Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

G4M3R

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2005
Ik wilde een nieuwe pc kopen maar daar moet (uiteraard) ook een processor in. Nu had ik de keuze uit AMD Athlon X2 6000+ (of quad core maar quads schijnen slecht voor gamen te zijn) en de Intel E6750 Core 2 Duo (of quad core maar is hetzelfde verhaal). Nu werd mijverteld in een pc winkel dat als ik die pc met ATI Radeon HD2600XT koop het beter is om de 6000+ te kopen omdat ATI en AMD samenwerken, bij GeForce en Intel is het hetzelfde verhaal, nu vraag ik me af of dat zo is of dat het niet uit maakt, en als het niet uitmaakt welke processor is dan beter voor gamen?

volgensmij maakt het niks uit of je een intel - ati neemt of amd - ati.
wel is crossfire van ATI beter maar ik denk niet dat ze dat bedoelde...

zelf zou ik de core2duo E6750 of nog heel even wachten op de E8300 / 8400, deze komt als het goed is in januari uit.

Vergeleken met elkaar welke is dan beter? Ik weet dat AMD 90Nm gebruikt en Intel 65Nm maar is ie dan gelijk beter?

Ik denk aan die core omdat ik niks anders kan kiezen ;) de site geeft alleen die of quad maar quad is slecht voor games... maar ik weet genoeg, thnx

Maar die E8200 is toch ook gewoon core 2 duo, alleen nieuwer en sneller!!!

Maar die E8200 is toch ook gewoon core 2 duo, alleen nieuwer en sneller!!!

Dat snap k maar op die site waar ik mijn pc ga bestellen kan ik alleen tussen die E6750 kiezen of quad, er zijn geen andere keuze's dat is wat ik bedoel ;)

klopt, maar op die site hebben ze die niet als keuze gegeven om te laten inbouwen. Maar vergeleken met de X2 6000+ welke is dan sneller, want intel heeft 45 Nm architectuur en AMD niet, dus is de intel in dit geval dan ook sneller?

Laatst bewerkt:
Dan ga je toch naar een andere site!

Doodzonde om NU een processor van meer dan 150 euro te kopen terwijl je voor datzelfde geld een nieuwere, snellere en betere hebt alleen maar omdat je op die site wil blijven...

ik blijf op die site omdat ik daar een pc voor 416 kan kopen, die heeft dan de volgende specs:

MSI P6NMG-FD Socket 775
Intel Core 2 Duo E7650 (FSB 1333 Mhz)
2 Gb DDR2 800 Mhz Memory
ATI Radeon 2600XT 512 Mb DDR3

Ik heb gelezen dat de E7650 te tillen is naar 3.92 Ghz op 33 graden, is dat mogelijk met het moederbord (redelijk goedkoop) wat ik heb?

Met het iets duurdere type (ASUS P5K SE) kan het makkelijk schijnt het, thnx voor de hulp :D

Laatst bewerkt:
45 nm technologie zorgt onder andere voor meer MB cache en minder stroomverbruik.

Zoals mrmusic zegt, het is doodzonde om nu een 6750 te nemen als je voor het zelfde geld een snellere 8200 hebt!

Ga gewoon naar een andere site, het prijsverschil zal echt niet zo veel uitmaken, en inbouwen dat bieden ook redelijk veel sites aan.

Ik heb zelf een E6750, niet overgeclocked en rond de 40 graden met een redelijke goeie koeler.
33 graden met zo'n snelheid is alleen mogelijk met hele goeie koeling, waars. waterkoeling. En dat zijn de echte experts die al heel veel ervaring in OC'en hebben.
Omdat zij dat kunnen wil nog niet zeggen dat jij dat ook kunt!

Expert of niet ik heb mijn oude pc geclockt naar 4 ghz van 3.06 en dat ging prima met luchtkoeling, op meerdere internet sites is ookal gezegd dat je met een standaard koeler die clocksnelheid ook makkelijk kan halen, daarnaast is het clocken niet ontzettend moeilijk omdat er stap voor stap beschrijvingen staan, zelfs als ik op een andere site ga kijken ik ga die 8200 niet kopen omdat er meer cache inzit. Misschien is ie wel beter maar deze is ook goed.

zelfs als ik op een andere site ga kijken ik ga die 8200 niet kopen omdat er meer cache inzit.

omdat er meer cache in zit ... Dat is toch juist een voordeel :p?

Maargoed, jij moet het weten, het is jouw geld..Wij zeggen alleen maar ''doe het niet, koop de E8200", maar als je daar niet naar wilt luisteren, is dat jouw keus.

ja ik snap het wel maar het komt nu op het volgende neer. Mijn opa en oma hebben ook een dual core pc 2.0 ghz/core waarvoor gebruiken ze hem. Internet en email, nogal overpowered dus, en dat is ook wat ik hier ga meemaken als ik die e8200 koop, plus dat ik hem altijd later nog erop kan zetten, maar ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat ik aan meer cache heb,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan