Nieuwe pc start soms op...

Status
Niet open voor verdere reacties.

wanny

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Hallo iedereen,
Ik heb een volledig nieuwe pc samengesteld en in elkaar gestopt. Nu heb ik het volgende voor:
Ik duw op de powerknop en de pc start op, maar als ik hem terug uitzet en terug op de powerknop duw dan hoor ik even de ventilators opstarten en dan weer uitslaan(voor 10 sec of zo) en dat blijft hij een hele tijd doen. soms start hij dan toch op en is alles ok maar soms helemaal niet...
Als ik hem een hele tijd uit het stopcontact hou (vb een nacht) dan start hij gewoon direct op...maar als ik hem afsluit en weer op de powerknop duw is het weer hetzelfde als hier boven.

Een maal heb ik gehad dat hij een biosmelding haf (cpu fan error) maar de koeling draait... (maar normaal geraakt hij niet eens bij het bios...)

Weet iemand raad?

Wanny op het moederbord zitten meerdere aansluitingen voor fan's, heb je hem wel op de CPU fan aangesloten en niet op een andere?.

mvg
RutgerV

Ben wel benieuwd naar je voeding. Welke voeding heb je gekocht en hoe ziet de rest van je systeem er uit?

hoi,

volgens mij heb ik de cpu fan op de juist plaats aangesloten. Is een mugen 2 koeler op asus P7P55D moederbord met intel i5 720 processor. De cpufan zit daar links onder de processor voet en rechts is er een casefan aansluiting. Hij draait ook als de pc eens wil opstarten en als hij niet opstart dan beginnen alle koelers te draaien maar vallen direct weer stil...

Ik heb een cooler master sileo kast met be quit 650 (straight power) Met 8 gb kingston value ram 1333 mhz en een pata dvd schrijver en twee sata hd's.

Ik weet niet als dit iets kan helpen...

ik weet dat je I7 als triple moest instellen om te laten werken, hoeveel DDR sloten heb je op je moederbord ? 6 ? zo ja heb je de eerste 4 vol gestopt ? probeer eens op de sloten 1, 2, 3, en 5 de DDR modules te zetten.

mvg
RutgerV

Oei type foutje het is een intel I5 750. Dus geen I7 en heeft dus dual channel en geen triple. Mijn 4 sloten zitten elk met zelfde type geheugen van 2 gb.

Nu zit ik te denken aan een iets dat ik twijfelde bij het bouwen. Bij het aansluiten van alle knoppen van de kast (reset, power,...) heb je bij alle stekkers een aarding. Als ik alle contacten bekeek dan stond de naam van de connector altijd aan de zijde die naar buiten gericht moest zijn op het moeder bord. Maar bij de power knop zat de connector omgekeerd... Dus als de zwarte draad altijd aarding is dan zit deze verkeerd... kan dit het probleem zijn dat hij soms wel gaan gaat en volledig zonder problemen werkt en soms niet?

bij een SW (Switch) maakt het niet uit als je hem verkeerd om hebt, maar bij een LED wel want die brand door,

en dan weet ik ook niet wat het probleem is, ik hoop dan dat iemand anders je hier mee kan helpen.
excuus,

mvg

RutgerV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan