Nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter vs

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2008
Hallo mensen van helpmij,

Ik wil graag nieuwe onderdelen omdat hij beetje oud word :P, hier zijn de spec's
Systeemkast Gigabyte GZ-X1 Black

Moederbord Gigabyte GA-EP35-DS4 (V2.1) S775

Processor Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Geheugen 3x Jetram 1GB DDR2-667

Harddisk(s) WD WD5000AACS 500GB 7200 16MB SATA/300

Videokaart(en) Gigabyte GV-NX88T512HP 8800GT 512MB

Monitor(en) Acer P223Ww

CD / DVD Drive(s) 2x NEC AD-7191S DVD/RW 20x+DL Black Bulk

Muis Logitech MX400 Performance Laser Mouse

Toetsenbord Logitech G15 Gaming Keyboard

Besturingssysteem windows xp service pack 3, gaat naar vista

Voeding Gigabyte GE-R460-V1 Superb 460W

Hier in wil ik graag dit in plaatsen
moederbord : Asus Rampage II Extreme, S1366, X58, 6xDDR3, ATX 338,00 euro
processor : Intel i7 920 2.66GHz, 4.8GT/sec, 8MB, S1366, Boxed 239,00 euro
ram geheugen: Kingston ValueRam 6GB(3x2) DDR3 1066MHz ECC C7 TS 127,00 euro
videokaart : Asus ENGTX280 OC/HTDI 1GB, 2xDVI, PCIe 332,00 euro

Na dit heb ik nog 200 euro over voor de rest van de onderdelen.

Wat zijn die onderdelen en blijft nog binne die prijs.(koeler voeding etc.)

groet
pieter

Voeding, koelers en een grote kast.. de rest kun je uit de andere pc halen..

oke ty, wat voor kast, koeler en voeding moet ik hebben?
:p

Laatst bewerkt:
Ik ben nu van plan om een hele nieuwe pc te kopen, wat voor onderdelen raden jullie nu aan. Budget word meer, 350 a 450 euro :D.

1. waarom zo'n idioot duur moederbord. Denk je dat 1 van de helft van de prijs zoveel slechter presteert?

2. Waarom een GTX280 en geen gtx275, 285, hd4890, of 2x een hd4890?

3. Je hebt wel heel duur geheugen. Volgens mij om dat je ecc-geheugen hebt genomen ipv non-ecc. Voor dit geld heb je veel sneller geheugen welke beter geschikt is om te overklokken. Ga je dat trouwens doen?

4. de rest van de onderdelen:

Kast is zo persoonlijk... (je zou de oude kunnen houden)
Voeding is afhankelijk van de keuze voor videokaarten. Wil je een beetje ruim zitten, dan neem je een corsair HX750 of hd850: topvoedingen!!
(maar er zijn meer merken)

Harde schijf: Neem een SSD. Dat past makkelijk in je budget en dit schijnt heel prettig te zijn (ik hoor heel enthousiasten verhalen van de mensen die overgestapt zijn). Natuurlijk in combi met een normale schijf voor meer data. (je zou je oude schijf hiervoor kunnen gebruiken)

(ik had trouwens je 1e post wel gelezen, maar daarna ben ik vergeten om te reageren..)

Bedankt man echt heel erg bedankt. Maar ik weet niet wat er zo handig is aan zo'n ssd, wat is het? :thumb: (edit: ik weet wat het is. Voor mij te duur) Ik hoef het niet te overclocken(mijn geheugen). Dat was toch zo duur?

Laatst bewerkt:
Hoe komt je er nu bij dat het te duur is?

Je hebt wel geld voor een moederbord van 338 euro. 130 euro duurder dan andere goede moederborden.
Je kan 25 euro besparen op het geheugen
Met een GTX275 bespaar je ook flink op de videokaart (zelfs met de betere GTX285 bespaar je nog...)

Kijk naar dit. Past in je budget (totaal van je eerder gekozen onderdelen + extra budget = 1486 euro..)

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[194111]=1&product[97107]=1&product[159036]=1

Het voordeel van de SSD is razendsnel opstarten van windows, van spellen. Als je het nut van die extra snelheid niet ziet: waarom wil je dan een pc van 1500 euro kopen? Waarom koop je er dan niet 1 van 1000 euro?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik de een neem zonder ssd neem. Ik hoef niet voor het snel opstarten van windows, of het snel opstarten voor games 250 euro extra te betalen. Jwz ik verdien bijna niks, heb vakantie baantje, heb daar net genoeg geld voor. Dan hou ik nog wat over :P. Maar misschien iets om in de toekomst te kopen :D. En bedankt voor je reactie's:thumb:. Ik ga nog ff kijken of ik met aanbiedingen enzo, goedkoper enzo kan uitkomen. Maar heel erg bedankt ::D

Als je een AMD Phenom II neemt kom je al snel 100 euro goedkoper uit, terwijl je er prima mee zult kunnen gamen. Je hoeft geen 1500 euro uit te geven voor een nieuwe pc.

Q9550: 190 euro
1 gig geheugen: 15 euro
Voeding: 100 euro (voor de toekomst..)
Videokaart 180 euro

Totaal 485 euro

Bedankt corretje:thumb:, goeie pc, jammer van de videokaart :S, goeie proccessor :D. Het is echt balen van die videokaart, want wil er wel lang mee doen(het blijft natuurlijk een goeie, maar toch :P).(maar ik denk dat ik een betere later koop, dus dit is goed voor nu :D), dus nu een vraag, zou later er een betere videokaart in kunnen? En ook heel erg bedankt marsmannetje, door u weet ik beter wat ik moet kopen :D.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan