nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjimmie

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe pc te kopen, paar vraagjes:

- Welk bedrijf (op internet) is het voordeligst? Moet natuurlijk wel betrouwbaar zijn. www.informatique.nl bijvoorbeeld, heeft iemand daar ervaring mee?
- Is een tft scherm nou wel of niet goed geschikt voor spelletjes en wat is het verschil tussen een flatscreen, tft, en crt?
-Wat is een goed merk moederbord? Ook als je in de toekomst wil upgraden.
- Zelfde voor de hard disk, een goed merk?

Mzzls Sjimmie

Geplaatst door sjimmie
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe pc te kopen, paar vraagjes:

- Welk bedrijf (op internet) is het voordeligst? Moet natuurlijk wel betrouwbaar zijn. www.informatique.nl bijvoorbeeld, heeft iemand daar ervaring mee?
- Is een tft scherm nou wel of niet goed geschikt voor spelletjes en wat is het verschil tussen een flatscreen, tft, en crt?
-Wat is een goed merk moederbord? Ook als je in de toekomst wil upgraden.
- Zelfde voor de hard disk, een goed merk?

Mzzls Sjimmie

op www.tweakers.net/pricewatch kun je alle prijzen vergelijken.

Een goed merk moederbord vind ik Asus.

Bij harddisks zou ik zeggen, maxtor, maar dat komt omdat ik daar persoonlijk nog nooit problemen mee heb gehad.

Ik bestel meestal me computeronderdelen of wat dan ook kijk ik meestal op Mycom
Bij mycom kan jezelf een systeem inelkaar zetten je kan er voor kiezen dat je het zelf inelkaar zet of dat mycom dat voor je doet en je hebt ook verschillende mogelijkheden met het betalen en bezorgen van je pakket

Ik zelf gebruik ook een asus moederbord en bevalt me
goed.
Ik heb paar harde schijven geprobeerd maar ik vind toch maxtor toch het beste

Ik koop nooit meer een maxtor doordat ik er veel problemen mee heb gehad. Maar dit zijn allemaal individuele ervaringen dus je hebt er weinig aan. Ik zou gaan voor de hd die goed uit de test komt en bovendien een lange garantieperiode heeft.

Voordat je het moederbord kiest is het belangrijk om af te wegen wat voor processor je wilt. Intel of AMD. Wat wil je allemaal met de pc gaan doen?

Ik dacht dat een tft scherm niet zo geschikt was voor spelletjes omdat de refresh rate laag ligt. Maar dat weet ik niet zeker want ik heb zelf niet zo'n scherm.

Geef eens aan wat je budget is, zo kunnen wij iets voorstellen.

Tnx voor de reacties!

Ik wil er vooral mee gamen, en dan bedoel ik zware games zoals UT 2003 etc. Ook veel downloaden van muziek en films dus een grote harde schijf. DVD's kijken en ik denk dat ik voor een intel processor ga.

Wat heb je allemaal nodig, echt een compléte PC? Wil je gaan gamen? Hecht je belang aan geluid, veel opslagruimte? Wil je gaan overklokken? Etc.

Een complete pc incl. monitor voor gamen, films kijken etc. Dus een grote harde schijf, goeie grafische kaart, veel intern geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan