie (Word/Excel).
Verder is onlangs alles opnieuw geïnstalleerd (Windows 7) en is ie verder helemaal leeg gemaakt, maar helaas zijn de problemen hier niet mee verholpen.

Nu krijg ik wisselende adviezen, dus ik weet niet meer goed waar ik wijs aan doe...
In een pc-winkel waar ik advies vroeg, zeiden ze dat een harde schijf oud en daarmee trager kan worden. Een nieuwe SSD-kaart zou me zo'n €200,- gaan kosten. Echter zeggen anderen weer dat zo'n nieuwe harde schijf de problemen niet gaan verhelpen gezien de leeftijd van m'n laptop.
Wellicht ook handig te vermelden dat ik niet sta te springen om Windows 8 wat op alle nieuwe laptops zit.

Wat adviseren jullie? Een nieuwe laptop kopen of een nieuwe harde schijf laten plaatsen?
Alvast hartelijk dank!

Gr. Moon

Ik denk niet dat het gaat helpen je laptop is gewoon te oud. Ik had laatst het zelfde probleem met een ongeveer gelijke laptop als die van jouw dus je kan beter een nieuwe laptop kopen, maar voor de zekerheid heb je ook alle drivers geïnstalleerd toen je een schone installatie deed

en hoezo zou je windows 8(.1) niet graag gebruiken het is stukken handiger en sneller geworden en het is misschien even wennen, maar dat doe je heel snel

Laatst bewerkt:
Gezien de leeftijd van de laptop zou ik toch overwegen een nieuwe aan te schaffen. Daarnaast is Windows 8 sneller dan Windows 7. Het is misschien even wennen maar je kunt het geheel naar eigen smaak inrichten, dus ook weer de Windows 7 look and feel geven terwijl je toch van Windows 8 gebruik maakt. Daarnaast zou je bij je PC zaak kunnen vragen of ze nog nieuwe laptop met Windows 7 leveren. Bij eventuele aanschaf via een webshop zou je er eerst een mailtje aan de klantenservice aan kunnen wagen.

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb werkelijk geen flauw idee of alle drivers geïnstalleerd zijn bij de opschoning, heb dit niet zelf gedaan. Geloof dat ik me maar eens aan een 'cursusje Windows 8' moet gaan wagen dan... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan