nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickjuh

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2006
beste mensen,

ik heb mischien voor jullie een stomme vraag maar ik ben een leek op dit gebied.
Wij hebben thuis een andere pc gekregen, de oude pc stond in verbinding met een router
waarmee ik dan met mijn laptop draadloos kon internetten. nu is het zo dat mijn ouders tijden mijn vakantie een nieuwe pc hebben aangeschaft alleen toen ik vandaag thuis kwam kon ik niet meer op het draadloze netwerk met mijn laptop.

weet iemand van jullie hoe dit kan, mischien dat ik ff een andere instelling in de router moet doen? de router is een linksys wrt54g.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

mvg nick

Heb je een simpele reset al eens geprobeerd? Gewoon even het reset-knopje op de achterkant 1x indrukken.

Ik heb het geprobeerd maar het werkt niet. Mischien moet ik dit er ook nog even bij vermelden. als ik alle kabels in de router laat zitten zoals ze eigenlijk moeten zitten doet mijn vaste pc het ook niet ik kan dus alleen op het internet als ik gelijk vanuit het modem naar de pc ga en als de router er tussen zit doet hij niks meer.

mvg nick

Dan is het zeker een instelling in de router.

Voer een harde reset uit en stel de router opnieuw in.

Zorg ervoor dat je zowel op de desktop als op de laptop de netwerkinstellingen op automatisch toewijzen hebt gezet wanneer je gebruik maakt van DHCP.

Dat heb ik straks al keer geprobeerd alleen toen zei hij dat hij geen verbinding kon maken met internet of iets dergelijks.

Ik zou er morgen nog eens rustig voor gaan zitten en probeer ik het nog wel een keertje.
bedankt voor de info.

mvg nick

Als het goed is hoef je alleen in de router de logingegevens van je abonnement in te voeren.

En zouden de ouders dit niet met een bedoeling zo ingesteld hebben ??

haha neej dat hebben ze waarschijnlijk niet gedaan want zei weten er nog minder vanaf dan ik.