Nieuwe PC - Wat denken jullie ervan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

WackyWeazle

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2015
Berichten
6
1 x Corsair CS650M, Voeding
1 x Samsung 850 EVO, 500 GB SSD
1 x Corsair 16 GB DDR4-3200 Quad-Kit, Werkgeheugen
1 x Intel® Core i7-6700K, 4,0 GHz (4,2 GHz Turbo Boost), Processor
1 x Seagate Barracuda 7200.14, 3 TB Harde schijf
1 x be quiet! Dark Rock Pro 3, CPU-koeler
1 x MSI GTX 970 Gaming 4G, Grafische kaart
1 x Cooler Master CM 690 III, Behuizing
1 x ASUS BC-12D2HT Silent, Blu-ray-combo
1 x ASUS MAXIMUS VIII RANGER, Moederbord
 
Budget is 2000-2500.

Computer zal all-round ingezet worden. Zo nu en dan gaming, maar voor dagelijks gebruik diverse programma's tegelijk waaronder outlook, excel, firefox en foto/videobewerking.

Heb nog wat meer onderzoek gedaan en zie nu in dat een Intel Core i7 5820K of Intel Core i7-5930K misschien een betere keuze is. Zeker als ik 4K video wil renderen en daarnaast nog verschillende taken/programma's.
 
Inderdaad pricier, maar daar krijg je dan ook wel wat voor als de software de extra cores ondersteund.
Twijfel nu nog over aantal intern geheugen, 16 of 32?

Nadeel is ook dat als ik kies voor de 5820K of 5930K ik weer terug naar de "drawing board" moet om aantal onderdelen te vervangen.
 
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Als je het dan goed wilt doen neem dan de 5960 dan heb je zeker dat aan je eisen voldoet zoiets als deze bv ik neem aan dat het alleen om de pc gaan en geen os en randapparatuur.

Maar als ik deze goed begrijp ga je pas over een half jaar bestellen /kopen is het eigenlijk niet zinnig om nu al te kijken prijzen en hardware kan tegen die tijd wel zoveel veranderd zijn dat deze adviezen niet reëel meer zijn
 
Laatst bewerkt:
Ik ga mijn oude pc upgraden met een GTX 970, zodat deze weer 1-2 jaar meer kan, en een nieuwe PC kopen ter vervanging.
Dit ga ik binnen een maand doen, dus vandaar nu bekijken.
Verschil tussen 5820K of 5930K is gemiddeld zo'n 200 Euro en dat is voor het beetje extra dat je krijgt wel redelijk, maar de 5960 gooit daar nog een paar honderd bovenop. Ik vraag mij dan af of dat het dan nog steeds wel extra waard is.
 
Hoi,

Dan is deze over 1 a 2 jaar alweer gedateerd het advies topic dan he
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan