nieuwe pc start maar niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

rogier1900

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 dec 2007
Ik ben niet nieuw op het gebied van pc systemen bouwen maar ik lig er nu helemaal uit. :?

Ik he het volgende aangeschaft:
Antec 650 W voeding
HD 4870 1024 MB videokaart
2x 1Gb DDR3-1333 Kit (Ultra versie)
core 2 duo E8500
MSI X48C platinum

Ik wil toch nog even wat opties horen voordat ik wat ga terug sturen. Heb op het moment geen idee waar het nu aan ligt.

Ik heb het systeem gebouwd volgens het boekje maar als ik hem start krijg ik geen beeld en start de pc elke keer na 4 seconden weer op. Geprobeerd met minimale voeding maar geen resultaat. Twee DDR2 bankjes van een maat geprobeerd en alle ventilatoren draaien in dit geval ook maar geen beeld of wat dan ook. Hij reboot nu niet.

Als ik er 1 van de DDR3 in stop blijft hij ook rebooten maar dan zie ik heel even het MSI beginscherm voorbij flitsen. Wanneer ik alle geheugenbankjes er uit laat reboot hij niet en blijft de ventilator ook mooi met een constant toerental draaien. Echter heb ik nu geen beeld of toetsenbord. Wel zie ik in alle gevallen de lichtjes van het toetsenbord en de muis flitsen.

In een van de gevallen heb ik het opstartscherm van MSI gezien waar ik de bios in kon gaan maar kon ik het toestenbord niet gebruiken. Ook heb ik een van de twee voedingen van de kaart los getrokken. Toen gaf het scherm wel aan dat de GPU een voeding miste en starte hij met CTRL ALT DEL opnieuw op.

Wie weet er raad en hoor je zonder intern geheugen je BIOS in te kunnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan