Nieuwe pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donkeytom

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2011
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een nieuwe pc te gaan samenstellen, nu heb ik op internet flink wat rondgegoogled en alles met elkaar vergeleken.
Toen ben ik op dit uitgekomen.

Behuizing: Zalman Z9 Plus
Moederbord: MSI PH67S-C43 (B3)
Processor: Intel Core i7 2600K Boxed
Videokaart: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC
RAM: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
Voeding: XFX PRO650W
Processor koeler: Scythe Mugen 2 Rev. B

Wat vinden jullie van deze samenstelling?
Zouden jullie dingen anders doen?

Groeten Tom :).

hoi,

ik mis nog een hdd, een dvd lezer en een os (besturingssysteem)
of heb je dit zelf allemaal?

gr. vinnie

Ja is inderdaad allemaal aanwezig thuis, was het vergeten erbij te zetten :).

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat voor hardeschijf heb je nu? En dan vooral de aansluiting daarvan. Als dit een IDE/ATA hardeschijf is, gaat dit je systeem verschrikkelijk ophouden en zou ik er direct een SATA schijf bij doen en die IDE schijf eruit laten ;)

Verder zou ik een moederbord nemen met een Z68 chipset, die hebben wat meer mogelijkheden en zijn wat luxer uitgevoerd.

Geheugen hoeft trouwens ook niet hoger dan DDR3-1333Mhz, je hebt nu 1600Mhz maar de geheugencontroller die in deze processor zit kan maar tot 1333Mhz aan. Alles daarboven valt onder overclocken van de geheugencontroller. Verschil tussen 1333 en 1600 is overigens amper te merken, je merkt het alleen als je processor benchmarks gaat draaien ;)

Als je de processor niet gaat overclocken is een 2600K ook niet nodig, gewoon de 2600 nemen. Ook de Scythe Mugen koeler is dan niet nodig, de 2600 wordt standaard met een koeler geleverd, die prima voldoet ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb meerdere sata schijven thuisliggen dus dat zit wel goed.
Het moederbord zal ik me eens wat verder in verdiepen, en bedankt van dat RAM geheugen want dat was mij zelf zo nog niet eens op gevallen.
De processor word wel overgeclockt. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan