Nieuwe pc zonder graka :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarijnX

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2011
Ik wil graag volgende week een nieuwe pc kopen alleen dan nog zonder graka.

Budget - ongeveer 500-600 euro
Doel - nog nix, maar na graka gamen.
Omgeving - Hij hoeft niet persee muisstil te zijn maar hoeft ook niet te brommen.
Assemblage - doe ik zelf

Besturingssysteem - Heb ik al
Opties / randapparatuur - Ik hoef geen kast, hdd, schijf speler, brander, kaartlezer,
en het liefst zou ik er een intel core i7 3770K in willen hebben, of misschien zonder K want aan overclocken doe ik niet. (snap ik nix van :P)

Alvast heel erg bedankt allemaal!!

Laatst bewerkt:
ja maar ik heb al een ssd en graka krijg k van me ouders duss :P

weeten jullie een goeie mobo en voeding voor mij bij een i7 3770k? ik zat zelf te denken aan een z77, maar van mobo's weet ik niet zo veel vanaf.

grz Marijn

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Misschien is dit dan wat voor je .

Laatst bewerkt:
Ja precies! dit is wat is zocht!!
Heel erg bedankt modag! :D

van me ouders krijg ik een 570 in sli, kan die voeding dat aan?

grz Marijn

Zou ik ook 1 ddr3 kaart van 8 gb er in kunnen zetten en later upgraden naar 16? of moet ik dan gewoon 2 nieuwe 8gb's kopen?
zomaar een vraag :P

Hoi,

Zou gewoon 2 x 4 nemen je hebt toch vier sloten kan altijd nog 2 x 4 bij;)

oo heb ik 4 sloten?
ik dacht dat er stond: Aantal geheugen kanalen: 2

nog 1 laatste vraag :P

wat is het verschil tussen de Enthusiast TX750M 750W en de Fatal1ty 750W? het enigste dat ik zie is dat de Enthusiast TX750M 750W meer Standaard molex heeft. maar geen fan ingebouwd.
sorry voor het ongemak!

gtz Marijn

de TX series van corsair zijn stabieler en gaan langer mee (kan waarschijnlijk ook meer AMPs op de 12v+ lijn leveren voor de videokaart)
een voeding slijt snel dus bij een voeding moet je altijd voor een goed merk kiezen
verder heeft de TX 750 watts wel een ingebouwde fan zou me erg verbazen als dit niet zo was een voeding produceert veel hitte

zorg er wel voor dat je een H77 of Z77 moederbord koopt in de toekomst kan dat goed uitpakken van wegen PCI 3.0 ondersteuning
en je hebt ook minimaal een X8X8 PCI-E moederbord nodig anders krijg je straks dat je twee videokaarten traag gaan werken

heb hier een kleine samenstelling
klikerdeklik

dit moederbord heeft 2 X PCI-E 3.0 aansluitingen waarbij je als je SLI gaat gebruiken de 2 poorten in X8X8 komen te staan
dat zou voor de GTX570 in sli genoeg moeten zijn.
als je ooit nieuwe PCI-E 3.0 videokaartjes koopt dan heb je helemaal geen bottleneck meer

Laatst bewerkt:
ik zou die samenstelling best wel willen kopen, maar hij is wel beetje duur, er moet namenlijk ook nog ram bij :P
Is de Z77 Extreme6 ook veel beter als de Z77 Extreme4? anders kan ik ook w88 tot 28 mei dan ben ik jarig. dan kan ik het zeker kopen

wat is jullie advies?

ps: is die (k) wel nodig bij de 3770? ik ben nie zo van het overclocken.

ps2: :P, ik kan ook inplaats van 2x 570, 1x 680 of 690 als ie uitkomt vragen en dan later 2de bijzetten ofzoiets

sorry voor zoveel vragen tegelijk!

Laatst bewerkt:
klikerdeklik nu met de standaard i7 3770 en 2 x 4GB werk geheugen

de GTX690 komt binnen kort uit ja echter kost die kaart ruim 1000 euro per stuk
weet niet of je daar het geld wel voor hebt!
en ja je kan gerust 1 GTX680 kopen en dan een 2de GTX680 ernaast plaatsen daarvoor is deze voeding/setup sterk genoeg!

Thankss =D

heb ik trouwens geen cpu cooler nodig?

Laatst bewerkt:
die word standaard mee geleverd maar tis altijd beter om een aftermarket cooler te kopen
klikerdeklik kom je echter wel 19 euro over budget heen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan