Nieuwe pc upgrade , CPU Mobo Koeling Voeding, Ram?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kunt wel stoer in je handtekening hebben staan: maar dat betekent echt niet, dat ahdware van een jaar oud bij de vuilnisbak kan!!

lol laat me niet lachen met stoer doen , typ dan gewoon niets.

Jij zit hier iemand iets aan te smeren wat helemaal niet logisch is maar ja.
Het is wel een optie, maar gewoon weggegooid geld.

En @ TS Crysis op max details en een normale resolutie (1650*1080) no way..

ach koop die 6600 maar, boeit mij niets tis jou geld. en halleeeeeee

Ach, noem jij het maar aansmeren of een geld weggooien.

Maar ik denk als je als 16-jarige scholier (zoals TS) met een investering van 6 of 7 tientjes voorlopig weer (of nog) even vooruit kunt, dat het zo'n stom advies niet is......

lol laat me niet lachen met stoer doen , typ dan gewoon niets.

En @ TS Crysis op max details en een normale resolutie (1650*1080) no way..

ach koop die 6600 maar, boeit mij niets tis jou geld. en halleeeeeee

voor t geval je het je interreseert,
1280x1024
2x AA
all high, paar very high.
is goed (edit) meer als genoeg, ik zal niet min.1500 voor een pc uitgeven om die aa op 4 tezetten en die andere op very high ;) .
het gaat me erom dat die bottleneck weg is, en gewoon iets hogere klok, en de max fsb eruit haal

Laatst bewerkt:
:thumb::thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
is er absoluut geen bios update mogelijk zodat het moederbord de cpu wel ondersteund, of is het een hardware incompatibiliteit? (ben geen core 2 freak)
om maar even op de ruzie van daarnet in te gaan: iedereen zeurt over dat een 2x 2,4 GHz lang niet snel genoeg is.
denk eraan vorig jaar waren de core 2 duo's (naaiend duur of niet) topsellers, waar een hoop games met name assassins creed, call of duty 4, need for speed carbon goed op draaiden.
ik snap best dat een hoop patsers nu een quad-core en een surfplank met dual-gpu hebben en iedereen afzeiken met dual-core maar een quad-core hoeft absoluut geen voordeel te bieden op applicatie niveau.
omdat games simpelweg uit 1 thread bestaan en een cpu maar 1 thread per core kan afwerken, wanneer je meerdere processen tegelijk open hebt merk je dit meteen, maar er is nog geen enkele multi-threaded game uit, en ook windows boot op 1 core.

is er absoluut geen bios update mogelijk zodat het moederbord de cpu wel ondersteund, of is het een hardware incompatibiliteit? (ben geen core 2 freak)
om maar even op de ruzie van daarnet in te gaan: iedereen zeurt over dat een 2x 2,4 GHz lang niet snel genoeg is.
denk eraan vorig jaar waren de core 2 duo's (naaiend duur of niet) topsellers, waar een hoop games met name assassins creed, call of duty 4, need for speed carbon goed op draaiden.
ik snap best dat een hoop patsers nu een quad-core en een surfplank met dual-gpu hebben en iedereen afzeiken met dual-core maar een quad-core hoeft absoluut geen voordeel te bieden op applicatie niveau.
omdat games simpelweg uit 1 thread bestaan en een cpu maar 1 thread per core kan afwerken, wanneer je meerdere processen tegelijk open hebt merk je dit meteen, maar er is nog geen enkele multi-threaded game uit, en ook windows boot op 1 core.

geen enkel multi game? nou GTA IV is tot 4 cores gemaakt, dat het ondersteund, crysis doet er 2 ondersteuenen, far cry 2 geloof ik 4 en operation Flashpoint 2 ( wat ik net binnen heb en met 1680x1050 8xaa alles high goed draaid ) doet er ook 4 ondersteunen. nu ik zie dat Operation Flashpoint 2 een minimale eis heeft van een 2,4ghz dual core, en zie dat mijn fps nog zo hoog is. stel ik de upgrade even uit tot een nieuwe pc ;)

bull****, maar als je het allemaal zo goed weet houd je bek dan.
waarom kom je vragen stellen?

bull****, maar als je het allemaal zo goed weet houd je bek dan.
waarom kom je vragen stellen?

hoe kom je er trouwens bij dat windows en games maar 1 core gebruiken, multi cores zijn onderhand al dik 3 jaar uit

gast0220,ik neem aan dat je vraag nog open staat.

Kan je monitor maximaal 1280 aan als resolutie? In dat geval ga ik met je upgrade mee. (al kan er wel wat verbeterd worden). Op die resoluties is de processor gewoon belangrijk.
Hoe hoger je resolutie, hoe belangrijker je videokaart wordt. In die gevallen is de upgrade van mrmusic verstandiger. Want met een upgrade van 60-70 euro en een nieuwe videokaart zou je dan een veel grotere stap zetten. Maar met nu de processor en moederbord flink upgraden naar een i5 en over een paar maanden de videokaart schiet je nog veel meer op natuurlijk. En ik zou zelf daar ook voor kiezen.

mijn monitor is 1680x1050
dus ik dnek dat k ff half jaartje tot een jaartje wacht en dan volledige upgrade met gpu cpu mobo ram alles.
bedankt voor de info iedereen.

heb ik al geprobeerd, maar mn mobo kan het niet aan. steeds als hij boven de 2,1ghz komt dan valt het internet uit, met geen mogelijkheid aan te krijgen, omdat ik de pci-bussen niet kan lokken met mn bios.
heb hem wel al eens op 2,4 ghz gehad maar dan voelt alles zo onstabiel aan in windows, late reactie's enz. Mijn mobo is gewoon niet voor te overklokken denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan