nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

jhonnybos

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2003
He luitjes ik moet een pc bouwen voor mijn tante ..
maar mijn tante heeft een eigen bedrijf duz moet die pc geschikt zijn voor het boekhouden..

ze heeft ook ng twee kinderen die strax wel graag spelletjes willen spelen .

nu heb ik de vraag welke type en merk moederbord moet ik nemen ik kan kiezen tussen de merken msi jetway en asus
en de prossesor moet ik pentium nemen of amd

zelf zat ik te denken aan een amd en een asus moederbord is dat een goeie keus.:thumb:

Asus is zonder meer goed te noemen en AMD processoren zijn zeker niet slecht.

Maar om je beter te kunnen helpen is een richtprijs wel handig, wat is het budget?

zelf had ik ingedachten

amd athlon 2000 107.5
asus a7v8x 115
geforce4 mx440 72.5
256 ddr 333mhz 42.50
60 gyg 7200rpm 106.5
atx kast midi 42.5

dit is wat ik in gedachten had ... zelf heb ik namelijk ook een amd en ik vind het heerlijk werken maar mischien is pentium wel beter voor hun

ik wil wat goeds bouwen voor mijn tante en niet iets wat slecht is..:D

duzz ongeveer 500,- is de richt prijs

was ik ff vergeten erbij te zetten

Geplaatst door jhonnybos
zelf had ik ingedachten

amd athlon 2000 107.5
asus a7v8x 115
geforce4 mx440 72.5
256 ddr 333mhz 42.50
60 gyg 7200rpm 106.5
atx kast midi 42.5

dit is wat ik in gedachten had ... zelf heb ik namelijk ook een amd en ik vind het heerlijk werken maar mischien is pentium wel beter voor hun

ik wil wat goeds bouwen voor mijn tante en niet iets wat slecht is..:D
je gaat me niet vertellen dat dit allemaal 500€ kost...? :8-0:

Aan de getallen achter de producten te zien kom ik op € 486.50

Dus nee: Het kost geen € 500,- :D

Ik zou er 512 MB geheugen in plaatsen, voor de rest ziet het er netjes uit.......:)

geheugen in plaatsen is een goede optie ... alleen ze doen er niet veel op alleen een pr spellen en boekhouden ... dan lijkt mij 256 mb genoeg

en anders kun je er later altijd wat bij prikken is het geheugen ook wat goedkoper

ik zelf heb dus ook een comp waar de adm opstaat en soms moet ik programma`s uit proberen ,van daar heb ik twee harde schijven .
1 voor de admin
2 voor de rest
maak van de admin elke dag wel een backup .

Ja maar van die 60 gyg maak ik wel partities van... 6 partities denk ik elke schijf 10gyg

Hopelijk koop je nog een scherm en CD-Rom drive, anders ga je niet ver geraken :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan