Nieuwe PC samenstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter role
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

role

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2012
Ik wil zelf een PC samenstellen.
De PC moet snel zijn en het moet de een aantal games die ik wel is speel kunnen trekken (fifa 13, GTA IV, assassins creed). De zwaardere games hoeven niet speelbaar op het hoogste grafische niveau maar wel met een normale/hoge frame-rate.
Ik heb zelf niet heel veel verstand van computers maar heb na even zoeken op een aantal sites een lijstje opgesteld met mogelijke hardware voor in m'n nieuwe pc:

Voeding: MS-Tech V-GO 450 - Voeding ( intern )
Moederbord: ASRock G41M-S3
Processor: Intel Celeron G550 - 2.6 GHz
Videokaart: Gigabyte GV R667D3-2GI
Harde Schrijf: HGST Travelstar 5K500.B HTS545050B9A300
Geheugen: Kingston ValueRAM 1333MHz (4GB)
Systeem: Windows 7

Mijn vraag is, zijn deze onderdelen compatibel met elkaar? Is het systeem zo een beetje stabiel?
En is het mogelijk om de genoemde games te spelen?

Zo nee graag tips welke onderdelen in moet vervangen!?

Alvast bedankt! :)

Mvg,
Leon

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij.Nl

Je processor (socket 1155)past niet op het moederbord (Socket 775) of andersom;) maar misschien is gezien je samenstelling beter om deze even in te vullen.

Laatst bewerkt:
Hallo .
Ik weet niet wat je budget is enzo maar ...
Met een ms tech 450 watt gaat je pc zonder stroom zitten omdat voor die spellen die jij gekozen hebt , vooral assasins greed en gta je een (nearly harcore ) setup moet hebben als je die op hoge fps wilt gaan spelen.
Ram is heel goedkoop dus dit mag wel omhoog naar de 8 gb.
Verder kun je beter een I5 pakken ipv de g550 celeron , de i5 is en heel ( heel erg :P ) stuk krachtiger voor games en ook nog een quad core ipv dual.
Ook trekt die videokaart die jij gekozen hebt joun games niet.
Mis eff zoals modag al zij die lijste invullen , weten we gelijk je budget enzo

Budget - Max €300,- (prijs is exclusief windows)
Doel - Snel internetten en gamen
Omgeving - liefst een stille pc, maar wel krachtig genoeg om de meeste games aan te kunnen.
Assemblage - Zelf in elkaar zetten, hierop kosten besparen.
Besturingssysteem - Windows 7
Opties / randapparatuur - Ik heb misschien nog een liggen voeding maar momenteel niet bij de hand.

Zoals 'msi009' aangeeft dat geheugen niet duur is en dat ik dus ook 8Gb kan nemen, hoeft niet van mij. Hiervoor had ik een pc met 2Gb geheugen en daar kon ik ook GTA IV en assassins creed op spelen. Dus 4GB vind ik voldoende.
Mijn broer heeft een pc laten samenstellen voor €258 waar hij fifa 13 en assassins creed op hoogste instellingen kan spelen. en verder draaien spellen als GTA IV en max payne 3 ook soepel. Ik zoek ongeveer een vergelijkbaar systeem voor deze prijs! Ik kan deze onderdelen niet precies vinden omdat er niet de volledige bij staat, maar misschien kan iemand hier wel wat mee. Hieronder zijn systeem weergeven:

Voeding 400w dual 12v line 120mm fan
Videokaart XFX ATI radeon HD4850 silent
Optic drive dual layer, light scribe
Moederbord Intel D945GCNL DEMO
Processor C2D 2,4 800 2mb L2 cache DEMO
Geheugen Hynix 2x1gb pc533 667mhz DEMO
Hardeschijf WD green/aaks 16/32mb c

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen,

alvast bedankt! :)

Processor C2D 2,4 800 2mb L2 cache DEMO ------> je bedoeld de intel core 2 duo S775 ?
Ik kan je alvast vertellen dat je met je budget niet ver komt :( dat zit er gewoon niet in.
Als je eens bij jezelf nadenkt dat zegmaar de hdd en kast samen 100 euro kosten , moederbord en geheugen 100 euro , cpu 100 euro...dan zit je al tegen je budget aan.
Dan mis je nog een paar cruciale onderdelen zoals videokaart en voeding coolers ,,,, etc
Ik raad je aan om nog heel effe door te sparen zodat je toch ong 500 euro hebt , als je nu gaat friemelen met allemaal onderdelen en je suf gaat zoeken dan gaat t uiteindelijk fout .

Qua processor bedoelde ik: Intel Core 2 Duo Processor E4600

Het is wel degelijk mogelijk om voor dat budget een goeie pc te vinden. Ik heb al drie keer een pc laten samenstellen bij iemand voor minder dan €300,-. Deze pc's doen het nog steeds prima en ik kan met goede frame-rate de genoemde games spelen. Dus een goeie pc voor onder de €300 waar je op kan gamen is goed mogelijk! helaas heb ik nu geen contact meer met die jongen dus daarom dacht ik ik leg het voor op dit forum!

Ik hoop dat er toch nog iemand is die mij kan helpen voor mijn pc?!

aub http://azerty.nl/winkelmandje/winke...225854]=1&product[556861]=1&product[235919]=1 zoals ik al zij over je budget heen , ik heb begrepen dat je MAX 300 aangeeft maar ik moet je zeggen dat ik echt de allergoedkoopste dingen heb aangeklikt ook al wil mijn hart dat niet omdat je met deze setup .. laten we zeggen niet aan het gamen komt als je op hoge settings wilt spelen.
En dan nog te denken dat t met een pc van 300 wel kan .. ik weet het niet.
vooral met gta4 moet je opletten dat deze spel heel instabiel is , system requirements mag dan wel een simpele dual core met 1,5 ghz zijn en een 2 gb aan ram maar dit is hellemaal niet zo !
eenmaal ingame ga je merken hoeveel geheugen en cpu deze game vreet en ook je videokaaart mag dan lkr op max gaan draaien en toch krijg je een lag.

custom low/norm settings is wel haalbaar zo maar dit is wel over je budget , vindt je iets goedkopers ? laat t mij dan ook even weten aub . ik ben benieuwd

Bedankt voor het opstellen van een lijst! :)

Wat betreft het games op de hoogst settings, dit geld niet voor spellen als gta iv. Wat je zegt over gta iv klopt inderdaad, dat is sowieso een zwaar en onstabiel spel en die hoeft van mij niet op de hoogste setting te kunnen, als de pc het spel maar aan kan op lagere settings!! Die pc's die ik eerder heb laten maken voor onder de €300,- konden ook gta niet aan op hoge instellingen. Als fifa 13 het maar aan kan op de hoge settings.:)
Ik heb ook nog een andere pc waar ik fifa op hoogste settings kan spelen en gta iv (op lagere settings) ook goed draait:
- videokaart: "nvideo Geforce 9600 GT"
- processor: "AMD athlon II X2 240"
- Voeding: FSP250-60PNA-E (PF) 250W ATX PSU Power Supply
- RAM: 2GB
Moederbord weet ik helaas niet
Voor dit systeem heb ik ongeveer 2 jaar terug €250 voor betaald, pc werkt nog steeds erg goed, start alles snel op en trekt de genoemde spellen goed (sommige al dan niet op lagere settings)

Ik zoek een pc die ongeveer aan deze en de eerder genoemde gelijk is?
Zou het nu je dit weet alsnog mogelijk zijn op enkele onderdelen nog iets te besparen?

Alvast bedank
En nogmaals bedankt voor de hulp tot dusver! :)

Ik heb trouwens nog een DPS-350AB-4A voeding van Delta Electronics liggen. Deze zou ik wellicht nog willen/kunnen gebruiken voor in m'n nieuwe pc!

Graag hoor ik nog verder advies voor mijn budget pc!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan