nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathvandijck

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen, maar ik twijfel tussen 2 systemen.
Als eerste heb ik de Acer M7721 in gedachte. Deze heeft een Intel Core I7-920 aan boord.1 tb aan opslagruimte en 6 gb aan werkgeheugen.Als tweede de medion akoya P4110 D met een intel core i3-530, 1 tb aan opslag en 3 gb werkgeheugen. Het prijsverschil is aanzienlijk. Eur 400,-- verschil.Ik heb geen idee wat het verschil is tussen de Intel core i7 en de I3.De I7 heeft kloksnelheid 2.6 Ghz, de I3 2,93 Ghz kloksnelheid. Is het die Eur 400,-- waard of presteren beide hetzelfde. Wat kunnen jullie me adviseren ?

snel internetten, veel software, veel muziek, word, excel e.d. mailen
moet wel snel kunnen wisselen van applicaties en bestanden

De i3 is gewoon de "ouderwetse" quadcore. De I7 is de nieuwere generatie.
Kwa processor is de i7 duss beter. Het geheugen is ook 2 maal zoveel.

Maar heb je links naar de pc voor de overige specs? grafische kaart / windows ect

En zoals music al vraagt waar wil en ga je de pc voor gebruiken.
Voor een beetje surfen ect. is de i3 al ruim voldoende

Die acer vind ik eigenlijk wel erg duur + geen monitor.

Die van de aldi is goed genoeg voor de dingen die je opnoemt + monitors 22inch ect is inbegrepen.

je bedoelt dus eigenlijk te zeggen dat die Acer meer een game-computer is.
Hij wordt in de revieuws van kieskeurig betiteld als "racemachine"dus ik veronderstel dat ie een stuk sneller zal zijn dan de Aldi-pc of is dat lariekoek.
Op beide machines is Windows 7 geinstalleerd. Die gebruikt toch niet meer als 3 gb werkgeheugen, dan zou het werkgeheugen van de Acer ( 6gb ) lang niet volledig benut worden of zie ik dat verkeerd.

De acer is ook geen game pc, er zit een low budget grafische kaart in de gts240.
De processor en het geheugen zijn wel goed en snel zat.
Maar als je met deze pc wilt gamen, loop je al snel tegen de lamp.

Die van de aldi heeft onboard video, ik kan op internet zo snel niet zien wat voor moederbord erin zit voor eventuele uitbreidingen.

Het ligt eraan welke versie W7 erop staat. 32 bit ondersteund maar tot 3,3Gb
de 64bit versie veel meer.

Laatst bewerkt:
je bedoelt dus eigenlijk te zeggen dat die Acer meer een game-computer is.
Hij wordt in de revieuws van kieskeurig betiteld als "racemachine"dus ik veronderstel dat ie een stuk sneller zal zijn dan de Aldi-pc of is dat lariekoek.
Op beide machines is Windows 7 geinstalleerd. Die gebruikt toch niet meer als 3 gb werkgeheugen, dan zou het werkgeheugen van de Acer ( 6gb ) lang niet volledig benut worden of zie ik dat verkeerd.

windows 7 64 bit versie gebruikt wel alles

dan heb ik nog een laatste vraag. Momenteel heb ik een Acer x3200 3gb werkgeheugen kloksnelheid 2300 . Als ik zou gaan voor die Medion pc zou ik dan grote stappen vooruit gaan ?
Iemand nog een idee wat ik voor die Eur 1000,-- beter kan kopen??

Laatst bewerkt:
Hij is beter, maar "grote stappen" is erg ruim.

Voor 1000,- kun je zelf een heel leuk pctje laten samenstellen en in elkaar zetten.
Precies naar eigenwens.

Als je bv zelf al een beeldscherm ect hebt, bespaard je dat ook weer geld.

aldi pc van a.s. zaterdag 16 januari 2010

Er zijn op internet o.a. diskidee al verscheidene meningen over de aanbieding van Aldi a.s zaterdag. Naar aanleiding van deze meningen kan ik ook nog geen keuze maken. Ik heb er wel ontzettend veel zin om deze te kopen.De processor intel core i3 zal die sneller zijn dan bv de Intel Core 2 Quad Q9550 processor. Ik ben absoluut geen gamer dus spelletjes zijn voor mij uit den boze op desktops.het wordt kort dag dus ik moet snel beslissen. wat vinden de heren experts van helpmij van deze aanbieding.
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_02/OFF01.SHTML

Ik zeg doen. Prima PC voor het geld. I3 is een goede processor en de rest ziet er ook prima uit. Wel even goed kijken wat voor garantie er geldt. Maar dit alles inclusief beeldscherm zou ik zeker doen.

Groeten Kevin

Tja, je zult nergens een PC met die specs + 22" monitor + Win7 Home Premium + 3 jaar garantie vinden voor dat geld.....

Maar het apparaat is persé niet geschikt om de laatste kreet games op hoge snelheid te draaien... maar dat was je, begreep ik, toch niet van plan........

Als je er inderdaad geen spelletjes mee gaat spelen, voor een beetje
surfen, office enz. denk ik dat dit een hele mooie is.

succes,

Ik ben altijd fan geweest van Aldi systemen. (nooit een aangeschaft hoor) Ik sta altijd weer versteld van de onderdelen die ze er in proppen en het prijskaartje wat ze er aan hangen..
Maar met deze heb ik dat gevoel niet. Voornamelijk om dat ik een "Beest" van een videokaart verwacht maar een Onboard Intel Chippie zie staan. Nou ben ik geen Gamer en zal prima uit de voeten kunnen met de GPU maar ik vind hem wat magertjes... medion lijkt ook last te hebben van de crisis :)

Ben het wel met Ellasar eens.... het systeem van afgelopen november was, wat dat betreft, een stuk beter (core i5 processor, betere videokaart (GT 240), Windows 7, DVD brander, Wlan n-draft, gigabit lan, 4 GB DDR3, 1000GB harddisk, kaartlezer, draadloos toetsenbord en muis - ook met 3 jaar garantie), ook voor 599, maar wel zonder 22"monitor.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan