Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

m@ikel

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2004
Hallo

Ik heb net me pc verkocht en moet nu dus een nieuwe kopen, nou wil ik dus een dual core processor is AMD Athlon X2 4200+ een dual core?
Ik dacht het wel maar ik wilde het gewoon zeker weten,want ik ga mijn nieuwe pc bij alternate kopen en dan bestellen via pc builder, maar ik snap voor de rest alleen niet zo goed de verschille tusse goedkope en dure moederborden kan iemand me dat vertelle?
Want ik wil namelijk een moederbord waarin minimaal 3 en het liefst 4 geheugenslots zitten voor eventuele uitbreiding!!!!

Alvast weer bedankt!!:thumb:

M@ikel

AMD cpu's waarin X2 vermeld staat zijn altijd dualcores. De keuze van het moederbord hangt af van wat je juist wilt. Op de meeste nieuwe moederborden kan je 4 latjes prikken. Prijs verschilt ook waneer je eentje met een AGP-slot pakt of met PCI-expres (in sli of enkel) Ik raad je AGP eigenlijk af omdat dit toch gaat verdwijnen. Als je voor je moederbord rond de 100 € zit dan heb je toch al iets degelijk in handen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie dat dacht ik al, maar als ik op de site zit kom ik van deze dingen tegen:

http://www.alternate.nl/html/builder/listing.html?class=cpu&source=needed

en dan staat er als je scrolt naar benede 2 keer een X2 4200+, wat is daar dan het verschil tussen?

En hier:
http://www.alternate.nl/html/builder/listing.html?class=ram&source=needed

Wat is daar dan het verschil tussen:
DDR2 533
DDR2 667
DDR2 800
DDR2 1000
Wat is het verschil daar dan weer tussen?

En ik wil nu een videokaart erin met shader model 3.0 zodat ik de nieuwste games kan spelen waaronder Splinter cell double agent.....
welke is aan te raden? Ati of Nvidea maak nie uit!

Alvast weer bedankt!!!

Laatst bewerkt:
wat het verschil is tussen dure en goed kopen borden zijn al de opties en bettere onderdelen.

Ze hebben een verschillende codename (architectuur). Maar of er een prestatieverschil is betwijfel ik. Ze hebben tenslotte dezelfde specificaties. Kan zijn dat de de één beter overclockbaar is dan de ander (vraag mij niet welke). De codename "Hammer" staat bijvoorbeeld bekent om zijn hoge overclockbaarheid.

Oke dankje en weet je ook welke kaarten uitgerust zijn met shader model 3.0 ?

bedankt!!

Is er trouwens iemand die is overgestapt naar dual core en hier wat over wil zeggen want wil eigenlijk wel is weten of dit echt veel sneller is?

bedankt ~!

Laatst bewerkt:
Die geheugenlatjes zijn gewoon verschillend van snelheid. Kijk vooral naar de waarde van de case latency (CL...). Hoe lager deze is hoe sneller. Jou videokaart hangt een beetje af van het moederbord dat je kiest. Kies je een moederbord met een nvidea chipset dan kan je beter een nvideakaart nemen (een ati kaart zal ook werken hoor). Ik ga niet zeggen dat ATI beter dan Nvidea is of andersom. Ik kan je de Geforce XFX 7900GS aanraden (225 €). Qua prijs/prestatie verhouding scoort deze uitzonderlijk goed.

Op gebied van games ga je met een dualcore niet sneller zijn (of toch nauwelijks). Dit ligt ook weer aan het spel. De meeste games ondersteunen dit niet. Maar als je toch een nieuw PC moet kopen raad ik je wel een dualcore aan. Dan ben je al gesteld voor de toekomst

Road Dogz zei:
AMD cpu's waarin X2 vermeld staat zijn altijd dualcores. De keuze van het moederbord hangt af van wat je juist wilt. Op de meeste nieuwe moederborden kan je 4 latjes prikken. Prijs verschilt ook waneer je eentje met een AGP-slotpakt of met PCI-expres (in sli of enkel) Ik raad je AGP eigenlijk af omdat dit toch gaat verdwijnen. Als je voor je moederbord rond de 100 € zit dan heb je toch al iets degelijk in handen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor jullie reacties, maar zit op deze 7900GS Shader Model 3.0 en is deze compatible met de nieuwe directx10? want in een ander topic werd mij verteld dat mijn videokaart hiervoor(x800pro)shader model 2.0 had en geen 3.0 en directx 10(die in de toekomst komt) niet ondersteunt ik wil het nu dus gelijk goed doen door een kaart te kopen die en 3.o heeft en directx10 compatible is.

Alvast weer bedankt!!

M@ikel

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties, maar zit op deze 7900GS Shader Model 3.0 en is deze compatible met de nieuwe directx10?
Als je kijkt op de site van Alternate ondersteund dit model wel shader 3.0, bij sommige andere modellen zie ik het niet staan. Ik zou voor de zekerheid even op de site van de fabrikant kijken naar de specs.
En wat betreft DirectX 10; ik denk het niet als ik dit zo lees.

De 7900GS beschikt over shader model 3.0. Maar of hij directx 10 ondersteunt weet ik ook niet direct. Wil je gebruik maken van directx 10 dan zal je zowieso moeten upgraden naar windows Vista.

Ja maar dat wil ik toch doen, als hij komt, windows vista maar wat ik jammer vind is dat als ik gelijk een nieuwe videokaart met een directx10 ondersteun wil hebben het gelijk zo'n hele dure moet zijn....

Maar alvast weer bedankt:thumb:

M@ikel

Misschien kan je nog 2 maandjes wachten, dan zullen die kaarten waarschijnlijk al een beetje in prijs gezakt zijn, en dan is vista ook al op de markt.

Dat is nou net het probleem ik heb me pc nodig en ik heb er nu geeneen:(

Niet dat ik ga haasten om een pc te kopen maar 2 maanden wachten dat gaat gewoon niet.....

Iemand een kaart van rond de 200 die wel directx10 ondersteunt??

weer bedankt!

M@ikel

Het is óf wachten, óf nu een dure kaart aanschaffen.
Een tussenweg zie ik niet zitten helaas.

Ik heb vandaag me pc aangeschaft en word op dit moment in elkaar gezet, ik heb uiteindelijk toch voor de 7950Gt gekozen!

Gigabyte MB GA-M61PM
AMD Athlon X2 4200+
2x512mb--> 1GB DDR2 800Mhz
Nvidea MSI NX7950GT
DVD brander
cardreader
250GB S-ATA harde schijf

alvast weer bedankt:thumb: voor jullie hulp nou hope datie snel klaar is kan ik weer game:p

M@ikel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan