nieuwe pc, wie helpt ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter odes
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

odes

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Hallo. Ik heb dringend een nieuwe pc nodig maar wil daar wel het een en ander in. Nu heb ik wel kennis hiervan maar niet voldoende om te weten wat ik nodig heb :(
wie kan mij helpen aan te geven wat er in ieder geval , minimaal in moet zitten.
Mijn gebruikersprofiel:

Ik ben een online gamer (wow) en heb dus een goede video kaart nodig.Ook is mijn huidige pc veel te traag, ik kan bijv. geen battlegrounds spelen.
Op dit moment heb ik 6g ruimte, dit moet minimaal 10 worden.
Ik ben iemand die heel veel op internet zit: 1 browser open met 10-15 tabbladen, ik wil een snelle pc want ik doe veel handelingen tegelijk. Met mijn huidige pc is het zo dat ik vaak vast hang, traag opstart, (met name als ik in wow ben geweest).
ik wil een dvdspeler en brander
geen desktop
Ik maak nu gebruik van office.
ik heb geen randapparatuur nodig zoals monitor, muis, keyboard.
wil over van xp naar windows 7 prof

Ik heb nu een geassembleerde pc, maar wil de nieuwe kant en klaar kopen. Hopenlijk blijft dit zo rond de 700-800 euro. (zonder monitor) geassembleerd mag ook, maar dan heb ik iemand nodig (winkel) die alles erin zet, want die kennis is me ontgaan helaas.

wie oh wie, weet als je deze pc koopt met dit en dit erin, evt bij die en die? een link naar een website waar alles op staat, zoals bijv azerty is ook goed.
Ik heb geen voorkeur voor merken, als de pc maar snel is straks. :)
Hoop dat dit geen lastige vraag is, alvast bedankt voor het meedenken. ik las bij andere mensen dat jullie goed zijn in samenstellen :)

Ook wilde ik vragen of je met de transfer kabel van Belkin, alles kunt overzetten op je nieuwe pc door middel van slepen, heb er alleen van gehoord, niet mee gewerkt. Kan ik bijv wow of een office pakket ook overzetten of moet ik deze opnieuw installeren en gaat het alleen om bij documenten?
als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.

groetjes, Odes

Laatst bewerkt:
Het heeft niet de beste videokaart, maar ik denk niet dat jij die niet nodig hebt als je WoW gaat spelen....

link verwijderd, ben iets vergeten...kijk onder

Laatst bewerkt:
Het heeft niet de beste videokaart, maar ik denk niet dat jij die niet nodig hebt als je WoW gaat spelen....

Ik heb nu ATi Radeon 9600. ik weet niet of het hieraan ligt maar in wow kan ik dus geen battlegrounds spelen: game is super traag, hangt continue, kan mijn char niet bewegen , en mis zo dus alle fun van de bg's

als dit echt te maken heeft met de videokaart moet er dus wel een hele goede in.
Maar goed zoals ik al zei: ik heb er niet zo heel veel verstand van :p
ik heb je link bekeken, en ziet er goed uit ook qua prijs.

hou me uiteraard aanbevolen ook voor andere tips

gr, Odes

Als ik jou was zou ik richting 600+ watt gaan denken. Niet 500 wat. Mijn systeem moest ook een nieuwe voeding hebben omdat deze eruit geklapt was (Vanwege een overklok). Jou (waarschijnlijk) nieuwe PC zal meer stroom eten dan de mijne doet. Dus ga er maar vanuit dat er een andere voeding in zal moeten.

Een 5750 kan gemakkelijk op een 500watt een zeker als het en goed merk ik zoals ocz, coolermaster, antec enz.

En waarom windows 7 prof ik zou gewoon home premium dat zou ik doen of is er een reden voor.

Er zit nu een voeding in van 500watt red je het makkelijk mee.
Ik heb ander geheugen gedaan 15euro duurder, maar nu heeft u een goed merk en een snelheid van 1660mhz.
Hardeschijf met iets minder gb wel zelfde snelheid.

Link: http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[7517]=1&product[232942]=1&product[239285]=1

Home premium link:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...ct[58761]=1&product[88545]=1&product[91260]=2

Groetjes,

Meer40

Laatst bewerkt:
We wachten gewoon op Marsmannetje.. Die weet er ongetwijfeld meer over.

Probleempjes ik hoef dus nooit meer iets te zeggen als u op marsmannetje wilt wachten denkt u dat ik zomaar iets zeg. Aan uw informatie hebben we niets. Ik heb meneer goed ingelicht over de situatie en u doet weer een rare post. Marmannetje weet er veel vanaf dat klop, maar dit slaat nergens op.

Groetjes,

Meer40

Laatst bewerkt:
Met zo'n laag budget ga je niet investeren in snellere RAM... Dat verschil is sowieso niet zo groot, dus dat zou ik niet doen. Gewoon 1066 MHz CL9 RAM nemen, of maximaal 1333 MHz CL8.
@ bovenstaande post: We kunnen er om heen gaan draaien maar marsmannetje maakt altijd de beste setups, dus ik vind zijn post helemaal niet gek. De TS wilt een zo goed mogelijke PC voor zijn budget, en daar zorgt marsmannetje voor.

@ bovenstaande post: We kunnen er om heen gaan draaien maar marsmannetje maakt altijd de beste setups, dus ik vind zijn post helemaal niet gek. De TS wilt een zo goed mogelijke PC voor zijn budget, en daar zorgt marsmannetje voor.

ik ben met alle goede adviezen heel blij. en het is overigens "haar" pc :)
Ik neem alles in overweging, mijn dank is nu al groot.
gr, Odes.

Probleempjes ik hoef dus nooit meer iets te zeggen als u op marsmannetje wilt wachten denkt u dat ik zomaar iets zeg. Aan uw informatie hebben we niets. Ik heb meneer goed ingelicht over de situatie en u doet weer een rare post. Marmannetje weet er veel vanaf dat klop, maar dit slaat nergens op.

Groetjes,

Meer40

Hoi Meer40,

Het is al helemaal niet de bedoeling dat jij je 'afgekraakt' voelde. Wat ik alleen bedoelde, we wachten op het advies van Marsmannetje, en we zien vanzelf wat voor voeding er over de plank gaat.

Overigens,

en u doet weer een rare post.

Waar zijn mijn overige 'rare' post's dan?

Laatst bewerkt:
Tythor zet team elite geheugen is niet het beste merk daarom kun je beter voor een betrouwbaar merk kiezen zoals kingston. Als u 4gb ram zou willen kopen van 1333mhz 4gb bent u al 91 euro kwijt voor 10 euro meer heb je gewoon 1600mhz voor dat prijsverschilletje zou ik het toch doen.

Groetjes,

Meer40

Marsmannetje weet veel van voedingen, maar ik kan ook wel zeggen dat je met 500watt genoeg hebt hoor.

Tythor zet team elite geheugen is niet het beste merk daarom kun je beter voor een betrouwbaar merk kiezen zoals kingston. Als u 4gb ram zou willen kopen van 1333mhz 4gb bent u al 91 euro kwijt voor 10 euro meer heb je gewoon 1600mhz voor dat prijsverschilletje zou ik het toch doen.

Groetjes,

Meer40

Ik zou toch 4GB nemen, ipv van 2GB. Office zal veel sneller werken...

Ik zeg toch ook niet dat je 2gb moet pakken goed lezen aub. Ik zeg dat je beter 4 gb met een snelheid van 1600mhz kunt pakken.

groetjes,

Meer40

En waarom windows 7 prof ik zou gewoon home premium dat zou ik doen of is er een reden voor.
Groetjes,
Meer40

ja er is een reden, ik wil een uitgebreidere versie, ivm eigen bedrijf. en voor die 80 euro verschil heb ik dan liever de pro versie. Daarnaast handig om xp progs te draaien.
Vandaar dus.

ik wacht nog even of marsmannetje met iets komt, en dan heb ik in ieder geval een goed idee wat het beste is voor me.

gr, Odes

heb nog niet alles gelezen, maar de systemen van meer en exellator zijn (normaal) echt zo slecht niet. Ik zal het vast wel eens anders doen, maar dat is gewoon omdat er zoveel te koop is. Er zijn veel opties mogelijk :)

Een HD5750 is zeer zuinig. Deze kaart is zuiniger dan een HD4770 en deze laatste draait prima op een 400W voeding. Dus de HD5750 ook. Nu vind ik een 400W voeding niet super slim (als je naar toekomstige uitbreidingen kijkt), maar een 500W is echt ruim genoeg.

edit
Systemen van meer zijn prima in orde. Ik zie geen echte aanpassingen. Hooguit zou je ervoor kunnen kiezen om toch goedkoper geheugen te nemen en een goedkopere harde schijf. Dat maakt ruimte voor een HD5770. Maar goed: de HD5750 is al meer dan goed genoeg voor wat je zoekt.
De WD Black is weer net wat sneller en het geheugen is ook sneller, maar daar heb je niet zoveel aan.
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...232942]=1&product[220819]=2&product[244746]=1

Keuze moet je zelf maar maken. Je kan ook nog kiezen voor de HD5750 en goedkoper geheugen.

edit 2:
Het kan nog extremer:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...uct[58761]=1&product[88545]=1&product[5545]=1

Deze pc is een stuk goedkoper, maar echt prima. Aangezien je nu een zwaar verouderde computer hebt zal je met elke pc er wel op vooruitgaan. Dus waarom zou je voor veel duurder gaan?
Ik weet verder niet wat voor werk je doet: maar wel extra's van W7 Pro ga je gebruiken?

Ga je gebruik maken van:
Windows XP mode
Backup to network
Encrypting File System (EFS)
Remote Desktop Host (volgens mij is dit dat jij verbinding maakt met een andere computer, zodat jij de andere computer vanaf afstand kunt besturen)
Domain join (Windows Server) (een belangrijke)

http://www.winsupersite.com/win7/win7_skus_compare.asp

Laatst bewerkt:
Een HD5750 is zeer zuinig. Deze kaart is zuiniger dan een HD4770 en deze laatste draait prima op een 400W voeding. Dus de HD5750 ook. Nu vind ik een 400W voeding niet super slim (als je naar toekomstige uitbreidingen kijkt), maar een 500W is echt ruim genoeg.

hoi marsmannetje, dank je voor advies alvast.
Ik heb er vrij weinig kijk op/kennis van welke zuiniger is, dus vandaar mijn vraag aan jullie, de experts!
Als jullie het zeggen geloof ik het.

Systemen van meer zijn prima in orde. Ik zie geen echte aanpassingen. Hooguit zou je ervoor kunnen kiezen om toch goedkoper geheugen te nemen en een goedkopere harde schijf. Dat maakt ruimte voor een HD5770. Maar goed: de HD5750 is al meer dan goed genoeg voor wat je zoekt.
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...232942]=1&product[220819]=2&product[244746]=1
Keuze moet je zelf maar maken. Je kan ook nog kiezen voor de HD5750 en goedkoper geheugen./QUOTE]

Deze optie is ruim 800 euro zou nog kunnen qua budget.

edit 2:
Het kan nog extremer:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...uct[58761]=1&product[88545]=1&product[5545]=1
Deze pc is een stuk goedkoper, maar echt prima. Aangezien je nu een zwaar verouderde computer hebt zal je met elke pc er wel op vooruitgaan. Dus waarom zou je voor veel duurder gaan?
Ik weet verder niet wat voor werk je doet: maar wel extra's van W7 Pro ga je gebruiken?/QUOTE]

Deze zou dus volgens jou ook prima zijn ? scheelt wel bijna 200 euro en is dus altijd lekker :) ik ga er inderdaad altijd op vooruit Heb nu een intel pentium 4 (CPU 3.00 ghz) dus ja oud....
als ik nu bij bovenstaande, laatste url 4 geb geheugen wil......kan dat in deze pc, of is dat echt overbodig?

Ga je gebruik maken van:
Windows XP mode
Backup to network
Encrypting File System (EFS)
Remote Desktop Host (volgens mij is dit dat jij verbinding maakt met een andere computer, zodat jij de andere computer vanaf afstand kunt besturen)
Domain join (Windows Server) (een belangrijke)

http://www.winsupersite.com/win7/win7_skus_compare.asp

ik vind de home versie zo simpel, maar natuurlijk goed voor de meeste gebruikers. Uit bovenstaand lijstje zal ik hooguit remote desktop willen, maar kan dat ook niet bij de home versie?
Als dit de enige echt verschillende opties zijn, is home ook een prima optie voor me.

Wat voor mij belangrijk is is dat het een snelle bak is. Ik moet 20 browsers open hebben staan bwvs , daarnaast kunnen emailen en wow moet op de achtergrond draaien.

wat voor mij heel belangrijk is , is dat ik normaal battlegrounds kan spelen in wow :) dat zuigt nu als een gek, en kan ik niet spelen als ik met 40 man in een dungeon zit.

Kan ik dat met die laatste pc goed? (laatste azerty link, pc 681 euro)

mijn dank is zeer groot!
groetjes, Odes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan