Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speedy3338

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Ik weet niet of deze vraag in de goede sectie staat maar ik stel hem toch.

Ik ga rond midden april een nieuwe pc kopen. Nu wil ik maximaal 1300 euro uitgeven.

Nu heb ik de volgende configuratie samengesteld:

Moederbord: Intel G965WHMKR (socket 775)
Processor: Intel Core 2 Duo e6700 @ 2666 mhz (socket 775)
Geheugen: 2GB DDR2800
Videokaart: Nvidia 8800GTX 768MB
Voeding: HPU-4M580 580 WATT

Vraag 1: Nu heb ik al meerdere reviews gelezen over die componenten alleen is hier iemand die een ongeveer zelfde configuratie heeft? Zo ja, wat zijn jouw ervaringen daarmee.

Vraag 2: Klopt het ook dat Intel met de CPU prijzen omlaag gaat in april?

De prijzen van de componenten zijn het volgende:

Moederbord: € 129
Processor: € 539
Geheugen: € 179
Videokaart: € 579
Voeding: € 79

Vraag 3: De prijzen gaan waarschijnlijk nog wel omlaag, maar is dit teveel voor het geheugen, processor, enz.?

De prijzen gaan constant omlaag, zeker als er weer een nieuw topmodel komt.
De prijzen die jij nu geeft zijn toch aan de hoge kant
Processor € 479,40
Asus 8800GTX € 540,95

Het geheugen is wel goedkoop, maar ik vermoed dat het no-name geheugen is met een hoge CL (4,5 of 5) waarde is.

Jij schrijft dat je een nieuwe pc gaat kopen. Jij schrijft NIET dat je computeronderdelen gaat kopen. Als je een nieuwe pc wil hebben dan ben je er dus niet met die 1300. Tel er gerust nog een paar honderd bij op voor: kast, brander, harddisk(s), cardreader, geluidskaart en alles wat ik verder nog vergeet. (Nog even los van muis, toetsenbord en monitor, maar die hou je misschien wel)

Jij schrijft dat je een nieuwe pc gaat kopen. Jij schrijft NIET dat je computeronderdelen gaat kopen. Als je een nieuwe pc wil hebben dan ben je er dus niet met die 1300. Tel er gerust nog een paar honderd bij op voor: kast, brander, harddisk(s), cardreader, geluidskaart en alles wat ik verder nog vergeet. (Nog even los van muis, toetsenbord en monitor, maar die hou je misschien wel)

Ik zal meer informatie geven.

De rest heb ik allemaal al :) dus het wordt het volgende lijstje:

Moederbord: Intel G965WHMKR (socket 775)
Processor: Intel Core 2 Duo e6700 @ 2666 mhz (socket 775)
Geheugen: Buffalo 2GB DDR2 800
Videokaart: Nvidia 8800GTX 768MB (Misschien toch GTS versie)
Voeding: HPU-4M580 580 WATT
Case: ATX Trio

Processor: € 539
Geheugen: € 179
Videokaart: € 579
Voeding: € 79
Case: € 59

Totaal prijs: € 1564

Maar de prijs gaat nog dalen dus daar heb ik geluk mee. Maar is dit een combinatie, videokaart, moederbord, processor die goed bij elkaar passen zodat er geen performace verloren gaat?

Update op mijn vragen:

(Nog niet beantwoord) Vraag 1: Nu heb ik al meerdere reviews gelezen over die componenten alleen is hier iemand die een ongeveer zelfde configuratie heeft? Zo ja, wat zijn jouw ervaringen daarmee.

(Beantwoord) Vraag 2: Klopt het ook dat Intel met de CPU prijzen omlaag gaat in april?

De prijzen van de componenten vanaf 22 april 2007 zijn het volgende:

Processor: € 320
Geheugen: € onbekend
Videokaart: € onbekend
Voeding: € 70

(Graag nu een nieuw antwoord) Vraag 3: De prijzen gaan omlaag, maar is dit teveel voor het geheugen, processor, enz.?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan