nieuwe pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lboy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lboy

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2007
hallo pc-vrienden
ik zou mij binnenkort een nieuwe pc aanschaffen
mijn budget is ongeveer €1000 (incl. monitor)
hij is bedoeld om af en toe te gamen en natuurlijk de standaard functies van een pc(internet...)
ik heb er reeds een samengesteld:

kast: coolermaster elite 330
voeding: asus a-45ga 450W
mb: asus m2n-e sli
process.: amd athlon 64 x2 6000+ 3.0GHZ am2 125W
grafische kaart: xfx geforce 8600 gt XXX edition
geheugen: kingston Memory 2GB 667Mhz DDR2 NonECC CL5 2pk
harde schijf: seagate 320 gb sata
dvd: lite-on dvd-rw brander/lezer
monitor: lg 19inch wide 5ms dvi
toetsenbord en muis: logitech cordless ex 110
en ik heb ook nog voor geluid gezorgd: logitech r20 12W

laat weten wat je er van vind
alvast bedankt!!!:D

Laatst bewerkt:
Nice pc:)

Alleen ik zou nooit AMD met Geforce laten draaien. ( persoonlijke mening ) Ik zou dan of een Intel e6600 nemen met je geforce of een AMD met ATi kaart laten draaien. Dat loopt beter. omdat ati en amd samen zijn en nvidia en intel ook. (: maar ik ben verliefd op je AMD proppz!:thumb: :cool:

Sorry, maar dit is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb hoor!!!

ja wie heeft dit nou weer bedacht

of heb je dit zelf bedacht/
je kan heus wel een 8800ultra met een x2 6000+ draaien.
of in dit geval een 8600gt dus lijkt mij geen probleem.

Waarom neem je voor die prijs geen 1950XT...

Er wordt vaak gezegd dat de 8600 serie (ook die extreme die jij op het oog hebt) niet echt gaming-kaarten zijn.

Een Sapphire X1950XT is veel sneller en kan je nog langer gameplezier mee beleven en is 164 Euro.

Het is gewoon een tip, meer niet..

De 8600 wordt wel vaker vergeleken met de x1950 pro, die het beter doet en ook wordt aangeraden als je niet al teveel geld voor een kaart hebt; de x1950xt is daarintegen nog een stuk sneller (Ati Killer)

En hier een guide nog even:
Best Gaming Cards for the Money: Aug. 2007

The X1950 XT is a powerful video card. Its core runs a mere 25 MHz slower than that of the X1950 XTX, and its memory runs a full 250 MHz (effective) faster than the X1900 XTX. In English, on par with the previous X1900 XTX champ, and fast enough to run at high resolutions with nice eye candy. It will handily beat a 7950 GT, and even best a 7900 GTO or 7900 GTX at most things.
The X1950 XT is an incredible deal at the $170 price point and I've seen it go for as low as $145 on Newegg after rebates. Many are $250 or higher though, and at that price it begins to tread too closely to the 8800 GTS which is more powerful.

Een betrouwbare site die hardware test en daaruit die conclusies trekt.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de info allemaal maar voor mij is een voordeel dat de 8600 gt direct x 10 kan draaien en ik ben niet echt een die-hard gamer maar wel voor af een toe een gametje te kunnen draaien (zoals ghost recon adv. warf.) toch bedankt maar :

1wat vinden jullie nu van de rest van de pc?

2ik heb ook nog een andere op het oog :ati radeon hd 2600 xt wat is de beste ?8600gt of 2600xt?
(als ik na de aankoop van de pc nog wat geld heb zou ik overgaan naar 2x 8600 gt xxx in sli is dat verstandig of kan ik dan beter 11950pro/xt kopen ?)

3is de stock cooler van de amd ath.64 x2 6000+ voldoende (ik ga niet overklokken)

bedankt!!!

Laatst bewerkt:
en wat doe je als je weet dat de 9000 serie kaarten in November komen en DX10.1 ondersteund & de 8000 serie niet.

En daarom ook de prijzen van de 8800 gaan dalen ?

Daar heeft hij gelijk in..
maar als je blijft wachten kan je net zo goed wachten tot de opvolger van de 9000 ;)

de game makers kunnen nu nog niet eens alles uit de GTX halen maar ergens in de toekomst pas dus waarom wachten

Nou.. vind het op dit moment wel heel erg snel gaan..

Dx10 net uit..(Eindelijk voor de 8000-serie en ati's kaarten ook wel) en voor het ook maar echt toegepast wordt, is er 10.1 en heb je vervolgens nog een nieuwere nodig..

Vind dat elkaar wel heel erg snel opvolgen.. konden ze btr gelijk 1 standaard uitbrengen op die manier (dx10.1 of 10 wat ook)

Ik ga alleen wachten op de 9000 serie vanwege de prijs van de 8800 :P
dan koop ik me GTX pas

Ja dacht ook aan zoiets.. de 9800 gaat dan netzoveel kosten als de 8800 zon beetje nu is, dus dan zal de 8800 wel erg goedkoop worden.

Ben wel erg benieuwd wat ati doet ook, maarja..

(beetje offtopic dit)

Als de 9000 echt ver boven de 8800GTX uitsteekt koop ik de 9000 wel :)

Ik vind het een goede pc :thumb: (ik zelf heb voorkeur op intel)

8600 gt xxx

dus beter nog effe wachten op de 9800 zodat ik de 8800 kan kopen?(het zou dan wel een gts zijn (miss wel 640 mb) want een 8800 gtx zou mijn budget nog altijd niet toelaten denk ik)

en dan later 2 gts'en in sli?is dat verstandig?

ik heb ook een andere kaart op het oog: msi 8600gts 256mb gddr3 oc edition
is dat geen goeie?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan