nieuwe pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

1marcel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Beste helpers,,

ik wil binnenkort een nieuwe pc samenstellen, die bv, de nieuwere games kunnen draaien zoals gta 4.
Iemand die een korte lijst kan voorleggen met de nodige hardware van A producten.
En als het kan met besturings programma xp ( of moet ik dan toch aan Vista gaan denken )

Dit is voor een vriend van me..

gr. Marcel

Vista

Waarschijnlijk zit er standaard Vista op ;), maar je zult er wel XP op kunnen zetten denk.

Succes verder :thumb:

Ik wil je best helpen met het samenstellen, kan je ook veel informatie geven over bepaalde producten en waar je op moet letten. Dus laat maar even weten of je interesse hebt om je te begeleiden van een afstand.

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.

Ik zal zo duidelijk mogelijk zijn:

Het zou een samenstelling moeten zijn die het algemene gebruik van een pc voor een aantal jaren weer moet waarborgen, het zal niet een echte gamer pc moeten zijn , maar toch b.v zeker het spel gta 4 aan moeten kunnen.
Dit is niet voor mezelf maar voor een vriend van me,, die nu werkt met een pc van ongeveer 5 jaar oud , hijzelf is xp gewend en wilt dit zo lang mogelijk blijven doen.
Qua budget hem kennende zal dit rond de 600 euro mogen kosten.

Alle info is welkom, met alle gegevens kunnen we dan naar de speciaal zaak die het dan zal samenstellen.

Ikzelf ben niet zo op de hoogte van specificaties van verschillende hardware onderdelen en hoop dan op jullie know how om in een zo,n budget toch een prima computer te kunnen samenstellen.

b.v.d.

gr. Marcel

Vul eerst even in wat er in de link van frankwannet staat.
Trouwens, GTA IV is een ontzettend zwaar spel en dit ga je waarschijnlijk niet redden met 600 euro..

Vul eerst even in wat er in de link van frankwannet staat.
Trouwens, GTA IV is een ontzettend zwaar spel en dit ga je waarschijnlijk niet redden met 600 euro..

wedden van wel...zonder beeldscherm...
Waar woon je, kom het nog bij je thuis in elkaar zetten ook. np.
Geen advertise ofzow, maar vindt het erg leuk om te doen.

Laatst bewerkt:
Virtuoso, het spijt me, ik kan er niks aan doen maar een zwaarder spel dan GTA IV bestaat niet en als je dat voor 600 euro wilt spelen kun je er van uit gaan dat je het net op middelmatige graphics kan spelen.

Budget: 600 - 700 euro
Doel : internet, muziek, ( en spel gta4 kunnen spelen )
Stilte: niet belangrijk
assemblage: winkel zet het in elkaar
Opties: cd/dvd/ brander usb 2 poorten
besturingssysteem: xp ( werkt nu ook met xp )
sofware: nero
randapparatuur: geen

hopelijk genoeg info ??

gr. marcel

Virtuoso, het spijt me, ik kan er niks aan doen maar een zwaarder spel dan GTA IV bestaat niet en als je dat voor 600 euro wilt spelen kun je er van uit gaan dat je het net op middelmatige graphics kan spelen.

Okey, Q6600 (quad core, scheelt niet veel met een dual core qua prijs) 150 euro.
Moederbord: Asus bord a 100 euro.
Voeding: 70 euro 620 watt
HDD 500GB Samsung Spinpoint F1 60 euro
Kast: 70 euro ongeveer kan je een mooie uitkiezen.
Videokaart: asus 8800GT 512MB moet zeker lukken om het te laten draaien 150 euro.
DVD Drive, 30 euro
100 + 150 + 70 + 60 + 70 + 150 = 600 euro.
Moet zekers lukken met wat ik verteld heb en je hebt een mooi kassie dan.
Kijk maar wat je met deze specs doet.
azerty.nl verkoopt wel goed spul.

Dan kun je er beter een Sapphire ATI HD4850 van 139 euro indoen..

Virtuoso,

bedankt voor je antwoord en tijd die je hebt erin gestoken,
zal deze specs voorleggen bij onze computer shop, ben benieuwd wat voor prijzen zij er aan vast leggen.

gr. Marcel

40 euro over budget, maar is het zeker waard.

Bij Sallandautomatisering:

Wordt in elkaar gezet + 3 jaar garantie. :)

De specs voorgelegd bij de comp speciaal zaak:

Hier hun antwoord:

Eerste blok is van comp zaak.

tweede blok is eerdere reactie helpmij van virtuosa

Vergelijken is niet makkelijk ondanks dat ik de specs van helpmij heb gegeven en lijkt wel of hun een standaard lijstje schrappen en invullen met de data die gegeven is door helpmij.
En de prijs loopt wel erg uiteen ??
Hoe is jullie mening hierover ? lijkt wel of ze de specs niet aannemen en zelf maar aanvullen?

gr. Marcel

Bijlagen

Ik vind de offerte van je pc-boer wel erg onduidelijk. Zit zo te zien ook geen moederbord, dvd drive en voeding bij, kan het in ieder geval niet ontdekken in het eerste blok. Ook geen kast zie ik, en dan komen ze al op 880 euro uit.. :shocked:

Ik zou maar gewoon lekker voor helpmij adviezen gaan..

Ik zou inderdaad niet voor die offerte gaan. 8800GT voor 150 euro ? Are they mad? :evil:
Voor dat geld heb je een HD4850 en bij een HD4870, welke toch wel een stuk beter presteren. Zou lekker voor de Phenom II gaan bij Salland.

Of moest er echt een besturingssysteem bij?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan