nieuwe PC start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

doubleyou

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2005
Ik heb vanmiddag een nieuwe Fujitsu Siemens Scaleo gekocht maar het ding doet het nu al niet :confused: .

Nadat het Windows XP scherm begint lijkt ie te gaan opstarten maar na 5 seconden wordt het beeld zwart en verschijnt de mededeling dat de steup niet voltooid is. De handleiding van slecht een paar pagina's geeft uiteraard geen info. De Recovery CD werkt ook niet.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen? Winkel is morgen dicht en ik kan pas volgende week zaterdag terug.

Alvast dank!

Druk tijdens opstarten herhaaldelijk op F8 dan kom je in een menu en daar kies je laatst bekende instellingen.

Heb je windows net geinstalleerd of stond het er al op?
Had je ervoor iets geinstalleerd?

Je pc is met een image geinstalleerd.
Zodra je hem voor het eerst aanzet, zal de setup zich voortzetten.
Er wordt dan nog van alles geinstalleerd.
Soms heb je dan de driver cd-roms van de diverse kaarten of het mobo nodig.

Als dat allemaal neit wil lukken is mijn advies:
PAK HEM WEER IN! Niet zelf gaan kl@@@@@en.

Bel maandag of dinsdag in de vroege ochtend met de verkoper om hem in te lichten.
Dan kun je daar geen problemen mee krijgen.

Geplaatst door doubleyou
Ik heb vanmiddag een nieuwe Fujitsu Siemens Scaleo gekocht maar het ding doet het nu al niet :confused: .

Nadat het Windows XP scherm begint lijkt ie te gaan opstarten maar na 5 seconden wordt het beeld zwart en verschijnt de mededeling dat de steup niet voltooid is. De handleiding van slecht een paar pagina's geeft uiteraard geen info. De Recovery CD werkt ook niet.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen? Winkel is morgen dicht en ik kan pas volgende week zaterdag terug.

Alvast dank!

Is waarschijnlijk een pre-install. Als de WinXP CD niet was bijgeleverd, doen zoals Paul adviseert. Ze moeten maar een werkende PC afleveren.

via F8 ook al geprobeerd maar dat bracht geen verandering. PC gekocht bij RAF in Amsterdam. Bedacht me net dat in de Bijenkorf ook een vestiging zit. Ga morgen meteen bellen en hoop dat ze me daar kunnen helpen. Thnx so far!

Raf zit dus niet meer in de Bijenkorf. Maandag maar bellen. Ik heb nu al genoeg van mijn PC :mad:

PC omgeruild. En nu weer een probleem. Na 1 uur met versatel gebeld te hebben (15 euro :mad: ) kan ik nog steeds niet op internet terwijl er wel verbinding is. Ik ben doorverwezen naar de modem leverancier T-Tech. En daar bleek na een half uur ( a 45 cent....13,5 euro!) dat er een BIOS update nodig is. Het is bij hen bekend dat modellen uit de FS Scaleo serie problemen hebben.
RAF gebeld en ik ga straks weer terug met dit horrorapparaat..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan