Nieuwe PC voor Multitasken, Gamen, Internetten, 750 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computerr

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2010
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een computer die kan Multitasken, een beetje kan gamen, en waar ik muziek mee kan luisteren (gemiddelde kwaliteit indien goedkoop). Hieronder is een lijstje van belangrijke dingen.

Budget - Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer? Ongeveer 900 euro
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Internetten, Gamen (hoeft niet beste kwaliteit), Multitasken (meerdere words en excels) muziek luisteren.
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - De winkel moet het in elkaar zetten.

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Ik heb windows vista 64-bit versie, maar als windows 7 veel beter is dan deze er ook bij. (misschien heeft iemand nog een kopietje)
Andere software? - Geen.

Randapparatuur
Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook.
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Toetsenbord, Eventueel kleine boxjes indien goedkoop, Monitor (ongeveer 20/22inch), Muis

Alvast Bedankt!

Laatst bewerkt:
wil je zelf Windows en je drivers installeren? scheelt ook weer iets van 50 euro.
Zij zetten dan alleen je hardware in elkaar, hoef jij het CD tje (of dvd) van Windows er alleen in te doen en daarna de drivers.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[250734]=1&product[286252]=1&product[88182]=1&product[242203]=1&product[243026]=1&product[80156]=1&product[256839]=1&product[257988]=1&product[239783]=1&product[256962]=1&product[225954]=1&product[235982]=1&product[7517]=1

Dit is waar ik op uit kom, een redelijke PC met alle toebehoren. Hij wordt door de winkel in elkaar gezet, Windows moet je zelf installeren.

- 4GB RAM
- 1TB Hardeschijf
- 3,2Ghz Dual Core Processor (Zeer krachtig)
- Gemiddelde videokaart waarmee je goed kan gamen.
- Simpele maar goed ogende kast
- CD/DVD brander/lezer
- Standaard setje toetsenbord/muis (Logitech)
- 20'' Acer beeldscherm (1600x900)
- Simpel maar goed Logitech speakersetje

Je krijgt geen geweldige computer met al die randapparatuur en windows er nog bij. Je komt inderdaad dan iig op een Dual Core uit, wat toch niet zo geweldig is met de nieuwste games (of zelfs niet eens werkt). Ik raad je sterk aan om een wijder budget te nemen, iig 100 euro meer. Dan kan je tenminste een degelijke processor kopen (Quad Core)

100 euro meer zou het budget verbreden inderdaad, maar dan kom je uit op een 2x zo dure processor. De X4 945, en ja die is een stuk sneller. Maar deze X2 555 is ook zeer sterk in games aangezien veel spellen nog steeds maar optimaal gebruik kunnen maken van 2 cores. Hij is in iedergeval sneller als de meeste Athlon Quads.

En als je, jezelf een beetje inleest en geluk hebt kun je de phenom ii 555 unlocken tot quad core! ;)

Het is niet het nieuwste bordje maar het kan bijna alles, hij kan ook de nieuwste six-cores aan. Uiteraard is dat bordje beter, maar deze is voldoende.

Allemaal bedankt voor jullie reacties!

Ik heb ook nog een vista pakket liggen, opzich kan er wel 100 euro bij, rond de 900 euro want ik wil geen halve computer die ik na een jaar weer kan vervangen ;)

Dan word het budget 900 euro, eventueel zonder windows 7 als dat niet een heel groot probleem is.

Monitor en bijbehoren moet wle blijven :)

Ik dacht zelf aan een intel core i5, of is deze al verouderd?

Dankjewel voor je reactie!

Ik ken nog iemand met Windows 7, dus dat is geen probleem, deze heb ik er dus afgehaald, ik heb inplaats van de processor een intel i5 750 gedaan omdat ik hier veel goede dingen over heb gelezen, ik heb niet veel verstand van videokaarten maar is deze goed?

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[58761]=1&product[253349]=1&product[274933]=1

Erg bedankt!

PS. zo heb ik nog 23 euro over voor extra dingen! ;)

Laatst bewerkt:
Dankjewel voor je reactie!

Ik ken nog iemand met Windows 7, dus dat is geen probleem, deze heb ik er dus afgehaald, ik heb inplaats van de processor een intel i5 750 gedaan omdat ik hier veel goede dingen over heb gelezen, ik heb niet veel verstand van videokaarten maar is deze goed?

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[58761]=1&product[253349]=1&product[274933]=1

Erg bedankt!

Club3D maakt niet de beste videokaarten (vooral hun drivers zijn heel erg slecht)

Je moet ook een ander moederbord selecteren met een andere socket processor!
Zie hier: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...286252]=1&product[250734]=1&product[226356]=1

Club3D maakt niet de beste videokaarten (vooral hun drivers zijn heel erg slecht)

sinds wanneer maak Club3D drivers voor de videokaarten? de driver is gewoon an ATI.

Wat jij bedoelt zal wel met de controle van fan en dergelijke andere hardware te maken hebben denk ik, want anders zou niet kunnen.

Heb zelf verschillende Club3D kaarten gehad, nooit probleem ik snap dus ook niet waarom Club3d als minder goed word beschouwd.
No offense of zo maar ik zou wel graag een artikel, onderzoek of meerdere revieuws om dat te ondersteunen

sinds wanneer maak Club3D drivers voor de videokaarten? de driver is gewoon an ATI.

Wat jij bedoelt zal wel met de controle van fan en dergelijke andere hardware te maken hebben denk ik, want anders zou niet kunnen.

Heb zelf verschillende Club3D kaarten gehad, nooit probleem ik snap dus ook niet waarom Club3d als minder goed word beschouwd.
No offense of zo maar ik zou wel graag een artikel, onderzoek of meerdere revieuws om dat te ondersteunen

Ik moet er even bij opmerken dat ik zelf geen ervaring heb met Club3D. Ik zal gaan zoeken naar links, maar ik betwijfel of ik het nog terug vind :P Ik las dat in verschillende Azerty reviews + ook nog andere reviews... Toen ik het googelde, kwam er ook meer mensen uit die problemen hadden met CCC :P Het zou misschien kunnen zijn dat de mensen die de reviews schreven het over CCC hadden.. not sure. "excuse me if i'm wrong" D:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan