Nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

The_Robin

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hoi,
Ikzelf zoek een nieuwe pc voor webdevlopment en photoshop.
Zelf heb ik vaak meerdere programma's openstaan, photoshop, fireworks, dreamweaver en illustrator.
Daarnaast draai ik ook vaak filezilla en internet en outlook erbij. Dit wil ik op mijn nieuwe pc vlekkeloos laten verlopen.

Ik heb ook verschillende eisen:
-2 schermen (min. 22" per stuk)
-Minimaal 500gb opslag
-Stil
-Prijs +- 700,00
Wat heb ik zelf samengesteld:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...242662]=1&product[245443]=1&product[234345]=1
Alvast bedankt,
Robin

2 dingen zijn voor mij wat vaag:
waarom een budget videokaart bij het grafisch gedoe wat je wilt gaan doen en
waarom een AMD platform ipv Intel voor grafisch geweld?

Wat ik je voor een soort videokaart ik je voor deze gebruikers omstandigheden adviseer is een Nvidia Geforce. processor: 2 GHz Intel Core 2 Duo Penryn 7350

Laatst bewerkt:
Wat ik je voor een soort videokaart ik je voor deze gebruikers omstandigheden adviseer is een nvidia geforce 9600M GT heeft maar liefst 1GB aan DDR geheugen. processor: 2 GHz Intel Core 2 Duo Penryn 7350
Hopelijk heb je in de gaten dat dat een laptopprocessor is en dit een pc!

@gast0225
aangezien een intel meteen een heel stuk duurder is, en volgens de laatste technologische ontwikkelingen is de intel niet meer beter dan de amd (behalve de i7, maar dan betaal je ook het dubbel bedrag)
Welke videokaart raad jij aan? Aangezien photoshop daar geen gebruik van maakt en enkel de monitoren moet aansturen

Dan was ik helemaal abuis (photoshop en videokaart) sorry!
Ik ging er (kennelijk ten onrechte) vanuit dat photoshop als grafisch programma een forse aanslag op de videokaart zou plegen. Als dat niet zo is dan zijn mijn vragen omtrent 'vaagheden' niet aan de orde.

Photoshop vereist vooral genoeg van de processor en het geheugen ;).
Hebben jullie verder nog aanmerkingen op het systeem.

Ik heb idd. niet stilgezeten de afgelopen paar minuten en kwam samen met jou tot de slotsom dat voor photoshoppen het accent toch wel op een snelle CPU en veel geheugen ligt.
Dan kom ik toch weer terug op mijn eerste reactie. Qua cpu en geheugen ('slechts' 4 giga) is de door jou samengestelde machine geen toppertje.

Hoe zou jij het doen, misschien wil jij een pc samenstellen :love:

Nou, liever niet, want ik zou dan elke component uitputtend moeten vergelijken en dat gaat mij qua tijd net even te ver.
Als je daarentegen wat systemen bekijkt die men hier voor bepaalde taken adviseert, dan weet je ongeveer wel waar de schoen wringt in jouw configuratie.

Ondanks alles zou ik voor alles wat met 'plaatjes' te maken heeft, gaan voor een Intel platform.

Hoi !

Met alle respect, @gast0225, maar dan praat je over een 2 x zo hoog prijskaartje !

@T.S.: meldt doidelijk dat hij 700 euri's als plafond heeft.

Greetz,

Harry.

Dat plafond lees ik niet direct (100%) maar verder ben ik het met je eens.

Nee zelfs achteruit. De videokaart die je er in hebt zitten is een stuk krachtiger dan het systeem dat jij hebt. Het enige verschil is dat de CPU een stukkie sneller is maar dat scheelt niet veel. Daarnaast kan je die volgens mij beter upgraden.

Wat scheelt er aan de computer die je nu gebruikt dan? Indien je die te langzaam vind zou ik een upgrade setje kopen i.p.v. een heel nieuwe systeem.. Videokaart en geheugen zouden genoeg moeten zijn voor wat je er mee doet.

Misschien wel dat je Windows 7 64bit kan installeren zodat alle geheugenmodules benut worden.

Wat scheelt er aan de computer die je nu gebruikt dan? Indien je die te langzaam vind zou ik een upgrade setje kopen i.p.v. een heel nieuwe systeem.. Videokaart en geheugen zouden genoeg moeten zijn voor wat je er mee doet.

Misschien wel dat je Windows 7 64bit kan installeren zodat alle geheugenmodules benut worden.

Die is redelijk traag aan het worden en luidruchtig :( En ook kan mijn videokaart geen dual screen draaien.
Nu heb ik mijn budget weten te verhogen tot 1200 euro:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[252879]=1&product[224674]=1&product[97107]=1
Dat heb ik nu samengesteld.

Het zal wellicht een kleine teleurstelling zijn, maar qua videokaart ga je 1 stapje achteruit ipv erop vooruit. De processor is heer en meester in het verhaal.
Waarom overigens een 5400 toeren hdd ipv een 7200 ?

Laatst bewerkt:
Het zal wellicht een kleine teleurstelling zijn, maar qua videokaart ga je 1 stapje achteruit ipv erop vooruit. De processor is heer een meester in het verhaal.
Waarom overigens een 5400 toeren hdd ipv een 7200 ?

Die videokaart is geen teleurstelling, ik game toch niet :p en die wat ik nu heb kan ik geen dual screen op draaien wat toch wel een teleurstelling is aangezien ik altijd al heb gewerkt met 2 schermen.
Harddisk heb ik een foute genomen, moet de samsung F3 zijn 500gb.

De nieuwe link:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[42465]=1&product[196159]=1&product[219850]=2

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan