Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjiro

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2009
Enkele maanden geleden heb ik hier voor mijzelf een PC laten samenstellen voor een budget van 600 euro. Mijn broertje is echt ook toe aan een nieuwe pc en wil ook graag een pc in elkaar laten zetten zonder vooringestalleerd besturingssysteem.

Zijn eisen:
- World of Warcraft moet er vlot op kunnen draaien.
- Videokaart moet een DVI aansluiting op zitten aangezien de monitor die hij al heeft enkel beschikt over een DVI-kabel ;).
- Graag een QuadCore processor (alhoewel ik zelf nog altijd graag wil weten of het een groot verschil is tussen QC en Dual Core. Heb zelf een AMD Phenom X4 QC processor).
- Hij wil er zijn schoolwerk op kunnen doen (Photoshop, Office etc.)
- 3gb of 4gb geheugen. Ik gebruik zelf een 32bit versie van XP dus veel meer dan 3gb hoeft er niet in te zitten, maar 4gb aan geheugen is prima (ook al gebruikt de pc dan maar 3.2).
- Graag inclusief assemblage in de prijs. Ik heb dit zelf nog nooit gedaan en hij ook niet, dus graag assemblage in de prijs verwerkt.

Natuurlijk wil hij graag een vlotte PC met wat snelheid. Echter beschikt hij op dit moment over een budget van 600 a 630 euro max.

Mijn vraag is dus. Kan iemand voor die prijs een goede PC samenstellen (het liefst bij Azerty aangezien ik daar dus al ervaring mee heb :)). Er hoeft GEEN besturingssysteem bij te zitten. Liefst wel een systeem waarvan de hardware XP kan draaien, maar dat moet geen probleem zijn neem ik aan.

Bij voorbaat dank :).

Edit: Tot nu toe kwam ik zelf op dit uit. Dit komt het dichtst in de buurt van mijn PC. Nu denk ik dat dit niet optimaal gebruik is van de mogelijkheden met het budget. Maar ik heb deze zoveel mogelijk richting mijn PC van bijna een jaar oud gebouwd.

Laatst bewerkt:
hallo , ik zou een am3 moederbord nemen en geen am2+ die am3 ready is .

en je geheugen is ddr2 en persoonlijk als je een am3 moederbord neemt ontkom je niet aan ddr3 groetjes tattooboy

Ik zal eens kijken wat ik kan maken ik laat je horen (nee zien zal het moeten zijn:D)

hallo , ik zou een am3 moederbord nemen en geen am2+ die am3 ready is .

en je geheugen is ddr2 en persoonlijk als je een am3 moederbord neemt ontkom je niet aan ddr3 groetjes tattooboy

Daarom zet ik het hier ook maar neer. Er is vast en zeker veel meer uit te halen dan ik nu voor elkaar gebakken heb. Toch bedankt voor de feedback :)

Ik zie zo een paar punten waar flink op bespaard kan worden.

De drive, kan zo 8 euro goedkoper met een Optiarc.
De case, kan zo 50 euro goedkoper met een Cooler Master 334
Een extra CPU cooler, ja is dit echt nodig?
Duur geheugen, neem OCZ platinum of Kingston Valueram.

Inclusief assemblage, minder poespas:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[58761]=1&product[7517]=1&product[88545]=1&product[232753]=1&product[234345]=1&product[217557]=1&product[217782]=1&product[258688]=1&product[35626]=1

Overigens was je de voeding vergeten...

Bedankt voor het samenstellen maar ik weet van de AMD Black Edition dat daar een koeler bijd e processor zit (heb in mijn PC ook een Black Edition Phenom X4 processor) dus denk niet dat dat echt nodig is. Dit oogt ook als een high end gaming computer wat niet per se slecht is maar niet wat mijn broertje nodig heeft.

Ik heb echter wel je lijstje gebruikt en aangepast. Is dit wat? De videokaart heb ik veel goede berichten over gehoord en ook in filmpjes die ik ervan gezien heb m.b.t. World of Warcraft ziet het er goed uit. Of kan de videokaart dan net weer niet op het moederbord?

Laatst bewerkt:
Het budget is er naar, waarom dat niet het volledige budget benutten?
Overigens kan er bij jouw samenstelling nog geld van af met een OCZ StealthXStream.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[80156]=1&product[251552]=1&product[232753]=1&product[58761]=1&product[88545]=1&product[7517]=1&product[75941]=1&product[251265]=1&product[217782]=1

3GB RAM is een hele domme keuze, het draait dan ten eerste niet in Dual Channel maar Single Channel wat prestatieverlies oplevert. Ten tweede is 4GB RAM niet veel duurder, dus een betere investering.

Laatst bewerkt:
Je hebt helemaal gelijk qua benutten van het budget. Het maximale eruit halen qua prestaties en dan ook maar qua budget. Jij zou dit aanraden? Dit ziet er namelijk heel erg fijn uit en ik denk dan ook dat dit het gaat worden. Ik heb het volste vertrouwen en herken gewoon veel dingen van mijn eigen PC in deze kast.

Ik vind dit een hele goede samenstelling, heb zelf ook een PC samengesteld met dezelfde kast/voeding/geheugen voor mijn vriend. Werkt allemaal perfect. Zit ook een formula kaart in dat geluidsloos en koel koelt. Hoewel ik het niet eens ben met de hardeschijf aangezien die veel DOA's (Dead on Arrivals) Ik zou zelf voor een WD Caviar Blue 5000AAKS gaan aangezien deze betrouwbaarder zijn. Wel iets minder snel, maar wel betrouwbaarder.

De videokaart is trouwens een stukje sneller als de GTS250.

Aangezien de WD hdd qua prijs niets verschilt kiezen we dan toch voor die. Hoe staat de grafische kaart overigens qua verhoudingen tegenover de Radeon HD4870. Ik overweeg namelijk om mijn grafische kaart (dat is dus de HD4870) te vervangen voor deze kaart. Ik irriteer me namelijk mateloos aan de herrie die de koeler maakt van de HD 4870.

Ik heb niet echt vragen meer. Ik ga er vanuit dat deze kaart World of Warcraft moet kunnen draaien, dat is voor mijn broertje denk ik nog het meest belangrijke. Zijn huidige computer is gewoon af. Anyways, bedankt!

Met een HD4670 draait WoW al goed. Heb ik hier thuis ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan