nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jan

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
bamikanaries

Hey,

deze vraag gaat niet zozeer over problemen met mijn hardware maar meer over wat voor pc ik moet aanschaffen en waar ik dat het beste kan doen. Daarom wilde ik jullie vragen om adressen waar je voor een goede prijs een fatsoenlijke pc kunt kopen.

Omdat ik mijn PC voornamelijk zal gebruiken voor VEEL!!! gamen, films kijken, internetten en muziek downloaden en mijn site beheren (oh ja, ook nog een beetje school ofzo) dacht ik aan de volgende configuratie:

Amd Athlon 2600+ processor

512 mb DDR werkgeheugen

kast 300 watt midi sweex d4

120 gb hardeschijf WD / Samsung 7200 rpm

moederbord Asus a7v8x-x

vga Nvidia Geforce 5 FX5200 128MB DDR AGP8X TV-Out

dvdromspeler 16 x 48 Aopen

Mitsumi Dvd + rewriter 7801TE DVD+R/RW

geluid onboard 5.1 kanaals

netwerkkaart 10/100 mbit

floppydrive 1.44 mb

2 x voor 4 x achter usb 2.0

Hebben jullie nog op- of aanmerkingen over hoe deze configuratie kan worden verbeterd plaats dan als je wilt even een berichtje want ik ben echt nog een leek op het gebied van de hardware. En als jullie een goed adres hebben laat het dan ook weten want ik heb echt een nieuwe pc nodig.

ThX

Berend Jan aka [BK] Bratox

Configuratie.

Op zich geen slechte keuze maar je geeft aan dat je veel wil gaan gamen.

Dan is de Gf Fx 5200 (de Geforce 5 bestaat niet) niet de beste keuze. (druk me zacht uit)

Ok hij kan DX 9 aan maar is in vrijwel alle huidige games langzamer dan bv. een "oude" geforce 4 TI4200.

De GF FX 5600 (Ultra) is dan een betere keuze.

Eerlijk gezegd zou ik in deze prijsklasse niet voor een Nvidia chip gaan maar voor een ATI Radeon.

Ik heb zelf een Radeon 9600 Pro, die is niet veel duurder dan een normale (non ultra) FX5600 maar veegt op alle fronten de vloer aan met de Geforce.

Daarbij is ie ook nog eens makkelijk enorm over te clocken zonder extra koeling etc.

De DVD schrijver kan voor weinig meer poen een + en - schrijver worden.

Dit alles is slechts mijn nederige mening.

Grtz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan