Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietweetniet

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2005
Wanneer je een nieuwe pc koopt, moet je je internetprovider daarover op de hoogte stellen?

Of schakelt je kabelmodem gewoon automatisch over naar het nieuwe mac-nummer (ik heb zoiets gehoord dat elk apparaat z'n eigen id heeft [mac#] en dat nieuwe mac#'s niet geaccepteerd worden door je modem)

:rolleyes:

Geplaatst door pietweetniet
Wanneer je een nieuwe pc koopt, moet je je internetprovider daarover op de hoogte stellen?

Of schakelt je kabelmodem gewoon automatisch over naar het nieuwe mac-nummer (ik heb zoiets gehoord dat elk apparaat z'n eigen id heeft [mac#] en dat nieuwe mac#'s niet geaccepteerd worden door je modem)

:rolleyes:

Vraag 1 NEEN
Vraag 2 Volgens mijn niet, want je mac staat in je router. correct me if I'am wrong.

thnx

Ik had het probleem namelijk met m'n PS2, ik had een internetadadapter aangeschaft en alles om online te gaan met de PS2, maar het werkte niet en het lag aan de modem en nu ga ik dus een nieuwe pc aanschaffen, vandaar die vraag :)

Ik weet niet waar je woont en wie je internetprovider is maar ik weet wel dat Zeelandnet op de hoogte gesteld diende te worden als je een nieuwe ethernetkaart plaatste. Wat je kan doen is het volgende:

Koop lekker die nieuwe pc. Doet het internet het niet dan kan je de oude ethernetkaart in de nieuwe zetten, dan werkt hij 100%. Heb je daar geen zin in dan kan je je provider bellen en de situatie uitleggen. In het geval van provider Zeelandnet zit je maximaal 4 uur zonder internet. Je moet namelijk dan wat gegevens doorgeven die hun aan moeten passen.

Of ze dat nog steeds hebben weet ik niet want ik zit al heel lang niet meer bij zeelandnet.

Succes

OK, is goed dat ik het weet thx

Ik heb trouwens nog ff verder lopen zoeken en hier is er een soort gelijke vraag gesteld op een ander forum en daar komen ze tot de conclussie dat je hooguit je modem moet resetten, als je een nieuwe pc hebt.

Maar als dat niet lukt, zet ik wel gewoon de oude kaart erin, zoals je zei.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan