Nieuwe PC voor thuis

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobinPro

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Hallo allemaal,

Mij is de opdracht gegeven om te zorgen voor een nieuwe computer thuis. Niet om mee te gamen, maar puur voor het browsen en het gebruik van Excel en mail.
Zelf dacht ik aan een kleine cube case als behuizing, omdat er geen ruimte nodig is voor een gpu en ik dit een stuk mooier vind staan dan een tower. Qua processor dacht ik aan de Intel i3 6300 en dit dan gecombineerd met een SSD van 500 GB. Voor de rest zou ik niet weten welke onderdelen ik moet kiezen, het moet wel onder de 600 euro blijven. (exclusief windows, monitor, toetsenbord en muis)

Zouden jullie mij hiermee verder kunnen helpen?

Alvast bedankt,

Robin

Gelet op wat je ermee gaat doen, is een laptop dan ook geen optie? Stel dat dat zo is, dan zou je een laptop kunnen kopen met een bescheiden SSD (voor Windows 10) en daarnaast een wat forsere 7200 RPM hdd.

Zijn laptops niet een stuk duurder om aan te schaffen met soortgelijke prestaties als de desktop?

ik zou, gezien de te verwachten levensduur van een laptop, daar in dit geval zeker niet voor kiezen...
Een behuizinkje zoals jij aangeeft i.c.m. een micro/mini ATX bordje, een 250 - 300 watt voeding en 4 Gb geheugen zou prima volstaan naar mijn idee..

Ik denk dat het met de moderne laptops van de 'fatsoenlijke' merken qua levensduur dik voor elkaar is.
Als we de hierboven genoemde Shuttle even als uitgangspunt nemen (zonder OS) en we klikken dit, tesamen met een hdd, erbij, dan is deze maar enkele tientjes voordeliger dan bijv. deze laptop : Klik

Dan wordt het dus de keuze tussen een laptop en zo'n mini pc.

Bedankt allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan