Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

HypToniZe

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2006
Hallo,

Ik heb nu al 3 jaar een Medionlaptop maar die is een beetje verouderd en ik krijg ook al meldingen van Hardeschijf-falen. Daarom zit ik er over te denken om een nieuwe PC te kopen. Ik heb redelijk wat verstand van hardware maar ik ben totaal niet meer bij met wat tegenwoordig de standaard is voor videokaarten etc.

Ik wil het liefst een PC die niet duurder is dan 900 á 1000 euro. (al weet ik niet of dat mogelijk is)
Wat ik er mee wil doen: Ik ben iemand die heel veel programma's tegelijk open heeft staan (en dan vooral zware programma's zoals MSN, FireFox, FTD etc). Ook luister ik veel muziek en kijk ik een hoop (HD)films. Gamen doe ik ook graag, ik hoef niet een ultieme gamerPC maar de meeste games wil ik wel een beetje vloeiend kunnen draaien (hoeft niet op hoogste instellingen.) Ook ga ik volgend jaar een opleiding doen waar ik veel met Photoshop moet werken. Binnenkort wil ik overstappen op Windows 7. Hierdoor denk ik zelf dat ik minstens een dualcore nodig met zo'n 3 á 4GB RAM?
Hardeschijf grote is niet zo'n probleem, ik heb een externe hardeschijf van 1TB, dus 80 á 160GB is genoeg.

Stilte is enigszins belangrijk, ik laat de PC vaak 's nachts aanstaan, en ik wil er wel rustig door kunnen slapen.

Besturingssysteem en andere software heb ik zelf allemaal al, dus dat hoeft er niet bij.

Randapparatuur: Muis, toetsenbord + geluidssysteem heb ik al, ik wil het liefst een monitor van minimaal 18".

Ik wist vroeger een webwinkel waar je zelf je computers samen kon stellen, maar dat adres ben ik kwijt dus dan doe ik het maar zo.

Alvast bedankt!

Beste HypToniZe

Ik denk dat het slimste is als jij eerst een pc gaat samenstellen en dat wij er dan iets over kunnen zeggen en verbeteren

Als je pc wil samenstellen zou ik dat doen met :

www.alternate.nl

Vriendelijke Groet Zerokil

Laatst bewerkt:
Beste HypToniZe

Ik denk dat het slimste is als jij eerst een pc gaat samenstellen en dat wij er dan iets over kunnen zeggen en verbeteren

Als je pc wil samenstellen zou ik dat doen met :

www.alternate.nl

Vriendelijke Groet Zerokil

Ja, die tip kreeg ik al van iemand. Maar ik zou niet weten wat voor soort moederbord ik moet kiezen, want daar weet ik niks van.

Dankjewel! Daar kan ik al veel mee!

Ja, die tip kreeg ik al van iemand. Maar ik zou niet weten wat voor soort moederbord ik moet kiezen, want daar weet ik niks van.

Dankjewel! Daar kan ik al veel mee!

Kan jij je eigen pc ook in elkaar zetten? anders komen er daar nog minimale 60 euro kosten bij. Dacht ik

Mijn neef die heeft er ook wel wat verstand van en die raadde me dit aan. Wat is er precies fout aan dan?

laat ik het zo zeggen: als jij je neef meer vertrouwt, dan moet je hem maar advies vragen... :confused:

Ik vroeg ook alleen maar of ik nog een aparte netwerkkaart nodig had. ;)
Zoals ik al zei, ik hoef niet 'n perfecte PC, dus mij maakt het niet uit als ik een oudere socket (wat dat ook zijn mag) heb. :)

Waarom zou jij dat doen als je een veel betere computer kan samenstellen voor hetzelfde geld?

1 tip, en dat is de beste die ik je kan geven;)

-"Luister naar marsmannetje"

Hij heeft hier zoveel verstand van, en zeker meer dan je neef, met alle respect voor je neef, en die computer die hij heeft samengesteld is ook niet beroerd maar het kan veeel beter;)

Ik moet nick gelijk geven.
Luister naar Marsmannetje.
Hij is DE persoon bij wie je moet zijn voor het samenstellen van een goede pc.
Niks ten nadele van je neef. Maar ik denk gewoon dat Marsmannetje er meer verstand van heeft gezien het aantal pc's dat hij hier al heeft samengesteld voor mensen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan