Nieuwe pc!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kelso

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Hallo mensen,

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een nieuw pctje, ik heb een budget zo rond de 500 euro en ik ga het systeem zelf bouwen. ik heb het volgende samengesteld:

Moedebord: asus AM2 m2n SLI
CPU: Athlon 64 6000+ x2
Geheugen: 2 gig kingston ddr-667 mhz (kitje)
Videokaart: Sapphire HD2600XT
hardeschijf: maxtor 250 gig sata
Behuizing: Aopen QF50D

Totaal prijs van dit systeem zit op 491 euro, omdat ik niet echt een gamer ben maar op zn tijd wel eens een spelletje speel heb ik gekozen voor deze videokaart. Ik heb voorheen altijd intel gehad maar omdat, ik dit keer niet zon dikke portemonnee heb ik gekozen voor amd! Verder ben ik van plan om vista home premium erop te zetten of, ik laat het gewoon bij xp pro daar ben ik nog niet helemaal uit!

Graag zou ik willen weten wat jullie van dit syteem vinden:D.

Alvast bedankt!

Groeten,

Kelso

Laatst bewerkt:
Hey,

Op zicht best netjes voor dat geld alleen ik zou de processor wel veranderen. Ik had hier ook een vraag over en iedereen raad mij aan om de Processor Intel® Core™ 2 Duo E6750 te nemen omdat:

"Die keuze is m.i. heel simpel: de Intel scoort in bijna alle benchmarks 95% beter dan de AMD, dus voor de volle 100% de Intel als je voor prestaties gaat"

"Zoals je ziet zijn de benchmarks van de Intel superieur aan die van AMD. Daarnaast verbruikt de Intel veel minder stroom (wordt dus ook minder warm) dan de AMD"

Hopelijk kom je hier weer wat verder mee!

Groetjes,

Bedankt voor je reactie! Maar als ik voor intel ga, welk moederbord zou je me dan aanraden? groeten

Laatst bewerkt:
Hallo,

Mij werd aangeraden de Asus P5k. Ik zal hieronder ff wat informatie zetten die ik erover heb gevonden op internet:

specs:
- socket 775
- Intel P35/ICH 9 Chipset
- 4 Geheugen sloten
- sli mogelijkheid. dus 2 keer pci-ex een x16 slot een x1 slot
- 3 PCI sloten
- 4 Sata poorten

:thumb: - Snelheid
- Stabiel
- Overclockbaarheid
- Genoeg aansluitingen

:confused: Dit moederbord heeft alleen een ps/2 aansluiting voor een toetsenbord en niet voor een muis, dus als je een ps/2 muis hebt en je wilt hem houden, dan zul je een ps/2 naar usb converter moeten hebben. Houdt dus rekening met dit "geintje" van asus

Houdt dus rekening met dit "geintje" van asus

Tja, wat je een geintje noemt... Er is tegenwoordig toch nergens meer een PS/2-muis te krijgen, dus Asus gaat gewoon met z'n tijd mee. Net zoals er tegenwoordig ook geen videokaarten met VGA-aansluitingen meer gemaakt worden.

Net zoals er tegenwoordig ook geen videokaarten met VGA-aansluitingen meer gemaakt worden.

Die worden nog wel gemaakt hoor maar dat ter zeide. wat vinden jullie van de videokaart die ik heb gekozen? ik lees veel positieve dingen over deze kaart maar ook een aantal negatieve waaronder de prestaties, moet ik voor deze kaart gaan of kan ik toch beter kiezen voor de 8600..?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan