Nieuwe pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuning4you

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Heb net een nieuwe pc samengesteld maar deze start niet op.
Ik krijg geen beeld op het scherm en de CPU cooler draait ook niet meer, voorheen draaide die wel nog ff (1min.).

De 2x4 power connecter heb ik niet aangesloten omdat er in de handleiding staat dat deze pas echt nodig is wanneer er gebruik wordt gemaakt van een extreme edition CPU.
De 12V pci heb ik ook niet aangesloten omdat er in de handleiding ook staat dat deze aansluiting pas nodig is voor 2 grafische kaarten.

Kan dit de reden zijn?

Iemand een idee??

Wat voor merk en type moederbord met welke processor.

moederbord: GA-EP35-DS4
CPU: Intel Quad Core 2,4GHz
Grafische Kaart: MSI R3650

Ik zou de 2 x 4 p connectors even aan sluiten want dat lijkt mij het probleem.
Processor krijgt geen spanning.

OK dat was de oplossing. BEDANKT !!!!!!!
Ik dierf die eigenlijk zelf niet bevestigen en vond het ook raar dat de cooler eerst wel even draaide. En in de handleiding staat er vanaf 130W aangewezen om deze aan te sluiten. De cpu die ik gebruik zou maar 105W zijn.

De pc geeft nu wel beeld weer dus dat ziet er goed uit.

Dat de phase leds allemaal branden zal ook wel goed zijn zeker?
Phase led: the number of lighted leds indicates the CPU loading. The higher the cpu loading, the more the number of lighted leds.

Er behoort altijd een 4 p connector aangesloten te worden anders zal je pc niet werken.

Oei ****. Als ik handleiding nog eens herlees klopt deze wel :-). Fout van mij dus. Er staat use of a power supply providing a 2x4 12V power connector is recommended by the CPU manufacturer when using an Intel Extreme Edition CPU (130W).

Maar standaard moet je dus de 2x2 connecteren.
Daardoor ben ik fout geweest.

Bedankt voor de hulp hé !!!!

Geeft niet al doende leert men en iederéén maakt foutjes.:D:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan