Nieuwe pc voor bedrijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

larrezz

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2008
hallo,
Mijn vader heeft een eigen bedrijf. hij heeft nu nog een minder pctje staan.
Intel pentium 4 2.8 ghz socket weet ik niet precies.
er zit 1 gb ddr400 in en volgens mij een Asrock moederbord met een onboard videokaart.

nu heb ik zelf pas een dual core AMD 5200+ e.d. gekocht, dat vond hij ook wel interresant aangezien het erg snel draait...
Wat adviseren jullie hem? ik hou het liever bij AMD aangezien de onderdelen ( processor + Moederbord) goedkoper zijn. het liefst een moederbord met een onboard videokaart.
Ook het geheugen DDR2 op 800 mhz het liefst. Hij heeft namelijk een programma wat heel zwaar draait. het programma gebruikt het geheugen minimaal op 200 mb.
Wat raden jullie mij aan? het liefst niet al te duur. Harde schijf e.d. heeft hij al.
alleen processor + moederbord en geheugen is nodig. evt. ook een nieuwe voeding.
budget 200-300 euro
mvg
Lars

Huidige voeding weet ik niet, maar is al een wat oudere pc dus waarsch 350 watt.
die upgrade set heb ik toen voor mezelf ook naar zitten kijken, maar ik heb zelf nog nooit gehoord van Foxconn. ik heb zelf nu een Asus moederbord, aangezien ik bijna overal lees dat Asus gewoon een van de beste moederboarden leverd.
heb je niet een suggestie voor losse onderdelen. en heeft hij die 6000+ x2 nou echt nodig voor een zwaar programma, mij lijkt juist dat het geheugen goed snel moet zijn toch?
zal hij met een 5200+ x2 niet al voldoende hebben?

Hoi,

Als je bij alternate de pc builder gebruikt kan je het zelf zo duur en snel maken als je zelf wil.
Als je eerst de processor kiest komt hij van zel met de juiste moederborden.

Modag

jah oke, daar zal ik even bij kijken. maar mijn vraag was eigenlijk, wat is nou een moederbord waar onboard vga op zit + ddr2 800 mhz, en een goed merk is?
heb zelf een Asus m2n-Sli maar hier kunnen niet alle soorten geheugen op.

oke bedankt.
ik zal het even aan mijn vader voorleggen vanavond of morgen.
mvg
Lars

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan