Zoek er eentje uit van rond de 700 euro en je hebt een toppertje voor dat soort doeleinden.
Laat ik er nog aan toevoegen dat je er (m.i.) handig aan doet om de machine lokaal aan te schaffen, tenzij je zelf erg handig bent met herinstallatie Windows en / of hardwarematige reparaties. Als het even kan bij een landelijke keten zoals bijv. Paradigit of Mycom en als het niet anders kan bij een kleinere lokale pcboer. Waarom dit advies? Als je bij een (mede) internetgigant zoals bijv. Alternate, Azerty, 4Lanch en noem ze allemaal maar op, iets samenstelt of met behulp van ons laat samenstellen, dan heb je wellicht een machine die een 10 tot 20% sneller is voor hetzelfde geld en waarschijnlijk ook nog eens voor enkele tot meerdere tientjes minder, maaaaaaaaaaar, pc's hebben de nare eigenschap nog wel eens kapot te willen gaan en / of softwarematig overstuur te willen raken.
Als je zelf dan niet handig bent (en dat kan ik natuurlijk hiervandaan niet inschatten) dan ben je financieel in de aap gelogeerd. Bij wijze van spreken 1x de machine opsturen naar de leverancier en je aankoopvoordeel is fietsen. Datzelfde geldt voor het wegbrengen naar de winkel van aankoop als deze wat verder van je huis is gelegen.
Ik adviseer je dit soort overwegingen mee te nemen in je beslissing om voor een voordeel van 25 tot 100 euro toekomstig gezeur te kunnen voorkomen door de machine lokaal te kopen.
Niets is fijner om bij een probleempje om even het ding in de auto te zetten en enkele minuten later de dealer te bereiken. Bij een goede lokale dealer (de kleinere lokale en wat langer gevestigde pcboeren) én de iets grotere filialen van Paradigit wordt je veelal aan de balie geholpen krijg je de machine prima werkend weer mee terug.
Wil je persé iets samenstellen of laten samenstellen, dan is XXODD een héél goed alternatief. Je stelt samen op het internet, je koopt op het internet, maar de aflevering vindt plaats middels een lokale pcboer. Daar mag (moet) je ook naartoe als er onverhoopt iets mis zou gaan met de machine na aankoop. XXODD is niet de allergoedkoopste maar wél een heel handig bedrijf om bij te kopen. Kijk eens op hun website.
Héél anders wordt het als je in Veldhoven woontr (om de hoek bij 4Launch) of in Dordrecht (om de hoek bij Alternate) ja dán kun je veel beter bij een van deze bedrijven kopen, maar woon je meer dan 50 tot 75 kilometer van zo'n internetgigant, dan verwijs ik weer naar het begin van mijn verhaal of naar XXODD.
Een heel verhaal maar het is goed bedoeld.