nieuwe pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

musdinho

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
ik heb volgende pc samengesteld maar heb het nog niet besteld zouden jullie willen kijken of moederbord en cpu bij elkaar passen enzo?
en of het goede prijs/kwaliteit verhouding is,

1 Arctic Cooling Alpine 7 Pro 14,90 € koeler

1 Cherry eVolution STINGRAY 29,90 € toetsenbord & muis

2 Samsung HD250HJ 109,80 € 2 x 250 gb hd

1 42 degrees GT Modding 42,90 € case

1 Asus EN8800GT/G/HTDP 254,90 € videokaart

1 Gigabyte GA-P35-DS3 94,90 € moederbord

1 Samsung Syncmaster 226CW 309,90 € monitor

1 be quiet! BQT E5-650W 99,90 € voeding

1 Creative X-Fi Xtreme Gamer 66,90 € soundkaart

1 Corsair TWIN2X4096-6400C5DHX 99,90 € corsair 4 gb ram (2x 2gb)

1 Microsoft Vista Home Basic 77,90 €

1 Intel® Core 2 Duo E6850 233,90 € cpu

totaal: 1.435,70€ inc.btw

Laatst bewerkt:
Ik zou hier zelf de Vista Home Premium nemen. En dan natuurlijk de 64 bits versie want anders zit al dat geheugen er voor niks in (met de 32 bit versie kan je maximaal 3 Gb aan).

Ron

Op het eerste gezicht is het in ieder geval een net systeempje....

Daar sluit ik mij bij aan, maar desondanks heb ik twee vragen:

waarom neem je 1. (relatief) allemachtig traag geheugen, daar waar het mobo native 1066 aan kan en 2. waarom 4 giga geheugen, daar waar Windows 32 bit er maar +3200 MB van kan aansturen?

Kijk vooral ook op de "Mermory Support List" van GB voordat je geheugen bestelt!

Daarnaast : er is 7.1 + 2 sound onboard, waarom dan nog een losse geleuidskaart?

Laatst bewerkt:
Daar sluit ik mij bij aan, maar desondanks heb ik twee vragen:

waarom neem je 1. (relatief) allemachtig traag geheugen, daar waar het mobo native 1066 aan kan en 2. waarom 4 giga geheugen, daar waar Windows 32 bit er maar +3200 MB van kan aansturen?

Kijk vooral ook op de "Mermory Support List" van GB voordat je geheugen bestelt!

Daarnaast : er is 7.1 + 2 sound onboard, waarom dan nog een losse geleuidskaart?

Dat van dat geheugen viel me inderdaad ook op. Daar zul je dus nog effe naar moeten kijken. Kijk hier naar welk geheugen allemaal ondersteund wordt. Een losse geluidskaart kost niet zo heel veel, en kwa geluidskwaliteit kan het best veel winst opleveren. Zeker als het de bedoeling is om ook games te spelen (en aan het systeem af te zien is dat de bedoeling) levert dit winst op, en is het, indien het budget dit toelaat, zeker aan te raden om een losse geluidkaart te nemen. Heb ik zelf ook gedaan. Al moet wel gezegd worden dat die realtek dingen van de laatste jaren niet verkeerd klinken. Die X-Fi gaat er echter wel overheen.

Verder, ik weet niet in welke vorm Windows geleverd zal worden. Indien het een retail-box zal zijn, dan krijg je gewoon 2 DVD's, een met 32-bit en de ander met 64-bit. Mocht het echter een OEM-versie (waarbij je alleen de DVD krijgt en geen handleiding mooie verpakking, evt. extra software ed.) zijn, dan is het inderdaad eveneens een punt waarop gelet moet worden vanwege het maximaal ondersteunde geheugen van 4 GB door de 32bit versie. Bij Ultimate is het weer anders, en kun je de 64-bit voor €20 erbij bestellen.

Wat ze bedoelen met geheugen? Heel simpel. Jij hebt een besturingssysteem op het oog dat slechts 3gb geheugen ondersteund, meer doen is dus weggegooid geld. (of je moet voor een 64 bit besturingssysteem gaan; dit staat er altijd bij).

Verder heeft geheugen een bepaalde snelheid. jou moederbord ondersteund 1066 MHz. Je geheugen is langzamer. Dus of je kan sneller geheugen nemen, of een moederbord met langzamer (kan je geld besparen).

Ga je de PC zelf in elkaar zetten, trouwens? Heb je dat wel eens gedaan? Het is namelijk niet een, twee, drie klaar, en er willen nog wel eens foutjes insluipen.

Aha. Als het goed is (goede service??) kunnen zij ook adviezen geven. Je kan het altijd ook aan hun vragen(het zal je vast niet meer kosten), want meerdere meningen is nooit weg.

ja het is een heel goede computerwinkel al mn vrienden hebben hun computers daar gekocht ;)

Dan je wensenlijstje uitprinten (desnoods dit hele topic) meenemen naar de winkel en de opdracht geven. Voordeel is dan ook dat JIJ je niet drukt meer hoeft te maken OF het geheugen van 1066 compatible is EN of het wel stabiel loopt, dát wordt dan het probleem van de pc boer. Jij wil slechts een goed werkende pc en hoé ze dat doen is hun probleem.

Ach, dat hangt natuurlijk van de winkel af. Er zitten toch een paar idioten tussen. Een paar jaar geleden hoefde je voor dergelijk advies bijv. niet bij Paradigit in Eindhoven (toch niet de kleinste partij) te komen, want die maakte gerust dezelfde fout inzake het geheugen (concreet meegemaakt). Het schijnt nu overigens wel een stuk beter te zijn.

Ergens móét het nu ook wel beter zijn, anders krijgen ze de pricewatch/shopreview van tweakers over zich heen.:rolleyes: En daar zitten ze ook niet op te wachten!

en over die processor je kan beter een E8500 of E8400 want die zijn goedkoper en sneller;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan