Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelj

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2004
Berichten
144
Ik heb voor mijn vrouw een nieuwe PC gekocht (nee, ik had niet wat goed te maken).
Deze PC lijkt heel erg op de PC, die ik zelf heb. Op deze PC werk ik met XP-Pro en 2000-Pro.
De verschillen tussen de PC's zijn:
-moederbord: mijn PC: Asus P4C800 DeLuxe - nieuwe PC: Asus P4C800-E DeLuxe
-geluidskaart: oude PC wel - nieuwe PC: geen
-grafische kaart: oude PC: NVIDIA GeForce FX 5900 - nieuwe PC: ATI Radeon/ Mobility 9200.
Verder zijn beide PC's zo goed als identiek.

Mijn vraag is: kan ik (van beide OSsen) een Ghost-image van mijn PC terugzetten op de nieuwe PC?
Als dit inderdaad kan, waar moet ik dan op letten om eventuele conflicten tussen beide PC's te voorkomen?
Ik zal in ieder geval de computernaam moeten veranderen, maar hoe doe ik dat?
En natuurlijk zal ik de driver van de grafische kaart moeten vervangen (nVidia door ATI).
Maar zijn er nog meer zaken, waar ik rekening mee moet houden of moet aanpassen?

Groetjes,
Marcel
 
Je wilt een image van jouw pc op de nieuwe pc zetten ? Neh, gaat niet goedkomen. Er zijn een aantal verschillende componenten en dan komen de drivers dus in de war en krijg je fouten.

Daarbij is het een stuk netter / sneller als je gewoon een nieuwe installatie begint op de nieuwe pc en daar achteraf een image van maakt.

Dus per pc een eigen image.
 
tjah, het meoderbord is al verschillend..
 
Als je een nieuw record blauwe schermen wilt verbreken kan je het doen, maar regel wel eerst een notaris, anders komt het niet in het guinessboek :p

ff zonder gekheid:

Gaat niet werken, hardware verschilt te veel, waarschijnlijk gaat windows alleen daar over al zeuren (ivm activatie/type hardwarecombinatie), buiten de drivers om...
 
mss wel leuk om het resultaat van die actie es te horen ;)
 
warom nie lekker die windows er fris op installeren, anders als je een image maakt, kopieer je ook al je virussen, spyware, worms... mee die je eventueel hebt staan op je oude pc:thumb:
 
Hi allemaal,

Ik zal er inderdaad maar vanaf zien en opnieuw installeren.
Bedankt voor jullie info.

Groetjes,
Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan