nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

leintje

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2000
.... maar wat/welk etc??? Heb zelf al beetje bij mediamarkt.nl gekeken, maar staat volgens mij niet wat ik zoek. Wij mycom.nl ook gekeken, maar dat is allemaal zo technisch... kom ik niet uit!

Eindelijk, toch maar besloten om van het pc prive gedoe gebruik te gaan maken!!!

Wat wil ik:

Buiten de 'normale' zaken als internetten, Word, Excel, outlook etc.

videobanden op dvd zetten
dvd kijken op tv via pc (later natuurlijk via losse speler)
md op cd zetten
casette's op cd zetten (via stereotoren)
17 inch monitor (merk maakt geloof ik niet veel uit)

"gamen" doe ik niet, buiten af en toe een spelletje (tomb raider nog steeds bij het 1e level...)

Norton AV

Leuke simpele boxen (misschien woofertje...)

Ik heb gehoord van pc kasten waarop aan de voorkant mogelijkheden zijn voor line-in en line-out (dan hoef ik dus niet steeds half in spagaat te glijden om bij de plugjes te komen als ik dvd wil branden etc...)

Wie heeft er tips? Enneh.... niet al te technisch worden he!!!

Budget eh... tja... zo min mogelijk (blijf tenslotte Hollandse he.. )

Ben benieuwd!!!

Liefs,
Lein

oh ja: ik woon in Amsterdam....

Geplaatst door leintje
videobanden op dvd zetten
dvd kijken op tv via pc (later natuurlijk via losse speler)
md op cd zetten
cassette's op cd zetten (via stereotoren)
17 inch monitor (merk maakt geloof ik niet veel uit)
Leuke simpele boxen (misschien woofertje...)

Ik zou beginnen met een stevige basis omdat je met beeldbewerking aan de gang gaat. Een Pentium IV 2.4 of hoger met minimaal 512MB geheugen en een flinke harde schijf om je data kwijt te kunnen.

Om videobanden om te zetten naar DVD heb je een goede "capture card" nodig. Sommige capturecards hebben inderdaad een extra kastje die je onder/boven een CD-speler kunt installeren, via een intern kabeltje wordt dan e.e.a. verbonden. In dat kastje vind je dan diverse aansluitingen.

Uiteraard heb je ook een DVD-brander nodig om de filmpjes te kunnen branden. DVD's via de PC op je TV weergeven kan via de TV-out van de videokaart of die van de capturekaart.

Om cassettebandjes en MD's om te zetten naar CD heb je voldoende aan een goede geluidskaart met goede software.

Merken/types weet ik niet snel te noemen, maar ik hoop dat je er iets wijzer van wordt.

Als et om een pc-prive project gaat, dan kan je vaak toch kiezen uit een paar modelen, die je kan voorzien van andere (betere) hardware tegen een kleine meerprijs?

Wat zijn dan de modelen waar je uit kan kiezen?

tjaa

Thanks Tibor!!!

Hoi Muurhond,

pc prive gaat via mijn werk: koop een computer, lever de bon in en je krijgt het geld terug gestort. Je spreekt dan af hoe je het bruto gaat terugbetalen.

Mijn werk regelt natuurlijk geen pc's. Ik kan naar een willekeurige computer winkel en tot een bepaald bedrag een nieuwe pc kopen.

Standaardmodellen zijn er natuurlijk bij iedere winkel wel, maar ja; wat moet ik er dan allemaal bij laten doen enzo...

Lein

O zo. Nee, omdat mijn pa op zijn werk ook vaak PC-Prive projecten heeft. Hier kan je vaak uit 3 ''basis''-modellen kiezen, die je verder helemaal naar wens vkan afstellen dmv andere (betere/snellere) hardware te plaatsen tegen een kleine meerprijs. Vandaar mijn vraag.

Met de info van Tibor kom je al een heel eind. Loop eens bij Paradigit binnen op het Koningsplein en laat je daar vrijblijvend voorlichten. Kom met hun info eventueel hier nog ff langs, kunnen we nogmaals naar kijken.

Groetjes,
Bennie

thanks!

hoi Bennie,

Had nog nooit van Paradigit gehoord... zal er zeker even langs gaan!

Weet je wat het is; ik ben qua techniek nog zo'n muts, ben altijd bang dat verkopers me spullen verkopen die OF te duur zijn OF niet helemaal doen wat ik wil enzo.. maargoed, vind het een goeie tip!

Als ik meer weet kom ik erop terug!

Ondertussen: als er meer tips zijn... welkom!!

Liefs,
Lein

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan