Nieuwe pc vind HDD niet (ASUS P5RD1-VM)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter72

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2006
Hallo, ik heb een nieuwe pc gekocht, zonder windows, en nu wil ik er windows op zetten en zegt ie steeds dat er geen harde schijf in zit, terwijl hij bij het opstarten netjes aan geeft dat ie een Harde Schijf heeft gevonden.
De Harde schijf is echter niet met een IDE kabel aangesloten maar met een ATA kabel.
Wie kan mij helpen???
Alvast bedankt
Peter

Welkom op Helpmij !

Bij sommige merken S-ATA HD's (en moederborden) is een driver nodig.
Er wordt dan een floppy meegeleverd of hij staat op de CD van het moederbord en anders dien je even op hun website te kijken.
Kijk even in de BIOS of hij ook op S-ATA staat want anders werkt het ook niet.

Heb je de schijf wel een letter gegeven?

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij !

Bij sommige merken SATA HD's (en moederborden) is een driver nodig.
Er wordt dan een floppy meegeleverd of hij staat op de CD van het moederbord en anders dien je even op hun website te kijken.

Heb je de schijf wel een letter gegeven?

Ik heb al heel veel pc's in elkaar gezet maar dit is dus nieuw voor mij dus misschien stel ik wel hele domme vragen hoor maar hoe geef ik de schijf een letter?
En er zit een cdrom bij van ASUS maar die komt met 3 vragen, ddr ram schijf maken, opstartschijf (diskette) maken of exit.

Hopelijk kun je me verder helpen.

Gr.
Peter

Staat allemaal netjes in de manual, in de bios de sata controller aanzetten, en de mat de gemaakte driver disk in de drive en met de xp cd opstarten en op F6 drukken, indien dat gevraagd wordt, E kiezen en enter/enter indien de drivers moeten worden geladen.

Staat allemaal netjes in de manual, in de bios de sata controller aanzetten, en de mat de gemaakte driver disk in de drive en met de xp cd opstarten en op F6 drukken, indien dat gevraagd wordt, E kiezen en enter/enter indien de drivers moeten worden geladen.

Maar ik heb geen diskette station in mijn computer?

Even eentje lenen, die bios heeft, volgens mij, geen USBstick flop emulatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan