Nieuwe Pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

niksen

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2004
Hallo,

Ik wil een nieuw systeem kopen en nu heb ik het volgende samen gesteld

Moederbord:Asus A8N32-SLI Deluxe AMD socket 939 207€

Harddisk:Maxtor 6V300F0 300 GB chache 16mb 7200 rpm S-ATA || 207€

Grafische kaart:Ati Rad.® X1900XTX-Vivo,DVI 512 mb 647€

Processor:Athlon64 X2 4200+ BOX dualcore 384€

Dvd brander: Samsung 16+\- SWH162L Zwart Bulk 47€ +

ik wil dit systeem puur gebruiken voor gamen dus hij moet alles kunnen draaien floeiend

is dit een goed systeem of zou jij iets anders aanbevelen...

De prijzen zijn redelijk hoog, en een dual voor te gamen lijkt mij overbodig, er zijn nog geen games daarvoor.

En ben je van plan de sli te gaan gebruiken? dan zou ik gelijk 2 videokaarten die daarvoor gemaakt zijn aanschaffen.

Er staat geen geheugen bij.

De combinatie Maxtor en nForce blijkt ook niet echt geweldig te zijn, überhaupt zijn de nForce drivers niet geweldig i.c.m. sata schijven.

En welke voeding had je hiervoor bedacht?

Al met al zou ik eerst een bij de internetwinkels kijken of het ergens goedkoper kan.

http://tweakers.net/pricewatch

200 euro voor 300 gigabyte:shocked: Voor 100 euro heb je al 300 gigabyte... Ook die videokaart lijkt me 100 euro te duur. Waar heb je hem samengesteld?

skelle zei:
200 euro voor 300 gigabyte:shocked: Voor 100 euro heb je al 300 gigabyte... Ook die videokaart lijkt me 100 euro te duur. Waar heb je hem samengesteld?

ik heb hem samen gesteld op gistron.com

wat zouden jullie me aan raden dan ???

wat voor voeding weet ik nog niet en geheugen minimaal een gig of 2 maar weet ook nog niet welke...

Laatst bewerkt:
Dat SLI bordje is zinloos. 1. je neemt ATi dus SLI gaat niet werken 2. als het al zou gaan werken en je zou een 2e 1900 XT nemen wens ik je succes met het vinden van een processor die die snelheid kan bijbenen.

Als je SLI wil, wat niet echt goed is voor gamen (want heel veel games ondersteunen het niet) moet je NVIDIA nemen (2 x een 7900 GT ofzo)

Als je egt alleen wil gamen zou ik gaan voor de krachtigste single core processor die er is. ZOals ik al vaker heb gezegd is dual core alleen optimaal te gebruiken als je niet genoeg geduld hebt voor het 5 minuten wachten van het branden van een DVD. Neem dus gewoon een a64 4000+... 2 gig ram zou geen overbodige luxe zijn, en die x1900 is erg leuk. Neem een ander moederboard NON-SLI want das tog overbodige zooi waar je niks aan hebt. neem bijvoorbeeld een ASUS a8n-E NFORCE 4 ultra. Erg leuk bordje, heb m zelf ook met een a64 3500+. 2gb RAm dualchannel en een ati x800XL. En zelfs ik draai alles al op zn hoogst, dus dan kan jij dat al helemaal.

voor dit heb je alleen wel een krachtige voeding nodig. Ik raad een Chieftec 450 Watt/ TAGAN 480 Watt aan voor dit systeem.

Laatst bewerkt:
grannymark zei:
Dat SLI bordje is zinloos. 1. je neemt ATi dus SLI gaat niet werken 2. als het al zou gaan werken en je zou een 2e 1900 XT nemen wens ik je succes met het vinden van een processor die die snelheid kan bijbenen.

Als je SLI wil, wat niet echt goed is voor gamen (want heel veel games ondersteunen het niet) moet je NVIDIA nemen (2 x een 7900 GT ofzo)

Als je egt alleen wil gamen zou ik gaan voor de krachtigste single core processor die er is. ZOals ik al vaker heb gezegd is dual core alleen optimaal te gebruiken als je niet genoeg geduld hebt voor het 5 minuten wachten van het branden van een DVD. Neem dus gewoon een a64 4000+... 2 gig ram zou geen overbodige luxe zijn, en die x1900 is erg leuk. Neem een ander moederboard NON-SLI want das tog overbodige zooi waar je niks aan hebt. neem bijvoorbeeld een ASUS a8n-E NFORCE 4 ultra. Erg leuk bordje, heb m zelf ook met een a64 3500+. 2gb RAm dualchannel en een ati x800XL. En zelfs ik draai alles al op zn hoogst, dus dan kan jij dat al helemaal.

voor dit heb je alleen wel een krachtige voeding nodig. Ik raad een Chieftec 450 Watt/ TAGAN 480 Watt aan voor dit systeem.

Niksen heeft dit systeem niet samengesteld maar ik.. ik heb ongeveer 10 jaar ervaring met gamen en SLI mag nu NOG wel overbodig zijn maar ik denk verder vooruit in de toekomst kijk als ik 20000 euro had zou ik deze zooi niej eens bestellen.... :evil:

niksen zei:
Niksen heeft dit systeem niet samengesteld maar ik.. ik heb ongeveer 10 jaar ervaring met gamen en SLI mag nu NOG wel overbodig zijn maar ik denk verder vooruit in de toekomst kijk als ik 20000 euro had zou ik deze zooi niej eens bestellen.... :evil:

sorry dat ik het zeg, maar als je 10 jaar ervaring hebt met SLI (wat me stug lijkt, bestaat pas sinds 1,2 jaar) dan zou jij ook moeten weten dat SLI never nooit met ATi gaat werken. ATi heeft wel een soortgelijke techniek, crossfire genaamd. Dan gaat het wel werken. En zoals het systeem er nu uitziet gaat het ook werken, omdat er maar 1 ATi kaart inzit. En tegen de tijd dat je 2 NVIDIA kaarten wil kopen die per stuk beter zijn dan deze ATi kaart, zullen de rest van het systeem verschrikkelijk verouderd zijn, zeker de processor als je kijkt naar het nieuwe AM2 socket van AMD en de nieuwe INTEL serie conroe.

En echt zooi vind ik het niet. Als jij één van de duurste moederboarden neemt voor consumenten gebruik, de duurste videokaart enzo, dan wil ik wel eens weten hoe jouw 'zooitje' in elkaar zit, want veel beter dan dit zul je niet snel komen en al helemaal niet voor die prijs.

niksen zei:

Het blijkt dat ervaring dan niets met kennis te maken heeft, wie adviseerd nu een dual proc voor gamen:confused: en een SLI als dat niet gebruikt gaat worden? en ook nog i.c.m. een ATI kaart, indien wel:confused: en een dure winkel :confused: en een Maxtor i.c.m. nForce chipset:confused:

gekocht systeem

Ik heb nu dit systeem besteld

Amd Gamers revolution 4400+ x2 dual core 64 bits s939 Amd 4400+ x2 dual core 64 bits s939
Cpu cooler silent
Atx midi 400 watt
Dvd rw 16x +/-
16 in 1 cardreader
1024 mb ddr pc 3200-400 mhz
geluid onboard ac 97 6 channel
Vga ATI Radeon 9250 256 mb
200 gb hdd 7200 rpm SATA
Mainboard ECS K8T890-A
Keyboard
Muis

€ : 903

goede keus???

Tja, je hebt 't al besteld.

Voor een gamers pc is de dualcore nog steeds zinloos, je kunt er zelfs problemen mee krijgen, en de kloksnelheid is lager dan de +4000.

En om je helemaal depri te maken:D , kies je een desktop videokaart uit, voor het gewone werk prima, maar absoluut geen gamers videokaart.

En volgens mij is dit ook nog eens een AGP kaart, terwijl je ook een PCI-E slot hebt.:confused:

die lui zullen dat wel weten als dat kan of niet anders zullen ze er wel een andere in drukken maar koop er nog een x een goede videokaart bij

maar je zei een dual core processor is zinloos maar op alles site's waar ik kijk zijn de gamerz pc allemaal met DUAL CORE processor??

vaag:confused:

niksen zei:
die lui zullen dat wel weten als dat kan of niet anders zullen ze er wel een andere in drukken maar koop er nog een x een goede videokaart bij

maar je zei een dual core processor is zinloos maar op alles site's waar ik kijk zijn de gamerz pc allemaal met DUAL CORE processor??

vaag:confused:

Site's gesponserd door AMD.;)

Er is, tot nu toe, geen game gemaakt voor dualcore, en als je de nieuwe ontwikkelingen volgt, staan ze übehaupt ook nog niet eens op stapel.

Er is zelfs bijzonder weinig software die gebruikt maakt van dualcore, het zal allemaal wel komen, maar ze moeten dan meer code schrijven om het op, en 64bits te laten draaien en op een dualcore te laten werken.

Allemaal te maken met een kostenplaatje, neem ik aan.

Eventueel wat leesvoer.

http://www.technologynewsdaily.com/node/296

Maar als je software voor dual core intiept in de bekende zoekmachine, zie nog veel meer info.

er zijn wel games gemaakt voor dual core, maar die lopen vaak niet zo achterlijk veel beter op dual core dan single core. De enige applicaties waarmee je echt dikke performance boosts mee krijgt icm dual core zijn de teken programma's als AutoCad en programmeer programma's als Visual Basic. Echter gebruik ik deze programma's ook op mij a64 3500+ en alles verloopt zeer flot. Aangezien games een stuk beter lopen op single core en ik geen behoefte heb aan snellere programmeer zooi, blijf ik bij single core. Blijkbaar zijn de processor bakkers van Intel het mij eens, want de nieuwe cores van Intel die eind 2007 op de markt komen, zullen grotendeels als single core variant geleverd worden, de 'conroe' genaamd.

Daarbij komt ook nog dat degene die dat systeem je heeft aangesmeerd erg dom is. Die videokaart is veeeeeeeeeell te slecht voor die processor. Als je perse dual core wou, had je beter een x2 3800+ kunnen nemen en 200 euro meer uitgeven voor een videokaart. Had je nu een goed systeem gehad. Het is natuurlijk jouw geld, maar met dat systeem zal je niet kunnen gaan gamen. Daarbij komt ook nog dat alles geintegreerd is, dus dat zal de processor zeer zwaar belasten. Bovendien zul je met die ac97 nou niet echt het ultieme geluid kunnen verwachten. Als je met mij rustig was gaan kijken, had ik een veel betere PC voor je kunnen bouwen, wat ik met plezier voor je had willen doen.

Laatst bewerkt:
grannymark zei:
er zijn wel games gemaakt voor dual core, maar die lopen vaak niet zo achterlijk veel beter op dual core dan single core. De enige applicaties waarmee je echt dikke performance boosts mee krijgt icm dual core zijn de teken programma's als AutoCad en programmeer programma's als Visual Basic. Echter gebruik ik deze programma's ook op mij a64 3500+ en alles verloopt zeer flot. Aangezien games een stuk beter lopen op single core en ik geen behoefte heb aan snellere programmeer zooi, blijf ik bij single core. Blijkbaar zijn de processor bakkers van Intel het mij eens, want de nieuwe cores van Intel die eind 2007 op de markt komen, zullen grotendeels als single core variant geleverd worden, de 'conroe' genaamd.

Daarbij komt ook nog dat degene die dat systeem je heeft aangesmeerd erg dom is. Die videokaart is veeeeeeeeeell te slecht voor die processor. Als je perse dual core wou, had je beter een x2 3800+ kunnen nemen en 200 euro meer uitgeven voor een videokaart. Had je nu een goed systeem gehad. Het is natuurlijk jouw geld, maar met dat systeem zal je niet kunnen gaan gamen. Daarbij komt ook nog dat alles geintegreerd is, dus dat zal de processor zeer zwaar belasten. Bovendien zul je met die ac97 nou niet echt het ultieme geluid kunnen verwachten. Als je met mij rustig was gaan kijken, had ik een veel betere PC voor je kunnen bouwen, wat ik met plezier voor je had willen doen.

dit was de beste videokaart die in het rijtje stond maar koop er laater nog een gamerz video kaart bij
van paar honderd euro
nog suggestie's??

maar die koop ik op de HCC dat scheelt toch wel weer wat :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan