Nieuwe PC voor video-applicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikkie52

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
Hallo,

ik ben wel toe aan een nieuwe PC en heb bij AZERTY het volgende bij elkaar gesprokkeld. De enige zware applicatie die ik doe is videomontage (met Pinnacle Studio). Ik wil in de toekomst ook HD gaan monteren dus heb ik gekozen voor een quadcore. Mijn budget is ca 800 euro maar ik heb weinig verstand van de kwaliteit van de losse componenten. Wel heb ik gekozen voor 4 harde schijven (2x2) van 500 Gb elk voor apart besturingssysteem en video, daarnaast wil ik raid0 toepassen.
Elke opmerking, commentaar is welkom en schroom niet om iets af te kraken, mits een goed en degelijk alternatief!!
Alvast bedankt voor de reacties, ik ben benieuwd. (zie bijlage)

MvG
Erik

Bijlagen

De machine wordt ongeveer € 100,-- duurder doordat je de Nvidia speelgoedkaart gaat vervangen voor een fatsoenlijke kaart, iets in de orde van grootte van een Nvidia 260 of 275. Waarom wil je Raid0 toepassen? De rest van het systeem is wel aardig. D'r zit nog geen optisch station in en ook de assemblageprijs is nog niet verrekend.............

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie! Heb ik echt zo'n dure videokaart nodig? Games speel ik niet. Is 1024 Mb oke of kan ik ook met 512 toe? Ik heb op een van de forums gelezen dat je met raid altijd voorzien bent van een back-up. Ik ben in het verleden al een paar keer data kwijtgeraakt na een crash, vandaar.
Assambleren wil ik zelf eens gaan doen. Ik heb nog goede DVD-writer(s)/readers liggen en wil op termijn (als ze wat goedkoper worden) blue ray aanschaffen

Laatst bewerkt:
Voor video / fotobewerking bewerking (beeldopbouwing) is een snelle videokaart wel handig. Voor databackup moet je géén Raid0 hebben. Klik

Oke, wat raad je dus aan voor harde schijven, gast0225? Wel Besturingssysteem en Video gescheiden op 2 harde schijven van bv. resp. 250 en 500 Gb? En wat is een goede, snelle videokaart?

Oke, wat raad je dus aan voor harde schijven, gast0225? Wel Besturingssysteem en Video gescheiden op 2 harde schijven van bv. resp. 250 en 500 Gb? En wat is een goede, snelle videokaart?

Zie ook mijn berichtje van gisteren (20.44 uur), daar noem ik er twee. In het bericht hier direct boven wordt er al één gelinkt.

Allen bedankt. Wat de videokaart vetreft, daar ben ik wel uit.Alleen de harde schijven nog, wie kan mij adviseren voor videoapplicatie in: wel/geen raid en zo niet: hoeveel harde schijven dan wel? 1 voor Windows, 1 voor Video (en 1 voor back-up?)

MvG
Erik

Ik zou er 2 in Raid0 zetten voor het snelste werk en dan nog 2 losse, 1 voor backupdoeleinden en 1 voor 'wat anders'.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan