Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quatroking

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
hey guys, ik weer.
We zijn hier toe aan een nieuwe PC, want onze Dell Dimension 3000 trekt het niet meer.
We hebben een budget van maximaal 600 euro, en zoeken een pc waar we minstens weer zo'n 3 jaar mee vooruit kunnen. Vista premium natuurlijk, en als het kan een videokaart die ook echt spellen kan spelen. (deze onboard 96MB is nog erger dan die van de atari, ik kan Farcry niet eens goed uitspelen. De textures werken maar half) We willen hem vooral voor internet en games gebruiken, en een DVD-brander komt ook wel van pas.

kan iemand mij raad geven?
Alvast bedankt, een gratis schouderklopje voor degene wie mij helpt.

http://www.computerland.nl/

Hier hebben ze een aantal leuke aanbiedingen, zijn wel zonder OS.

Staat o.a. een Core2Duo4300, 1024ram, 320Gb HD, double layer brander etc. voor maar 419,- euro. Een beetje leuke videokaart erbij (ca.100,- euro) en Vista oem (ca. 90 euro) en je bent klaar!

voor 600 euro ga je niet veel vinden als je er ook een monitor bij wilt. Overwegen waard dus om je huidige monitor te behouden en alleen een nieuw systeem te kopen.

wel een beetje oppassen wat je doet.... er worden op het moment allerlei pc's aangeboden voor buitengewoon aantrekkelijk tarief, maar dan zit je wel met een AMD Athlon of een Pentium D processor. Op zich niks mis mee, maar je moet je afvragen of je dat wilt.
Het is toch zeer aan te bevelen om een Dual Core processor te nemen als je nu een nieuwe pc koopt.
Wat heb je verder voor eisen? Wat ga je met die pc doen? Alleen spellen? Dan moet je voor maximaal 600 euro geen wonderen verwachten. Games zijn zo'n beetje de zwaarste toepassingen die je kan verzinnen, en brute rekenkracht kost nou eenmaal geld...

Anyway... als je een leuk all-roun systeem wilt, is dit misschien wel wat (weliswaar iets boven het bugdet, maar goed, dan heb je ook wat...) Knappe processor, flinke harde schijf, goede mid-range videokaart, en nog een mooie 19" monitor erbij ook.

DIMENSION E520 + monitor (€ 649)
Intel® CoreTM 2 Duo Processor E4300 (1.80GHz, 2MB Cache, 800MHz FSB)
Legitieme Windows VistaTM Home Premium
Upgrade van 512MB naar 1024MB
Dell 19" SE197 FP Flat Panel
320GB SATA (7200rpm)
DVD ± ReWriter Dual Layer
256MB PCIe nVidiaT 7300 Turbocache

er is ook nog een E520 zonder monitor, andere CPU en andere videokaart voor € 520,- (iets mindere specificaties, maar op zich ook niks mis mee). Naar goed DELL-gebruik is de configuratie naar behoefte aan te passen natuurlijk

maar wat ik zeg... misschien moet je even wat meer info geven over wat je precies met die pc wilt gaan doen, dan kunnen we wat gerichter met je meedenken.
Staar je overigens niet blind op Vista. Zo'n spektakel is het nou ook weer niet. Over het algemeen is er weinig echt nieuws onder de zon, behalve een gelikte interface die zware eisen stelt aan je systeem. Ik h oor veel problemen met Vista. Ik zou het eerste service-pack maar eens wijselijk afwachten. XP werkt voorlopig prima, en updaten kan altijd nog

Laatst bewerkt:
hmm, die aanbieding had ik nog niet gezien op dell. 80 euro verzendkosten erbij, niet gek.
Zover ik het nu zie is die Dell die je me vertelde de winnaar; binnenkort gaan we hem bestellen. overigens, ik weet dat Vista nog wel wat bugs heb op games, maar hey, het oog wil ook wat en ik wil toch geen basic.. (want die schijnt poep te zijn, en ik heb hem pas geprobeert en het klopt nog ook)

Oh, en was Dell nou **** bij het uitbreiden of juist niet? ik kan me herinneren dat ik ooit een dvd-speler niet kreeg ingebouwd bij een Dell Optiplex op school (ik ben daar zowat half-systeembeheerder, er staan 2 servers waar het netwerk op draait die mijn bezit zijn)

uitbreiden hoeft geen probleem te zijn. Vroeger hadden fabrikanten er nogal eens een handje van om van alle onderdelen een OEM versie te maken, maar dat gebeurt naar mijn idee steeds minder.
Zelfs als het over OEM versies gaat, is dat wel te omzeilen. Even goed uitzoeken wat voor hardware het precies is, firmware flashen, en klaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan