nieuwe pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter ilsak
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ilsak

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2003
zo weer terug van weggeweest...
ik weet niet of ik op de goede plek zit maar
mijn pentium 2 is nu echt waardeloos en wil een nieuwe pc kopen , volgens RAf zijn hp en sony nu de beste wat raden jullie aan ?
ik ben niet zo'n super deskundige op gebied van pcs maar wil veel met fotos gaan doen, heb geen digitale camera omdat ik de gewone reflex nog altijd mooiere resultaten vind geven maar misschien wel id toekomst.
alvast bedankt voor de reacties
groetjes
ilse

wensen

Ilse,
kun je iets meer vertellen wat je met de pc wilt gaan doen?? Is het voor tekstverwerken, internetten en af en toe een spelletje, of wat ben je van plan!?

En wat die foto's betreft...wil je die op je pc gaan bewerken, of alleen presentaties maken mbv bijv. powerpoint??

Herbert

Ik geef de voorkeur aan een zelfbouw-pc, die je gewoon door de winkel laat in elkaar zetten.

De echte merk-pc's hebben vaak een eigen ''systeem'' qua hardware en uitbreidingen. Zo kan je bijv. later vaak niet zomaar ff een geheugenreepje bij prikken, terwijl dat bij veel zelfbouw-pc's gewoon een eitje is. Daarnaast zijn de systemen vaak te duur in vergelijking met hetzelfde systeem als een zelfbouw-pc.

Maar goed, wat je wil je er voornamelijk mee gaan doen?

pc

bedankt voor jullie reacties,
ja het meeste is spelletjes, tekstverwerken internet en dan later fotos bewerken.
mijn neefje zei ook dat je het beste kan laten samenstellen en dan met 400 euro wel klaar bent is dat zo? en welke winkels zijn dan goed in samenstellen ? vobis ?
groet
ilse

Op internet staan wel bedrijven die redelijk goedkoop hardware leveren. (weet de site's niet zo uit me hoofd)

Maar mocht je dat nix lijken, dan heb je inderdaad winkels als Vobis. Norrod Computers is in de meeste gevallen goedkoper dan Vobis en Dynabyte.

Misschien dat je neefje het systeem inelkaar kan zetten? Scheelt je in iedergeval loonskosten van de monteurs in de winkel.

Je kan het systeem dat je opgaf, gebruiken als basis. Dus dat je aan de hand van die hardware-samenstelling, de onderdelen koopt. Vaak kan je zelfs wat hardware kopen dat sneller/nieuwer is, maar voor minder geld.

Re: pc

Geplaatst door ilsak
mijn neefje zei ook dat je het beste kan laten samenstellen en dan met 400 euro wel klaar bent is dat zo?
dat wordt krap. Maar wat is je budget?

Re: pc

Geplaatst door ilsak
en welke winkels zijn dan goed in samenstellen ? vobis ?
groet
ilse

Mocht je idd zelf een systeem willen samenstellen, ( al dan niet met advies van een vriend en/of computerboer) ben je bij Vobis verkeerd uit volgensmij.
Beter kun je een echte computerboer zoeken.(waar het de normaalste zaak is systemen samen te stellen op eisen van de koper--> die hebben vaak meer ervaring/adviezen)

budget tussen de 1000 en 1500 eur0
stelt dynabyte ook samen die hebben we wel in lelystad.
bij Raf zeiden ze ook dat 400 euro krap was zij zeiden iets van 800 euro.
ilse

Vanaf ongeveer 1300 Euro heb je denk ik wel een goede en krachtige pc.

Ik heb niet meer de kennis van deze tijd om je goed te adviseren welke moederbord/processor/beeldschermkaart je zou moeten kiezen. Dus dat doe ik dan ook niet...

Op www.kieskeurig kun je gebruikerservaringen vinden van bv tft-schermen.

Laatst bewerkt:
voorzetje:
Asus P4P800 ong 130
P4 2,6 800 boxed ong 240
512 mb DDR (2x256) PC3200 ong 120
120gb HD WD1200JB ong 125
Ati radeon 9700 ong 220

doen we daar een brandertje bij van een euro of 60, DVD-speler voor 40 euro

dan komen we uit op ong 925 euro. Je kunt dit natuurlijk opkrikken tot je aan je maximale budget zit. (denk aan grotere HD, meer geheugen, snellere CPU, enz…) Houdt er rekening mee dat het wat duurder uitvalt omdat ik steeds ben uitgegaan van de prijzen uit de pricewatch (www.tweakers.net/pricewatch). Ik heb steeds een kleine marge gehouden.

dan heb je nog nodig:
muis
keyboard
boxen
beeldscherm
kast

maar daar heb ik niet zo’n verstand van. En daarbij is het ook heel belangrijk wat je zelf wil: moeten muis en tb draadloos zijn, moet je boxenset een 5.1 topsetje zijn of zijn 2 simpele speakertjes genoeg, TFT of CRT scherm, enz…

Let er bij de kast op dat je er een goede voeding bij koopt. 300w is aan de krappe kant voor deze pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan