Nieuwe pc samenstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

toon122

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2011
Hallo allemaal,

Aangezien ik een nieuwe pc wil kopen en zelf niet zo heel veel verstand heb van pc's dacht ik om dit keer eens aan te kloppen bij een forum.

Wat ik tot dusver heb gezien op dit forum trekt mij aan, aangezien er vele mensen zijn die iedereen helpen.
Ik heb even rondgekeken in een aantal posts en zag dit winkelmandje.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[434329]=1&product[90496]=1&product[80156]=2

Nu heb ik het er even met een goede maat van mij over gehad en hij heeft er ietwat meer verstand van, denk ik. ^^
Zijn vraag was ondermeer of de voeding wel goed genoeg was en of het niet beter is om ietwat meer RAM aan te schaffen.

Als alles in orde is wil ik deze pc zo snel mogelijk aanschaffen aangezien ik nu op een vervelend ding loop te etteren :).

Bij voorbaat dank,

Toon

De voeding is voldoende. En er zit al 8 GB werkgeheugen in, dat is al meer dan je nodig zult gaan hebben. Nu zijn alleen de prijzen zo gunstig dat je net zo goed 8 GB kunt nemen in plaats van 4.
Of de pc goed voor jou is durf ik niet te zeggen: wat ga je er mee doen?

Bedankt voor je antwoord.
Nu heb ik alleen wel een nieuwe vraag erbij. Is het namelijk niet zo dat er dan zo veel RAM in zit dat de pc dat niet gebruikt?

Ik wil hem voornamelijk gebruiken om mee te gamen, vooral Battlefield 3 en Skyrim trekken mij erg aan. Ik zal er niet mee gaan photoshoppen of mooie video's in elkaar zetten, aangezien deze twee dingen niet tot mijn "skillset" behoren.

Mijn grootste vraagteken is misschien wel de prijs in het algemeen. Ik vind hem namelijk aantrekkelijk laag. De standaard verhalen die ik van game pc's hoor is dat je al gauw richting de 1500 a 2000 eurie zit. Nu zal deze spec wel geen game pc zijn, maar als ik het allemaal zo zie lijkt het me een vrij krachtige pc.

Voor Battlefield 3 zou ik toch een sterkere videokaart kiezen; de hd6770 is geen echte game kaart, en zeker battlefield 3 is veeleisend.
Hoeveel wil je er maximaal voor uitgeven?

Voor wat betreft het werkgeheugen: momenteel is het redelijk apart als er meer dan 4gb gebruikt wordt, maar niemand weet hoe dat over één of twee jaar is. Dan kun je het maar beter gelijk goed doen toch?

Laatst bewerkt:
Hmmm.... Point taken ;)
Ik zit op het maximum bedrag van 700 eu, kan er eventueel overheen. Ikzelf vond eerst een Saphire wel kicken, maar die scheen toch niet zo goed te zijn.

Heb ik eigenlijk nog een vraagje, ik neem aan dat er al Windows 7 bij zit?
Ik hoef BF3 niet op ultra te spelen ofzo, maar medium/high zou ik toch wel fijn vinden. Ik heb liever ietwat lagere settings, maar toch een prettige FPS dan alles op ultra en 200 eu extra lichter ^^

Heb je een tip voor een betere videokaart? Ik zit toch wel meer richting ATI te denken, terwijl ik toch een Nvidia liefhebber ben.

Nu zit er wel Windows 7 bij: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[80156]=2&product[394013]=1&product[388654]=1

Heb de videokaart vervangen voor een HD6870. Ik durf te wedden dat Battlefield 3 op medium/high details goed gaat lopen op deze kaart. (Bad Company 2 op een HD4870 met high details liep ook vloeiend, de HD6870 is een stukje sneller). Om centen uit te sparen heb ik de kaartlezer weggelaten, weet niet of je hem gaat gebruiken. Scheelt je een tientje dus dat zijn de kosten natuurlijk ook weer niet.
Nu moet je alleen wel de pc zelf in elkaar zetten, of door een vriend/kennis/familielid laten doen. Azerty kan het ook voor je doen maar dat kost je 60 euro extra.

Laatst bewerkt:
Oeh, dat is een erg mooie kaart, inderdaad. En aangezien ik ook een fan ben van BF BC2 is dit ook mooi meegenomen.
Ik denk dat het voor mij wat veiliger is om hem in elkaar te laten zetten, nu heb ik van een aantal mensen gehoord dat 60 eu daarvoor best veel is. Maar better safe then sorry.
En inderdaad is die kaartlezer ietwat overbodig.

Hmmm, ziet er goed uit. Ik ga nog eventjes rondsnuffelen hier en daar, maar ik denk dat ik hem ga bestellen! Gewoon op bestelling afronden klikken neem ik aan en alles zal zich vanaf daar wel verder wijzen.
Ik wil je hartelijk danken voor al je snelle antwoorden en wijze raad. :)

Geen probleem. Kijk inderdaad nog even rustig rond en als je vragen hebt, laat maar horen. Je kunt beter teveel dan te weinig vragen tenslotte ;)
En inderdaad, bestelling afronden, verzendwijze kiezen (verzending binnen NL is volgens mij 14 euro voor een complete pc), betalen en klaar. Als je in de buurt woont van Raalte kun je hem ook ophalen natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan