Nieuwe pc opbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SdeVries

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2015
Beste lezers,

ik wil voor het eerst zelf een pc opbouwen om zo de kosten te drukken en te spreiden. ik heb niet zo heel veel verstand van computers maar denk dat het met jullie hulp wel goed gaat komen.

Wat wil ik met de pc gaan doen?
  • Internetten
  • Video's kijken
  • Muziek afspelen
  • Modeltreinbaan besturen
  • 4-6 webcams aansluiten (gelijktijdig tonen)
  • 3 beeldschermen aansluiten
  • 3d tekenen

Hier staat nog een Acer pc die ik helemaal leeg wel trekken omdat hij al redelijk gedateerd is.
Kunnen adviseren aan wat voor configuratie ik moet denken? en waar ik het beste mee kan beginnen?

Laatst bewerkt:
Veel belangrijker is het budget, voor iemand iets voor je kan samenstellen moet het budget bekend zijn...

Vastgesteld budget heb ik niet. Ik hoef niet de duurste spullen te hebben

Nu nog sketch up maar wil graag autodesk oid gaan gebruiken.

De systeem-eisen voor Autodesk 3D Max vindt je hier, de aanbevolen grafische hardware hier.
Dure jongens, die aanbevolen videokaarten....

Om de kosten wat te dekken zou ik voor een Sapphire AMD FirePro W5100 4GB gaan met combinatie van een AMD FX8370. De gekozen CPU in verband met het multithreaden, als je constant 4-6 webcams wilt gebruiken. 3D tekenen werkt ook beter met meer cores en of threads. Als je de focus meer wilt leggen op energie zuinig zou je beter af zijn bij het Intel kamp (CPU; I7). Bijv;
- http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/778421?tm=2&pm=10&minscore=&maxdelivery=&minproducts=6&maxshops=1#shoplist

Als je er assemblage kosten bij op gaat tellen, zal je rond de 1300 euro uitkomen bij de winkel Sicomuters.
- Relatief zuinige AMD 8-core (Multitasken)
- Stille en efficiente processor koeler
- Snelle 16GB, 1600Mhz, latency 8 geheugen
- 250GB snelle SSD schijf om data snel weg te schrijven en of te lezen.
- 2TB HD om webcam opnamens eventueel op te slaan en of AutoCAD bestanden.
- 4GB videokaart met een snelle verwerking van pixels en of kleurweergave. (4 HDMI aansluiting)
- Zuinige 400 Watt voeding (Top kwaliteit)
- Mooi design kast met LED verlichting.
- Windows 10 - 64 bit OEM
- Goed geluid, onboard Soundblaster cinema 2 experience
- E2200 Ping killer (Goede internet aansluiting)
- Uiteraard USB 3.0

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie, ik ga hier een keer rustig voor zitten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan