nieuwe pc samengesteld:à €800

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkie00

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
Berichten
550
Hoi beste mensen,

Ik heb een tijdje geleden ook al hier advies gevraagd, maar me ouder wilde eerst dat me cijfers goed zijn voor ik een pc koop. En er is ondertussen weer zoveel veranderd. dus zou ik graag advies krijgen.

Budget - Max €800 incl beeldscherm (min. 22 inch) €650 zonder
Doel - Ik wil gewoon wat multitasken, video/foto bewerken, gamen(gta:4, hoeft niet op de hoogste kwaliteit)
Assemblage - Ik wil hem zelf in elkaar zetten.

Besturingssysteem - Windows 7. Ik zit alleen nog te twijfelen tussen 32 en 64 bits. Maar windows 7 koop ik ergens anders dus die hoeft er niet bij.

Randapparatuur
muis, toetsenbord, monitor heb ik al.
ik zou alleen nu of later een nieuwe monitor willen kopen.

Ik heb nu het volgende samengesteld:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B225953%5D=1&product%5B71513%5D=1&product%5B80156%5D=1&product%5B63315%5D=1&product%5B90497%5D=1&product%5B224663%5D=1&product%5B232977%5D=1&product%5B226356%5D=1&product%5B234725%5D=1&product%5B241028%5D=1&product%5B2188%5D=2&product%5B206693%5D=1

Ik weet dat de videokaart eigenlijk veel beter zou moeten voor dit systeem maar daar wil ik pas in de toekomst voor sparen.

Zou dit systeem goed werken? en heeft iemand sugesties? Of zou ik met mijn eisen beter voor een amd phenom kunnen gaan?
Ik wil graag in de toekomst lang door kunnen gaan op dit systeem.

Groet Dirk
 
Je kunt bezuinigen op de monitor en een betere graka kopen.
Je hebt schermpies met de zelfde resolutie voor een stuk minder geld.

Wat voor monitor heb je nu?
 
kan je je processor niet veranderen voor een I7?
dat verschil merk je wel.
maar ik weet niet of het bij je moederbord kan
 
als je iets wil verbeteren voor gamen ofzo, zou ik toch echt wat geld in je processor stoppen
 
waarom geld steken in een andere cpu?

De I5 is meer als zat hoor. Ik weet niet waarom jij denkt dat de i5 niet voldoende is..
Je kunt wel de snelste cpu hebben, maar als je graka niets is.. valt er weinig te gamen hoor

ps. die 2 sata kabeltjes kunnen wel weg denk ik :) Die zitten standoord ook altijd bij je moederbord. zo weer 5 euro in de pocket :D
 
sorry is was even weg,
bedankt voor al jullie reacties
Ik heb nu een 17'' tft van belinea met vga en dvi aansluiting. deze zou ik nog wel even willen gebruiken(mischien heeft sinterklaas wel iets in petto voor me):p
de core i5 vind ik meer dan snel genoeg en beter bij mij budget passen dan de i7.
En is het echt zonde van me hele systeempje als ik geen goede graka erin zet?
want dan zal ik toch voor de HD5770 gaan.
 
voor gamen is het inderdaad nogal zonde als er geen goede videokaart in komt.
Natuurlijk kan je ervoor kiezen om een goedkope te nemen, maar je gaat dan nu 60 euro investeren en dan over een paar maanden weer een groot bedraag. Dan kan je het beter meteen doen.

als je iets wil verbeteren voor gamen ofzo, zou ik toch echt wat geld in je processor stoppen
Ik denk dat jij nog een boel te leren hebt over het samenstellen van gamepc's. Lees dus de komende maanden gerust mee met de adviezen die mukkel, ik en nog een aantal andere mensen geven. De i5-750 is op dit moment qua snelheid de op 2 na snelste mainstreamprocessor.
Er zijn nog een paar snellere, maar die zitten in de prijsklasse boven de 400 euro. (en durf zeker vragen te stellen waarom wij niet voor xxx kiezen - van vragenstellen kan je leren)
 
Laatst bewerkt:
oke marsmannetje,
je hebt me overtuigd. ik ga hem met de HD5770 erin bestellen

iedereen bedankt
 
ik heb nog 1 vraag,
marsmannetje: Weg met die losse processorkoeler

men zegt dat de boxed koeler zeer slecht is en je al snel tempraturen van boven de 60 graden hebt. is het dan niet verstandig een losse koeler te kopen?
 
Als je je cpu gewoon op standaard snelheid laat draaien is er niets aan de hand.

De i5 is een aardig zuinig cputje (vergeleken met de 1366 socket varianten)
60 graden lijkt me een klein beetje overdreven. Eerder tussen de 50 - 55 vol belast.
Temperaturen waar eigenlijk niets mis mee is.
En trouwens tijdens het gamen wordt je cpu niet vol belast, dus haalt je cpu deze temperaturen niet.

Je kunt een andere koeler plaatsen om je pc wat koeler/stiller te krijgen, maar opzich is het niet nodig.


Edit: je kunt misschien een tube goede koelpasta erbij bestellen, dat scheelt ook wat in de temperatuur. t.o.v. de standaard pasta die op je koeler zit
Stuk goedkoper als een andere koeler
 
Laatst bewerkt:
Dat is een beetje onzin. De processorkoeler die erbij zit is getest door Intel (of bij AMD door AMD). Deze voldoet dus zeker om de processor koel te houden.
Niet geschikt om mee te overclocken en ook niet ultiem stil, maar verder geen probleem.
En je kan altijd in de toekomst wel een betere koeler kopen, maar je hebt nu niet echt een ruim budget, dus dan kan je het beter in de basis-hardware steken.
(mukkel was eerder :p)
 
Hoi,

Ik heb eindelijk alle onderdelen binnen, en gelijk alles in elkaar gezet.

Hij is echt supersnel. Ik ben er echt super blij mee.
Hij is nog wel iets anders geworden
 
mooi dat het goed werkt :thumb:
Wat is het nu uiteindelijk geworden?
 
Zie de bijlage voor mijn bestelde onderdelen
 

Bijlagen

  • Mijn Computer.png
    Mijn Computer.png
    16,3 KB · Weergaven: 56
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan