Nieuwe pc - soms slechte beeldkwaliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thrillseeker

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2002
Hallo,

ik heb een laptop gekocht, maar wat me opvalt is dat de beeldkwaliteit niet altijd even scherp is. Er steekt nochtans een goede videokaart enz. in, dus daar kan het niet aan liggen...

In bijlage een voorbeeld... Vooral de icoontjes bij het afsluiten en de icoontjes op de taakbalk vind ik minder van kwaliteit. Zeker wanneer ik het vergelijk met mijn oude PC of de latop van een vriend (van hetzelfde merk en met quasi dezelfde systeemeigenschappen).

Wie heeft een idee?

Groetjes

Bijlagen

• beeld.JPG
    beeld.JPG
    34,7 KB · Weergaven: 52
De bijlage heeft zoveel compressie, dat ik niet kan zien wat je precies bedoeld.

Je kan het volgende es proberen:

Klik met rechts op Deze Computer, dan Eigenschappen. Klik nu op tabblad Geavanceerd. Dan op de knop Instellingen klikken onder het kopje Prestaties en zet hem daar op Beste weergave en klik op OK.

Hallo

Hoe oud is uw "uw laptop" en .... heeft die soms ook heel "toevallig " een merk en typenr....

Garantie ....???

Want zo weten we niet echt over wat we nu spreken ... nietwaar..????

Dus ietsiepietsie meer info gewenst ......

Peter

Laatst bewerkt:
Het zou me niet verbazen als je een te hoge verversingssnelheid hebt ingesteld.

Als ik ervan uit mag gaan dat het een TFT scherm heeft, dan:

Start -> Uitvoeren -> desk.cpl
tabblad Instellingen
knop Geavanceerd
tabblad Beeldscherm
zet de Vernieuwingsfrequentie op 60 Hertz
Druk zo vaak Ok als nodig is.

Tijs.

Als je vindt dat de letters niet scherp zijn kan je, als je verversingsfrequentie goed staat, ook nog naar de eigenschappen van je beeldscherm gaan->tabblad vormgeving->knop 'geavanceerd'-> bij 'randen van letters vloeiend........' en daar kiezen voor 'clear type'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan